Gå til innhold

Ny strikketråd :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreløpig er det vel bare å skyve tankene unna MaMi. Og så håper jeg at det snart kommer en ny periode der du kan glede deg mer! Bra at du har fått ultralyd tidlig. Så noen andre her inne som hadde sett hjertet på 7+2 eller 7+3. Neste uke er du vel kommet lenger enn det, så da kan det vel hende du får sett det da!

Babysyk, det er vektklubben til Grete Roede. Den er gratis. VG har noe lignende men den tror jeg kanskje koster penger. For min del ser det ut til å være den eneste måten å få hodet til å innse at jeg ikke skal spise godteri hver dag - at nå har jeg faktisk begynt et nytt og bedre liv, ikke at jeg "snart skal starte det" som jeg alltid tenker når jeg leter etter unnskyldninger for å kjøpe godteri :o Ellers blir det litt ensformig mat - spiser stort sett det samme til frokost og lunsj og mellom måltidene hver dag, fordi jeg ikke gidder å sjekke om annen mat er innenfor. Spiser lite salat til middag :) Men mye god middag!

Den kjøredressen er jo superfin, så skjønner at du går på en ny runde :) Er den til deg selv? Farge?

Jeg tenkte å ringe legekontoret når samboerens prøve er levert. Liker jo ikke leger... Så da utsetter jeg som best jeg kan ;)

Ha en fin dag jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt at du har det bra sånn forholdene tatt i betraktning MaMi! Nå er det jo snart sommer, og kanskje lettere å tenke på noe annet etterhvert også. Bra du har fått time hos legen, du må bare utnytte deg av alt nå.

Da vil jeg også melde meg inn i den klubben! Kan jo ikke skade ihvertfall! Må være noe god mat, hvis ikke går jeg fort lei tror jeg!

Kjøredressen er ikke til meg selv, er for stor til sånt jeg :P Hehe, Nei, det er søsteren min som vil gi en i barselgave. En venninne av henne har termin i september, så noe voldsom hast er det jo ikke, men greit å ha det gjort. Merker det blir veldig lite til min egen baby, for alt annet kommer forran. Ihvertfall fram til jeg er gravid, da er det bare min baby som får :) Går det framover med teppet eller er det kjedelig? Jeg har en plan langt bak i hodet om at mitt teppe skal være ferdig innen jeg er gravid. Men syns det er kjedelig å strikke på det i lengden!

Hvordan går det med strikkingen din MaMi? Kanskje strikking får deg på andre tanker.

Ha en fin dag jenter

Skrevet

Hæ, bruker du ikke kjøredress Babysyk? Har du ikke sett denne? http://meretesmonstermonster.blogspot.com/2011/01/overveldende-respons.html ;) Uansett: så snill du er som strikker gaver for søsteren din! Det må jeg si :)

Teppet går saakte fremover med pleddet. Jeg bytter farge etter hver rapport, dvs. etter åtte pinner. Til nå har jeg fire striper... I tillegg til at det går sakte så synes jeg det blir litt vel sukkersøtt :P Men selv om jeg ikke synes det er helt topp så aner det meg at mottakeren gjør det... Satser på å få strikket litt mer i helga, denne uka har det gått litt rundt for meg med andre ting.

Hadde vært gøy om du også meldte deg inn slik at vi kunne fulgt hverandre og backet hverandre opp (hehe - kanskje litt sleipt å si når jeg vet at du er så god på oppbacking!) Jeg er på dag fire nå. Har vært litt travelt på jobb et par dager så da har det blitt dårlig med middagslaging, og det er slike dager som er "fellene". Så da må jeg innrømme at jeg har spist salat... Men bortsett fra det så har maten vært bra :)

MaMI, jeg tenker masse på deg fortsatt og krysser fingrene for at det går bra med deg. Håper det går bra!

