Gå til innhold

Ny strikketråd :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han var vel ikke helt frivillig med, men jeg kunne ikke veien så han kjørte meg, og da sa jeg bestemt at han fikk være med inn i butikken, ellers kom jeg til å bruke enda lenger tid ;) Men han sa tydelig sine meninger ;)

Nå har jeg satt beina på samme pinne på dressen, og strikket et par cm. Ganske fornøyd med det!

Kjedelig med sånn tull i syklusen din da! Og jeg som håpet at du hadde IKM nå og ventet spent! Kanskje du ikke har hatt EL? Mener å ha lest at om man ikke har EL kan man få en "liksom" mens som er litt mindre enn vanlig mens. Er litt usikker, så du får ta det med en klype salt! Man kan jo være kvalm uten å være gravid også :) Skjønner at det er styrete med så stor variasjon. Jeg hadde også et stort "diagram" (hadde ikke laget det, bare i hodet) om når forventet EL og TR skulle være. Ble mange datoer og forholde seg til. Du må holde oss oppdatert om hvordan det går med EL testingen da (selvfølgelig bare hvis du vil!). Dere får gjøre en innsats fra nå og utover da :) Litt dumt det med syklustull, for jeg tenker egentlig at du ikke har så veldig godt av EL-testing hvis det kan føre til det minste stress hos deg.

Jeg håper på TR på lørdag, for det betyr at jeg da har tippet riktig på når EL er to sykluser på rad. Og syklusen har blitt noen dager kortere. Driver virkelig å lærer meg dette til vi kanskje skal prøve. Og blir det ikke prøving nå, så er jeg litt klokere til neste år!!

Vi var i familieselskap idag. Ble en god del masing der også. Nesten så jeg syns det blir litt mye. Det er selvfølgelig hyggelig ment, men litt bør være nok. Har en følelse av at samboeren har glemt det i neste sekund, så det har nok ikke noe å si hverken fra eller til.

Husker ikke om jeg har spurt, men hva er ditt strikkeprosjekt nå Frk Hansen?

MaMi, har dere hatt en hyggelig tur til Køben? Håper det :) Og at du er ladet opp for en ny uke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, frivillig eller ikke frivillig - moro at han har sine egne meninger om det :) Skjønner at det blir litt mye med masingen fra familien! Familien til kjæresten maser også, jeg blir helt satt ut av det. Aner jo aldri hva jeg skal svare...

Flott at du får kontroll på syklusen! Og at den blir kortere :) Er veldig behagelig når en vet når de ulike tingene skjer, uten at en bruker for mye energi på det..!

Det er godt mulig jeg ikke hadde EL, men jeg hadde ganske mange tegn på det, så synes det er litt rart. Men i og med at jeg ikke aner hva det var som gjorde det er det ingen vits i å spekulere i det. Bare satse på en litt mer stabil syklus fremover! Jeg tror faktisk at jeg blir roligere når jeg tester etter EL. Da vet jeg om noe/hva som skjer, i motsetning til når jeg går rundt og kjenner på om jeg kan ha EL hele tiden. Det er vel egentlig kjæresten som blir mest påvirket i negativ retning av at jeg tester. Så jeg tror testing i skjul får være tingen denne syklusen.

Jeg strikket en rhino romper til jeg. Var innom Bogerud da jeg var innom Oslo en tur forrige uke. Skulle kjøpe det bomullsgarnet vi snakket om (soft cotton 8/8?), men ved siden av lå det et mye mykere garn: Føn fra Gjestal. Så da kjøpte jeg det i stedet. Tror det var 40% bomull og 60 % bambus. Likte det kjempegodt! Men er ferdig med den nå, skal bare sy i knapper så skal den sendes i posten :) Så da gikk jeg noen runder rundt meg selv, før jeg begynte med en bukse fra Drops http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=10〈=no i samme farge som på bildet. Er egentlig klar for å strikke noe til meg selv nå (stort steg!) men har ikke klart å bestemme meg for hva. Er så vanskelig å velge et så stort prosjekt - er redd for å bomme på noe vis :) Men satser på å komme i gang om ikke alt for lenge..

Skrevet

Nei, det er ikke lett å vite hva man skal svare. Jeg prøver bare å ro det unna, eller la samboeren min svare. Hvis niesa han tilfeldigvis gråter når noen spør, svarer jeg at han sikkert blir litt skremt. Hadde jo håpet at han skulle få lyst på baby da! Men nå er det bare å vente i spenning.

Hvis det gjør det mer rolig med EL-testing, skal du få lov av meg ;p Skjønner godt at det gjør det lettere enn å tro. Kanskje spesielt hvis du har en lang syklus og har trodd EL var før det var, så får man jo forhåpninger. Du får stryke syklusen som var av skjemaet, og håpe neste er mer som de andre.

Du har strikket en rhino romper til du ja! Vips og den var ferdig. Neste prosjekt... Går unna med deg må jeg si! Må innrømme at jeg ikke la merke til Føn sist jeg var på Bogerud, men skal notere det bak øret til jeg skal strikke en sånn.

Så fin bukse du strikker. Ser for meg at den kan holde lenge! Praktisk. Skal du ha den selv? Omtrent den fargen er det på dressen jeg strikker også.

Hvordan holder du styr på størrelser og vaskeanvisning på alt du strikker til babyen? Jeg tenkte kanskje å feste ved en lapp med størrelse og vaskeanvisning på plaggene. De kan jo bli liggende en gooood stund før de blir tatt i bruk. Er jo ihvertfall 9 mnd + 6 mnd før ungen passer 6 mnd. Ikke lett å huske så lang fram kanskje.

Noe til deg selv ja!!! Først tenkte jeg, er det ikke det du stort sett gjør da, (tenkte på til din baby) men slo det meg. Ja, det er på tide!!! Du har ikke strikket annet en kluter til deg selv den tiden vi har skrevet sammen. Du får begynne med noe ikke alt for stort til å begynne med;) Er spent på hva du velger!

Skrevet

Hei jenter.

Da er vi tilbake i hverdagen. Hadde noen flotte dager med sol og varme og bare kos med jentene. Tivoli og Build-a-bear var påkrevd, og tivoli Hotell kan absolutt anbefales. God service, god mat og flotte rom. Jo takk, en god helg. Dåpen på søndag var veldig hyggelig, selv om vi bommet litt på skovalg. Pensko med høye hæler når vi skulle være i en park var ikke så gunstig, men jeg overlevde..

Ellers så ble jeg tante i helgen :o) Søstra mi fikk en nydelig liten gutt natt til søndag. Er så stolt av henne og han er så nydelig på bildene. Og så knirker han :o))) Helt herlig.. Nå skulle jeg gjerne bodd nærmere slik at jeg kunne snust på han... :o)

Formen min er grei, så lenge jeg spiser jevnlig. Blir kvalm når jeg jeg går for lenge på tom mage. Kjente på jobb idag at det var tungt, tror jeg må informere andre så de ikke ser rart på meg hver gang jeg sniker meg unna for å spise ;o) Litt hjelp rundt legging er jo også greit. Slippe litt av løftingen.

Strikking ja, ble nok desverre ingen strikking på meg i helgen. Men med så nydelig vær og timeplanen full hele dagen, var det dårlig med tid og lyst til å sitte med ull på fanget :o) Dere er jammen flinke som setter igang med det ene prosjektet etter det andre. Jeg kommer meg liksom ikke videre nå.

Fikk time på sykehuset på onsdag, for samtale med legen der. Grugleder meg. Skal bli godt å få det unna.

Klem

Skrevet

Heihei!

Det med vaskeanvisning har jeg ikke vært så flink på.. I starten merket jeg alle plaggene jeg strikket med en liten lapp med størrelse, men det har jeg ikke orket å gjøre i det siste. Jeg tenkte ikke en gang på å merke med vaskeanvisning :o Men jeg har tatt vare på minst ett magebånd fra hver garntype jeg har brukt. I og med at jeg ikke bruker så mange forskjellige garn så tror jeg jeg skal klare å huske hvilket garn de aller fleste plaggene er vasket i. Det vanskeligste er vel å skille de ulike alpakkagarnene, men de har kanskje nokså lik vaskeanvisning? Har egentlig en plan om å lage en oversikt i et excelark, med oversikt over hvordan ulike garn skal vaskes og hvilke plagg som er strikket i de ulike garntypene. Slik at jeg en dag kan skrive den ut og ha klar ved vaskemaskinen. Jeg begynte vel såvidt på en slik oversikt en gang, men kom nok ikke så langt... Synes igrunn fortsatt ideen er ganske god :)

Noe til meg selv ja :) Jeg har nok ikke strikket noe til meg selv mens jeg har vært her inne, du har rett i det. Men jeg strikket ganske mye til både meg selv og samboeren like før jeg klarte å komme meg inn her. Så da ble det både flere luer og skjerf til oss begge, pluss noen par votter til meg selv. Flere enn vi trenger faktisk, så flere av de ble aldri brukt. Jeg liker jo best å strikke små plagg som blir fort ferdig, men nå tror jeg jeg skal prøve å overvinne frykten for store plagg. Er liksom så mye verre å bomme om jeg bruker mye tid og penger på det..

Men: Nå skal jeg altså prøve. Jeg vet bare ikke helt hva, så jeg prøver meg på en liten liste her så kanskje noen av dere har innspill

1. Øverst på lista står nok en Mariusgenser med rund sal: http://www.ravelry.com/patterns/library/11-mariusgenser-med-rund-sal men jeg er litt skeptisk til å strikke den akkurat nå: vil gjerne ha den litt slim - og planen er jo at jeg skal bli litt slimmere før høsten :) Men det er jo litt vanskelig å vite hvor bra det går og hvilken størrelse jeg skal strikke i da.

2. Jeg har også lyst til å strikke denne http://www.ravelry.com/patterns/library/still-light-tunic men er usikkert i hvilket garn. Har ikke lyst til å strikke i alpakka, det blir sjelden bra når jeg prøver på det... Alternativene tror jeg er arwetta extra fine merino (som må bestilles fra Danmark) eller Wollmeise (som må bestilles fra Tyskland og visstnok er veldig vanskelig å få tak i) - men hvilken farge?

3. jeg har også lyst til å strikke en cardigan, har litt lyst på denne http://www.ravelry.com/patterns/library/featherweight-cardigan, bare litt lenger enn den på bildet. Her er også problemet garn og farge. Wollmeise er samme problemet som over, men har funnet Malabrigo i Norge, men har vel ikke funnet noen farge jeg har forelsket meg i. En stund siden jeg sjekket så husker ikke helt

4. Synes også denne er fin http://www.ravelry.com/projects/trishkebab/buttony-sweater men den er visst en del omredigert fra originalmønsteret, så er usikker på om jeg får det til like fint

5. Og så er jo denne fin: http://www.ravelry.com/projects/KnittingNatti/minimalist-cardigan. Da tror jeg jeg ville hatt den i samme farge som på bildet. Men hvilket garn?