Skrevet

Haha den kjøredressen var fin ja ;p

Håper det går bra med dere her inne, alle har jo ulike ting de sliter med, tenker nå på dere og håper på gode dager for dere alle :)

Kan noen sparke meg i rompa så jeg fortsetter med teppet mitt? Hadde jo vært greit å få det gjort før fødsel liksom :P Posen med strikketøy ligger bare to meter unna meg..men det bliiiir jo aldri at jeg tar det opp!

Men akkurat nå sitter jeg å prøver å motivere meg selv til å ta helgevasken, har store problemer med å komme i gang med noe annet enn å sitte på sofaen i dag kjenner jeg ;)

NÅ må jeg gjøre noe!! Ha en fin helg alle sammen :) Klemmer til alle :)

Skrevet

Hei dere.

Jeg henger fortsatt sammen :o) Går greit med meg, selv om jeg skyver tankene foran meg. Klarer liksom ikke å ta tak i dem nå kjenner jeg. Får se etter legetimen til uka, kanskje det hjelper..

Strikkingen gikk det bra med i starten av uka, men jeg er jo ganske trøtt for tiden, så det er litt tungt å ta det opp. Idag er jeg attpåtil blitt syk. Ligger hjemme med vondt i halsen og feber i kroppen. Synes veldig synd på meg selv. :o(

Et lite spark fra meg Zassy, veldig gøy når teppet blir ferdig :o) Helgevasken løper ikke fra deg ;o) Mye mere moro å strikke :o)

Nå skal jeg legge meg på soafen. Om ikke annet så slipper jeg dårlig samvittighet for at jeg er syk og bare ligger her... :o) Ingen oppgave eller skolearbeid som henger over meg :o)

God helg!!

Skrevet

Kjedelig å være syk MaMi. Men dårlig samvittighet skal du ihvertfall ikke ha. Når får du resultatene av alt arbeidet du har lagt ned?

Zazzy: du skal få spark ;) Men da trenger jeg å vite: når har du termin? hvor langt har du kommet på teppet? og hvor mye har du igjen?

Jeg har strikket en stripe til på teppet mitt. Ble litt stressa da kabelen på pinnene røyk midt i den omgangen med alle kastene. Så for meg at alt skulle rakne og at jeg aldri kom til å gidde å begynne igjen. Men sannelig klarte jeg å redde den og feste den på nytt. Frk Handy!

Skrevet

Godt å høre fra deg MaMi og at du tar det rolig, skyv tankene fra deg du, det er nok bare lurt akkurat nå. :)

Frk Hansen :Takk for at du vil sparke meg, hehe, Har termin 13. september og husker ikke hvor langt jeg har kommet på teppet for det er så lenge siden jeg har sett på det :P Hehe, men tipper rundt 50-60 cm, og det skulle vel være 80 eller 88 tror jeg. Overdrev nok litt når jeg ble bekymret for å ikke bli ferdig til september, men samtidig ikke ettersom det nå har ligget ved siden av sofaen siden påske !!

Så flink du var som reddet strikketøyet ditt! skjønner at det ble pes midt i den runden ja! Herregud må skynde meg å begynne å strikke igjen før jeg glemmer mønsteret.. meeeeen kanskje i morgen.. :P

Skrevet

Da har du jo ikke stort igjen Zazzy! Tenk så moro det blir når du blir ferdig?! Er det ikke ditt første teppe også? Da er det kanskje det største du har strikket også? Tipper du kommer til å bli både veldig stolt og fornøyd!

Og: om du strikker en stripe om dagen, dvs. 8 pinner, så er du etter mine beregninger ferdig helga om to uker. Det er jo ingenting, og en stripe om dagen rekker du vel?

Spark levert;)

Skrevet

Hei.

Idag fikk jeg brev fra sykehuset om at de har fått svar på obduksjonen etter siste MA. Det var ingen spesiell grunn til at fosteret skulle dø. Vi er innkalt til samtale hvor vi kan stille spørsmål. Kjenner det kommer litt tilbake nå. Skjønner ikke helt hvorfor det skulle gå galt, når samtlige prøver var normale. Gjør det ikke lettere å tro at det skal gå bedre denne gangen. Sukk, livet er jammen ikke lett til tider...