6. Tar med denne også, mest for moro http://www.ravelry.com/patterns/library/sylvi, har litt lyst på den, samtidig som jeg synes det blir bittelitt for mye bakpå (skulle kanskje helst hatt den med flettene men unten blomsten?)

Puh, det var noen av alternativene, men jeg har enda flere jeg har sett på, men det får bli senere. Hva tror dere om disse da, damer?

Skrevet

Da var vi visst her samtidig MaMi og jeg så ikke innlegget ditt før jeg skrev mitt. Flott at du har hatt en fin helg! Og gratulerer som tante :) Håper det går bra med deg onsdag, om vi ikke "snakkes" før det!

Skrevet

Gratulerer som tante MaMi!

Så hyggelig å høre at dere har hatt en fin tur :)

Virker som du er i bedre humør nå enn for noen uker siden, det er fint å se - håper ihvertfall dette er tilfelle! Kanskje blir det enda bedre etter samtalen på onsdag. Håper virkelig du får noe ut av den!

God idê å fortelle om graviditeten på jobb. Hvis de er gode kollegaer, så er de med å støtter deg. Om du får litt tilrettelegging og de vet om det, så slipper du også å ha dårlig samvittighet for å snike deg ut for mat. Kan jo hende de har mistanke allerede! :)

Frk Hansen, du er noe for deg selv når det gjelder strikking! Den ene flotte genseren etter den andre. Ja takk, alle sammen! Hehe. Nei da, men de du har valgt er jo veldig forskjellige.

Mariusgenser er jo veldig tidløst og jeg syns den er utrolig fin. Jeg hadde stemt på denne dersom du ikke skulle slanke deg og den da kanskje blir for stor. Det er jo en genser man kan ha i mange år, synd om den skal bli for stor allerede før den er ferdig.

Jeg syns også 4 var veldig fin, men tror jeg ville strikka den litt lenger. Litt dumt at den er så omgjort fra originalmønsteret.

Syns nr 5 var pen, og ikke et alt for stort prosjekt til deg som er så utolmodig.... Men så leste jeg at de "klumpene" tok lang tid - kanskje det tar for lang tid for deg?

Nr 6 var fin, men enig med deg at det ble litt mye bak. Uten blomstene vil bli bedre. Og ensfarget. Men den er ganske stor, og sikkert var og strikke på i sommer. Og kanskje den tar for lang tid? Er jo stor pinne, så det vil jo gå veldig for framover.

Jeg likte nr 2 best tror jeg. Elsker sånne lange tunikaer. Tror jeg har sett denne før også. Men mener det var litt vanskelig med lommene? Eneste dumme er at den sikkert tar fryktelig lang tid å strikke. Tenker derfor at kanskje nr 3 er et passe prosjekt. Ikke for stort, så du går lei. Men har ingen forslag når det gjelder garn. Har jo nesten bare vært borti Drops sitt.Syns det var veldig fint med litt flerfarget.

Ikke veldig systematiske meninger fra meg her, men håper du forstår :)

Så forresten at du hadde funnet løsningen på problemet med rhino :P Men flytter du maskemarkøren etterhvert som runden forskyver seg?

Smart med det excelarket, er noe jeg også kunne funnet på å gjort. Alpakka har vel samme vaskeanvisning vil jeg tro. Er vel viktigst å skille mellom superwash og ikke kanskje? Tror jeg skal bli mer bevist på det, for det blir vel fort til at man bruker plagg i superwash mest.

Hvordan går det med strikkingen Zassy og Lollo?

Skrevet

Hehe Babysyk, jeg er enig i alt du skriver! Bare bortsett fra at jeg tror ikke jeg ville strikket 4eren særlig lengre. Hadde ikke lagt merke til den 6eren som ikke var ensfarget - men så den nå og flerfarget er absolutt ikke et alternativ!

Nå ble jeg veldig oppsatt på å strikke 5eren - jeg er jo som et lite barn når noen sier at jeg ikke klarer noe :D Men oppdaget at den gule, som jeg likte veldig godt, var strikket i Pickles sitt cashmerinogarn - og det har de visst ikke lenger. Så jeg fortsetter med å surfe rundt for å prøve å bestemme meg for garntype til en av de. Det blir nok antakelig 2, 3 eller 5 først..

Ja, jeg fikk svar på rhinoproblemet :) Jeg bruker ikke maskemarkør, men ville ha flyttet den til under armen.

Superwash og ikke, og håndvask og ikke. Jeg vasker alt i vaskemaskina uansett, men vasker håndvask på eget håndvaskprogram, og resten på ullprogram. Har foreløpig gått bra :)

Skrevet

Blir spennende å se hvem av de du ender opp med. Har jo ikke så mye jeg skulle ha sagt. Vesten min ligger jo godt gjemt bort den også! Vil jo egentlig strikke på den, men det er så mye annet jeg heller vil ;) Har forresten tenkt å ta frem bølgeteppet igjen. Tenkte å strikke litt hver kveld på senga. Tror jeg beregnet at det var ca 20 timer igjen til det er ferdig, så her er det bare å henge i!!

Har sydd sammen den ene av jakkene idag, og jeg ble veldig fornøyd. Litt firkantet er den, men tror ikke det syns når babyen har den på. Imorgen er det tilbake til den brune dressen.

Enig i vaskingen din, nå er jo vaskemaskinene så forsiktige, at man kan vaske håndvask på de også. Uaktuelt å stå og vaske babyklær for hånd i ammetåka! Når jeg tenker meg om er det jo bare å vaske det på håndvask hvis man er usikker da. Jeg har ikke tatt bare på alle båndene, men skal begynne å gjøre det, det var lurt.

Ellers går det ganske greit ang. babymasingen, eller fraværet av masingen. Så får vi bare se. Er jo dritspent på hva han tenker, men helt ærlig tror jeg ikke han har ofret det en tanke - gutter er jo ganske enkle sånn. Kjenner jeg blir sprø av å tenke på det, så jeg får forte meg å få en annen tanke i hodet før det plutselig faller ut et spørsmål om baby!!

Masse masse lykke til i morgen MaMi, skal tenke på deg og krysse fingrene for deg.

Lykke-til-klem fra meg ;)

Skrevet

Takk for det, jenter! Ja, det kommer nok sikkert til å gå bedre med den plutselig nye fagene mine enn jeg tror nå. Skal ringe til skolen og få med meg fagplaner og elevbøker før sommeren slik at jeg kan forberede meg godt til undervisningen. =)

Hvordan gikk det på sykehuset i dag, MaMi? Håper du synes det var greit å få snakket med de. Høres ut som om dere hadde en fantastisk tur til Køben da. Godt å komme seg bort litt innimellom! Og gratulerer masse som tante! Du er så god som enda gleder deg for din søster =) Er det en nevø eller en niese du har fått?

Babysyk, jeg er helt enig med deg at det kan bli litt for mye av det gode når det gjelder babysnakk.... Det er egentlig venner som har mast mest på oss. Jeg har tydelig sagt i fra tidligere at jeg ville ha barn snart, men mannen holdt meg igjen. Så det er egentlig han som har fått mest pes. Etter at vi ble prøvere har det vært tøffere med babysnakk, og jeg føyset det bort med å begynne å snakke om noe annet.. Svigermor begynte også å mase for noen år siden (mest på svogern og kona siden de giftet seg 3 år før oss), men hun fikk klar beskjed av både mannen og svogern om å holde snavla og slutte med spørringen. Det har vært veldig godt å slippe unna maset derfra, men nå tar det jo ingen ende. Kjenner jeg blir litt koko i hodet av at hun skal blande seg inn i alt... Hva jeg gjør og ikke gjør, hva jeg spiser, hvor mye/lite jeg spiser, hvilken stol jeg sitter på osv. Merker at tålmodigheten min med henne er ikke like god nå som før.,. hehe... Men det er jo ikke henne det går ut over, og heller ikke mannen. Jeg klager om alt til min søster. Hun er visst blitt psykologen min, men så er jo jeg hennes også. Vi sluttet på pillen samtidig (uten å vite om hverandre), men hun har hatt veldig lange og ustabile sykluser, så de er på pp6 nå. Synes det er veldig godt å ha en å snakke med om alt, hvertfall i prøveperioden.

Så mye gøy du har på listen over to-do ting, Frk Hansen. Jeg er snart ferdig med babysokk nr. 2, så det går fremover. På teppet har jeg strikket 2 pinner kanskje, men jeg har som mål å ta det med meg på jobb og strikke i lunsjen hver dag =) Da blir det ferdig på no-time (forhåpentligvis). Jeg hadde lyst å hekle bestemorsrutet teppe til babyen også, men svigermor har et jeg skal få som er nesten ferdig (skal bare monteres), så da slipper jeg å tenke på det. Skal prøve meg på å lage en dress i babyull. Tenkte å lage den i mellombrun og beige, sånn at den blir melert. Synes det er så fint =) Dressen skal strikkes med 2 tråder, så da passer det bra. Har ikke bestemt meg helt for hvilken dress det blir enda, enten nøstebarndressen (glattstrikk) eller en fra Gjestal (ser nesten rutemønstret ut pga rett/vrang-masket mønster).

Skrevet

Hei jenter,

nå venter jeg også spent på oppdatering fra deg MaMi. Håper at det har gått bra med deg og at du har fått stilt (og fått svar på) alle spørsmålene dine.

Ikke lett med svigerforeldre som maser Lollo. Hos oss driver hele svigerfamilien og spør om det skal bli baby snart og det er slitsomt det også. Det spørs om ikke mannen din må gi henne et hint om at hun må roe litt ned med spørsmålene nå også? Er det første barnebarn? Det kan jo i tilfelle bidra til enda flere spørsmål :P

Kan du hekle Lollo? Jeg skulle så gjerne ha kunnet det. Synes det er ordentlig kult med bestemorrutetepper, men klarer ikke å få til å hekle..

Jeg synes nøstebarndressen er veldig fin, men liker den best i striper jeg da :) Gjestaldressen har jeg ikke sett, men den er kanskje litt lik Sandnesgarn sin dress i heftet 0812 Lanett baby, tema nr 5? http://www.sandnesgarn.no/ProductPage.aspx?ProductId=102 Synes den også er fin :)

Bra at du er flink med masingen Babysyk! Fortsett sånn :) Selv om du er veldig spent så tror jeg fortsatt du må vente litt.. Det er jo ikke så mange ukene siden forrige gang du spurte og jeg tror du må belage deg på flere uker uten spørsmål! Jeg tror han må få mer tid til å tenke - det skjer nok ikke over natta..

Skrevet

Hei hei!

Jeg er også veldig spent MaMi. Håoer du er litt klokere nå.

Så bra at du er igang med strikkingen Lollo! Det går nok unna med teppet når du først er i gang :) Jeg har også fått sansen for bestemorrute-teppe i det siste.

Kjedelig med svigermoren din som maser. Er jo ikke alltid like lett å be dem slutte å mase heller, i tilfelle hun blir fornærmet. Hun vil jo egentlig bare godt. Mannen din får gi et par forsiktige hint. Hvor langt er du på vei nå forresten? Har helt glemt det ut jeg (sorry!)

Jeg syns også begge dressene ser fine ut (Har ikke sett Gjestal sin, men Lanett). Var egentlig smart med bleieåpning i beina, men det er vel kanskje litt mer jobb.

Flink og flink. Er jo på nippet til å ryke hele tiden da! Hehe. Får bare mer og mer en dårlig følelse. Syns absolutt ikke det er sånn det skal være. Det skulle vært glede fra begges side, og at vi telte ned til prøving sammen. Kommer ihvertfall til å bli vanvittig mye strikkatøy hvis vi venter til neste sommer, noe vi mest sannsynlig gjør. Nå virker det ikke lenger som han syns et uhell hadde vært hyggelig heller.

Nå er det straks fødeavdelingen på tv, det skal jeg se på :)

Skrevet

Du får bare bite deg selv i tunga :) Jeg skjønner at du venter fælt og jeg vet jo hvordan det er å gå å håpe på å bli gravid, men han virker jo absolutt ikke som en fyr som aldri blir klar - sånn som du har beskrevet ham. Det virker jo i stedet som han har et reflektert forhold til det å få barn, og det at han vil ha tid til å være sammen med barnet synes jeg høres ut som et godt utgangspunkt. Men om du får litt negative vibber på det så kan det jo være at det har blitt litt for mye snakk om det? Nok et argument for å prøve å la det ligge litt, synes jeg.

Nå er det jo lett for meg å si slike ting, ettersom jeg ikke måtte gå igjennom det samme. Her var faktisk samboeren min litt redd for at jeg aldri ville bli klar, så selv om han fortsatt ville vente litt da jeg bestemte meg for at det var på tide, så var han også ganske lettet da jeg kom med det. Men siden jeg har vært litt på den andre siden, så kan jeg kanskje si litt om hvordan jeg tenker? Jeg tror det er viktig at han ikke får inntrykk av at du bare sitter hjemme og venter på å få barn med ham. Om han er redd for at livet skal forandre seg dramatisk når dere får barn, så er det et dårlig utgangspunkt om han opplever at livet allerede har forandret seg fordi alt handler om å få barn. Jeg tror heller ikke det er bra på den måten at han kan få inntrykk av at du blir litt for avhengig av ham om du bare går og venter på et klarsignal. Vi hadde det litt sånn i en periode, på grunn av andre ting, og jeg kan jo se at det også slet på samboeren å føle at han måtte ta seg ekstra av meg i den perioden. Nå vet jeg jo ikke så mye om hva du gjør til daglig, men jeg tror altså det er viktig at du kommer deg ut og gjør morsomme ting, selv om han ikke er med. Vis at du har det moro og nyter livet som det er. Ikke sitt og vent på ham når han sitter og leser, vær med venninner, gå på kino, drikk deg full. Bieffekten er forhåpentligvis at du glemmer babyspørsmålet litt og har det moro :)

Det ble litt langt dette, og det er mulig du synes at det jeg skriver ikke passer i det hele tatt - du får ta det som det er: noen tanker fra en som ikke kjenner hele bildet!

Ha en fin kveld!

Skrevet

Du har så rett så rett Frk Hansen! Trenger nok bare å høre det av andre enn meg selv :)

Men akkurat nå føles til neste år som aldri! Har vel mast hull i hodet på han før denne stille perioden. Jeg har liksom så lyst til å spørre om han har tenkt noe på det, selv om jeg vet at han ikke har gjort det! På meg virker det ikke som han er redd for at livet skal bli så mye forandret, men at han ikke skal få lest nok. En baby har jo ikke akkurat mute-knapp ;)

Jeg tror jeg lurte meg selv til å tro at han bare trengte det siste dyttet og så var han klar, pga p-pilleslutt og sånn. Nå er han helt på andre siden, og det må et mirakel til for at han skal ville prøve i sommer/høst. Er jeg superheldig så er han kanskje klar sent i høst. Man kan selvfølgelig ikke planlegge når spiren sitter og når babyen blir født, men for meg var det viktig å prøve på en vår/sommerbaby for at han skal kunne være med å ta del i den første tiden til babyen i skoleferien. Man får aldri oppleve den tiden igjen, for jeg tror at det er noe helt spesielt med første baby. Hvis babyen kommer på en annen tid av året, så kommer han nok til å gå på skolen igjen dagen etter fødsel. Selvfølgelig kan det drøye lenge før spiren sitter, og da er det viktigere at den sitter enn at den kommer til riktig årstid, så ikke misforstå meg ;)

Nå ser det ut til at han skal bort en periode rundt neste EL, og det er jeg egentlig veldig glad for, da kunne vi ikke ha prøvd uansett.

Veldig glad for at du gir meg noen alvorsord Frk Hansen, jeg trenger det veldig :)

Ha en fin dag videre!

Skrevet

Jeg merker at jeg er ganske nysgjerrig på hva kjæresten din studerer.. Men du trenger selvfølgelig ikke å si det om du ikke vil. Selv om jeg har forståelse for at det er mange fag som er krevende og at en må lese mye så tror jeg ingen har godt av å lese noe som helst fag hele tiden. Om en alltid leser og alltid har planlagt å lese så tror jeg man blir ganske så ineffektiv - fordi en vet at en jo uansett skal sitte lenger å lese. Om en derimot har andre forpliktelser så er en nødt til å jobbe mer effektivt. Min erfaring er at studentforeldre dermed ofte jobber mer effektivt enn andre, og det gjelder kanskje særlig menn som slipper unna en del andre ting (amming...) Men det hjelper jo ingenting om jeg sier det til deg, om kjæresten din mener at han må jobbe så mye :P Jeg synes bare det er så synd om det er dét det står på, for jeg tror at han ville hatt anledning til mer tid med babyen om dere fikk barn mens han studerte, på grunn av den fleksibiliteten en har som student. MEN: selv om jeg altså ikke kjøper helt argumentet for at dere bør vente med babyen, så tror jeg nok fortsatt du må bite deg i tunga.. Gi ham tid nå - men pass på å vise ham at du lever livets glade dager nå!

Skrevet

MaMi - hvordan går det med deg??

Skrevet

Hei jenter, har hatt PC-kræsj noen dager og ikke kommet meg på nett noen dager. Derfor har det tatt lang tid for oppdatering :o)

Først: Lollo: ble tante til en nydelig liten gutt. Han er så søt og jeg har så lyst å komme på besøk og snuse litt på han.. :o) Men desverre er billettene litt dyre..

SÅ det dere vil vite. Jeg har da vært og pratet med legen som tok i mot meg og fulgte meg opp på sykehuset. Vi gikk i igjennom alle prøvesvar, og det var rett og slett en tilfeldighet at det skjedde. Det var en gutt da. Alle prøver var normale og ingenting som skulle tilsi fosterdød. Det var ingenting jeg kunne eller burde gjort annerledes. Og det er godt. Men når jeg var der spurte han om jeg var gravid igjen. Jeg ble først litt paff, trodde han så det på meg, men legen min har jo søkt meg inn til ultralyd og fødeplass der, så han hadde bare sett det i journalen min. :o) Jeg spurte da om det var noe spesielt jeg burde passe på nå eller om jeg får oppfølging fra sykehuset. Det gjorde jeg da ikke, men jeg fikk tilbud om ultralyd mens jeg var der. Så det gjorde jeg. Og jeg så hjerte og fostersekken og navlestrengen. Plutselig sier legen Oi... og blir stille. Akkurat slik som sist... Og jeg trodde hjerte skulle stoppe. Men så sier han, har dere tvillinger i familien. Nei sier jeg. Vel, her er det TO... Jeg ble helt lamslått der jeg lå. Jeg er nok 8 uker på vei, men med TVILLINGER.. Jeg er om mulig enda mere skremt nå enn før.. Har gått rundt å vekslet mellom å le høyt og hyperventilere.. Det positive er at nå får jeg tett oppfølging fra sykehuset og mange ultralyder. Men, to??? Hvordan skal lille jeg klare å bære frem to. Jeg er ganske liten og spinkel, så jeg bekymrer meg litt for det. Og så vil jeg så gjerne gå til termin, for jeg vil ikke ha desemberbarn, men januar. Slike tåpelige ting surrer rundt i hodet mitt nå. :o/ Er fortsatt lettere sjokkskadet. Det er jo tidlig enda, så mannen har bestemt seg for å ikke ta det inn over seg enda. Han bare humrer og har litt vanskelig for å tro det. Men jeg fikk bildebevis, så det er jo ganske udiskutabelt..

Kan vel si at det har blitt lite strikking på meg det siste døgnet..

Nå tar jeg kvelden, det har vært en lang dag og hodet fungerer visst ikke helt som det skal. Forstå det den som kan.

Klem

Skrevet

Hei hei! Nå har vi ventet lenge i spenning ja MaMi!!

GRATULERER MED TVILLINGERi! Du kommer stadig med sånne sjokkerende innlegg :P Hva blir det neste! Men det beste av alt er vel at du fikk bekreftelse på LIV:) Må være utrolig sjokk for deg den timen hos legen. Fra å være så redd og usikker sikkert til å bli helt sjokka! Det som er litt rart er at når jeg leste innlegget, så leste jeg en og en linje, mens jeg holdt over det under, og jeg fikk en følelse av at du bærer tvillinger! Og rett etter stod det :) (Vet det er barnslig å lese sånn, men det er så spennende å lese sånne innlegg syns jeg!).

Merker selv at jeg ble litt sjokka, så det er ikke rart at du blir det! Og mannen din. Får håpe det blir ihvertfall èn gutt da, for hans del. En på jobben fikk tvillinger for et par år siden, hun er heller ikke særlig stor, men det gikk helt fint allikevel :) Du er nok ikke den eneste som heller vil ha januarbarn enn desemberbarn, men du har jo ingen garanti for at du hadde født til termin dersom det kun var en heller. Men skjønner tankegangen din, jeg er jo like "tåpelig" selv når det gjelder dette sommerbarnet jeg går og ønsker meg!

Blir vel mer strikking på deg fremover, nå må du strikke to av alt :P Var jo innom en blogg hvor jenta fant ut at hun skulle ha tvillinger, etter å ha strikket masse til babyen, da var det bare å strikke alt en gang til ;) Skal se om jeg finner linken en dag.

Frk Hansen: Kan tenke litt på om jeg skal avsløre studiet hans. Men det er ikke medisin. Han er nok ikke den raskeste til å lese og forstå, og så går han kun for toppkarakterer. Han har fridager også altså, men de er det ikke veldig mange av.

Er enig i at studentforeldre er mer effektive, men tror at det kan ta på ihvertfall de første mnd. Arbeidsfedre kan jo da hjelpe til hjemme, mens han må gå igang med lesingen.

Har prøvd å si til han det du sier ang fleksibilitet, og at han kommer til å ha minst like mye å gjøre når han begynner å jobbe, men det har ikke gitt resultater. Og nå vil jeg ikke ta det opp igjen! ;)

På en annen side, så er det jo dumt å bekymre seg alt for mye om dette før til vinteren egentlig - for plutselig ombestemmer han seg, men jeg klarer ikke å la vær! Har så lyst til å si det til han, men det blir bare værre! Det skal jo sies at han var ganske treig når vi skulle bli sammen også!

Ble langt dette, men viktig å få med alt :P

Nå er det rett i seng herfra!

Snart helg!!!

Skrevet

Ojojoj MaMi! Det var litt av noen nyheter?!! Først av alt: så bra at du har fått stilt spørsmål og at alt ser bra ut så langt! Og så: Gratulerer! Jeg skjønner at det er mye å ta innover seg, selv om jeg nok ikke helt klarer å sette meg helt inn i situasjonen. Men at det er litt av en overraskelse og mye å tenke på det skjønner jeg! Du kommer nok til å merke at det er mye å bære på, men jeg tror nok det kommer til å gå helt fint :) Men det betyr vel at det ikke er lenge til du blir sykemeldt? Jeg jobbet med ei som fikk tvillinger tidligere, og jeg husker at hun gikk kjempetidlig ut i permisjon for å holde seg i ro.. Ellers så synes jeg ikke du skal bekymre deg for å få desemberbarn, selv om jeg skjønner at du helst ikke ville det. Da vi begynte å prøve så ventet vi til etter desemberfaren var over, så jeg er med på tankegangen. Kan tenke meg at det er kjedelig for barn/ungdom å være født i desember, men nå kommer det jo til å være to stykker som har hverandre - og da er det jo ikke like ille å måtte vente på bursdager osv. Du får kanskje lenger barselsperm også, slik at barnehageproblematikken ikke blir like stor også?

Babysyk, jeg skjønner godt om du ikke vil si det. Jeg kommer nok ikke til å si hva jeg jobber med heller ;) Om du allerede har sagt det med fleksibilitet så kommer det nok neppe til å gjøre noen forskjell om du sier det igjen. Han må kanskje finne det ut på annet vis...

Skrevet

WOW!!! MaMi, gratulerer med tvillinger i magehuset! Så spennende da =) Men for et sjokk det må være å få vite at det ikke bare er EN da! Tror jeg hadde falt ut av stolen hvis gyn hadde sagt det til meg! Hehe.... Men det er nok sikkert mye å tenke på, og at det kan bli tungt for kroppen, er nok ikke til å stikke under en stol. Men jeg tror som Frk. Hansen at dette klarer du med glans! =) Det kommer nok til å gå kjempefint. Dumt at det er dyre billetter så du ikke får kommet deg på besøk til din søster. Håper det ordner seg med billigere billetter til deg, så du får snust litt på nevøen =)

Husker ikke hvem det var som spurte, men jeg er hvertfall 17 uker på vei nå. Merket natt til i dag at nå er det på tide å slutte med ryggsoving om natten.... Rumpa og ene låret sov helt da jeg våknet i natt!! Aldri merket noe sånt før, så regner med at det er noe som har ligget i klem... Var forresten og kjøpte vogn idag. Kjøpte brukt av en som mannen har gått i klasse med på ungdomsskolen. Emmaljunga Edge Duo. Kjempefornøyd! Jeg har vært på utkikk etter den vognen lenge, og nå fant vi den perfekte til en grei pris. Så da var det bare å slå til. ;-) Nå gleder jeg meg til å kunne bruke den.

Tenkte jeg skulle spørre dere i forrige innlegg, men glemte det.... Hva er en rhino romper, eller hva det nå het? Jeg har aldri hørt om det før...

Jeg har prøvd meg litt på hekling, men er ikke så veldig dreven på det. Fru Mæla sin blogg har en fantastisk lett oppskrift på hvordan hekle bestemorsruter. Link til innlegget hennes om heklingen: http://www.frumaela.com/2011/02/oppskrift-pa-bestemorruter.html

Forresten så har masingen til svigermor gitt seg litt, så det er bra =) Hvordan går det med maset hos dere andre? Ikke noe kjekt i det hele tatt, nei. Hvertfall når en faktisk prøver...

Nå skal jeg finne frem teppet mitt og strikke litt videre på det mens jeg pleier hodepinen min med litt cola ;-) Ha en fin kveld, jenter!

Skrevet

Hei igjen jenter.. Sliter fortsatt med pctrøbbel i heimen, så jeg har kun vært inne og lest via mobilen i helga, men så mye som jeg skriver hver gang orket jeg ikke å forsøke å skrive via den. Har fått megavirus på pc'en. Så nå sitter jeg på et usikret nett på den gamle, ikke bra...

Her går det litt greit. Har fått roet meg litt ned, selv om jeg ikke helt skjønner hva som skal skje. Merker allerede magen, og må hele tiden passe på å spise jevnlig. Men denne kvalmen kjennes veldig"normal" ut, ikke som sist hvor det var så ekstremt.

Vi klarer nok dette, men vi får jo en del utfordringer å ta tak i. Større hus og større bil. For å ikke snakke om alt vi må ha dobbelt opp av.

Jeg skal reise til familien og hilse på min lille nevø i midten av juli, hadde allerede billett nordover da. Det kjennes bare så lenge ut til..

Strikket lite i det siste, så jeg er fortsatt ikke ferdig med buksen. Men jeg stresser ikke. Har satt ny frist for meg selv til jeg reiser på besøk. :o)

Lurer forresten også på hva en rhino romper er... ;o)

Snakkes.

Klem

Skrevet

hei jenter.

Nå har det jaggu vært stille på denne tråden... Hvor er dere hen? Har dere vært bortreist?

Jeg har endelig fått tilbake PC'en min, renset for virus.. Veldig godt.

Det går greit med meg. Har begynt å gå inn for landing, selv om jeg sliter med å oppfatte omfang på min kommende situasjon.

Blir ikke mye strikking på meg for tiden, jeg spiser og sover og stort sett ikke så mye mere enn det..

Ha en fin kveld, jenter.

Klem

Skrevet

Hei hei jenter!

Så stille det har vært her da!

En rhino romper er en sommerdress til baby;) , http://meretesmonstermonster.blogspot.com/2011/04/singaporefarere-og-hodebry.html

Har ikke noe nytt å fortelle egentlig. Annet at jeg har vært flink til å ikke snakke om baby med samboer. Det har vel litt med at han nå har sagt ganske tydelig fra at han ikke vil prøve i høst, men heller neste høst. Det værste sinne har lagt seg nå - var sint på meg selv for at jeg lurte meg selv til å tro at han kom til å bli klar i år. Nå sitter jeg vel egentlig å lurer på om han noen gang kommer til å bli klar. Eller om det alltid er en eller annen ting som kunne vært bedre før vi prøver. Jeg er ikke den som takler venting best - som dere sikkert har forstått!! ;) Flere i det siste har spurt når vi skal få barn, og jeg har bare lyst til å skrike at jeg vil ha NÅÅÅ! Det er skikkelig dritt å juge og si at "neeeei, det blir vel når samboer er ferdig å studere en gang" og late som om det ikke passer (Dette vet dere selvfølgelig alt om, for det blir jo litt det samme som og prøve og prøve når folk maser).

En litt trist ting er at jeg tror det beste for meg er å trekke meg litt unna bim. Syns det blir lenge å "henge" her inne ett år når ting er som de er. Hører jo egentlig til "Når mannen ikke er klar" - men der er det så negativ stemning at da blir alt bare værre, hehe. Har jo veldig lyst til å høre hvordan det går med dere da, så jeg kommer nok til å titte innom, men ikke like mye som før tror jeg ;(

Jeg er ikke egentlig trist mer. Prøver bare å skyve babytankene unna, ellers blir jeg sprø og litt sur. Kommer nok til å være litt kjipt sent i høst, da går det nok virkelig opp for meg, men ellers går det bra :)

Skrevet

Hei jenter,

flott å høre at det går bra med dere Lollo og MaMi :) Babysyk, skjønner at du er fortvilet og har vært sint. Samtidig så skjønner jeg ikke helt at du er redd for at han aldri kommer til å bli klar? Som nevnt før så høres det jo ikke ut som han ikke vil ha barn? Tvert i mot? Men så lenge en ikke vet når så kan det kanskje være vanskelig å stole på at det skal skje..?

Jeg tror det er fornuftig av deg å ta en pause herfra. Som jeg har sagt før vil jeg jo gjerne ha deg her, men en blir jo litt gæærn av å henge her inne...! Det har jeg funnet ut selv også og jeg har også bestemt meg for å ta en lengre sommerferie herfra. Forrige helg var ganske tøff, da ble det litt for mye baby på alle kanter, blant annet annonserte flere vennepar graviditet. Selv om det er babyene i den virkelige verden og ikke de her inne som er vanskeligst å takle tror jeg også det er greit for meg å ikke være her så mye en stund fremover for å prøve å koble litt av. Den siste uken har jeg derfor drevet litt nedtrapping og snart så skal jeg legge bort Frk Hansen litt (skal bare, skal bare...). Om det plutselig skulle skje et mirakel og jeg blir gravid så dukker jeg nok opp her inne, om ikke så håper jeg at jeg klarer å holde meg unna ihvertfall til sommeren er over. Planen er at inntil da skal det ikke strikkes mer babyklær, men i stedet et plagg til meg selv :)

Så enn så lenge så sier jeg takk for meg - jeg håper det går bra med dere alle jenter og at vi kanskje treffes igjen her inne om noen måneder :)

Og deg Babysyk, kommer jeg nok til å følge litt med på på bloggen din ;)

Skrevet

Hei hei Frk Hansen!

Trist å høre at du ikke skal være her mer Frk Hansen. Men er veldig enig i at dette stedet gjør en litt gæærn! Selv om vi her inne har fokusert på mange andre ting også, så kommer man jo inn på baby, graviditet og prøving. Håper virkelig at denne pausen og sommerferie kan være med på at du slapper av og tenker på andre ting og til slutt blir gravid!! =) Må ha vært tøft å høre om graviditetene til flere vennepar, å forsøke og holde maska.

Er ikke redd for at samboeren skal ombestemme seg og plutselig ikke ville ha barn. Men at han alltid skal finne ting som kunne vært bedre. Bedre/større bil, bedre økonomi, større hjem +++ I september - oktober var han klar for å prøve denne høsten, men så ombestemte han seg rundt januar. Er redd det skal skje igjen når det nærmer seg neste høst.

Vurderer sterkt å begynne på p-piller igjen i disse dager. Jeg har mensen når vi drar på ferie, og jeg er ikke særlig glad i sol, bading og mensen. Men vet ikke helt om det går å utsette mensen, eller om det bare blir masse kluss. Og først må jeg heeelt gi opp håpet. Blir for dumt å gå på det en mnd for så å slutte fram til høsten, og så begynne igjen da. Har jo et håp om at ferien skal føre til masse sex, litt slurving i svingene og graviditet. Så jeg må vurdere mensen i syden vs mulighens 1% sjanse for graviditet =)

Har dere andre jenter også gitt dere, eller er det ferien som har startet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...