Jeg har kommet meg litt videre på buksen, har begynt på livet, eller hva jeg nå skal kalle det. Tro den blir bra, og at det nærmer seg slutten. Søsteren har termin om litt over ei uke, så jeg håper å bli ferdig i tide. Ikke at hun trenger bukse i str 6-9 mnd med det første, :o)

Ha en fin kveld dere. Zassy, jeg hiver meg på Frk Hansens spark, nå er du snart ferdig ;o) Og frk Handy, jeg er IMPONERT.... :o))

Klem

Skrevet

Uff MaMi, jeg vet ikke helt hva jeg skal si engang. Skjønner at det er vanskelig. Synes det er en litt kjip måte å gjøre det på også - å bare sende et brev. Men om ikke annet er det bra dere får komme til en samtale også. Kanskje kan det være lurt å skrive opp alle spørsmål på forhånd, for å være sikker på at du ikke kommer hjem og tenker at det er ting du skulle hatt svar på som du ikke har fått?

Flott at du har kommet i gang med strikkingen da - håper det kan hjelpe å holde tankene på plass.

Her er jeg hjemme alene i helga, samboeren er på hyttetur. Har kjeda meg litt for jeg har ikke hatt noe særlig planer for helga, så kom ihvertfall ordentlig i gang med strikkingen av det teppet i går, og nå har det rast unna. Det som var ca 10 cm teppe i går er nesten 60 cm teppe i dag! Jeg er veldig fornøyd med mønsteret, synes det er ordentlig fint. Men fargene er jeg som sagt litt mer usikker på. Men forhåpentligvis får jeg strikket teppet "til meg selv" en dag i litt andre farger!

Ellers så fikk vi innkalling til utredning i dag - i november. Det var nok litt lenger frem i tid enn jeg hadde sett for meg, selv om jeg var forberedt på at det kom til å bli et stykke utpå høsten. Men jeg prøver å holde fast på det viktigste: at nå er prosessen i gang og det betyr at "ansvaret" for det hele er løftet fra meg og til noen andre slik at jeg nå kan/bør/må roe meg ned :)

Skrevet

Hei hei!

Lenge siden sist. Prøvde å skrive igår, og var nesten ferdig, så klikket internett :(

MaMi, det gjorde det vel ikke bedre å få det brevet. Føler virkelig med deg!! Er enig med Frk Hansen at du bør skrive ned spm. Man kan lett glemme i en sånn situasjon. Kanskje var det bra at de ikke fant noe galt med fosteret, kanskje det gjør det lettere å tro at dette er friskt, men skjønner også din tankegang. Håper virkelig det hjelper etter at du har vært hos legen. Virker som du gleder deg over søsteren din, og det er godt å lese. Du må bare holde fast ved alt positivt du har nå, som gjør dagen lettere for deg. Et lite tips ang. buksen din: Jeg så et bilde av en bukse hvor de hadde sydd på en pynteknapp midt i livet, liksom en buksesmekk, det gjorde buksen litt tøff :)

Frk Hansen, så lenge til utredning!! Hadde trodd august eller noe jeg! Men som du sier, nå er du i gang, og får ikke gjort noe mer. Håper dette kan få deg til å slappe mer av, for det kan virke som du har stresset mer enn du har godt av! Forståelig nok, selvfølgelig! Jeg er Frk Stress nr 1, så skal ikke si noe egentlig men. Kanskje dere skal tenke på å ha pause fra prøvinga? Det betyr jo ikke sølibat for det :)

Og du da, Zassy, hehe. Kjenner jeg får lyst å dra hjem til deg og sette strikkepinnene med teppet i armene dine :) Du hadde blitt så stolt av å kunne bruke det fine teppet! Det har du nytte av lenge uten at det blir for lite, så du vil syns det er så morsomt å bruke det!! Tror nok ikke du rekker å få det ferdig etter at babyen er født, da har du hendene fulle:) Spark spak spark!!! Du er jo nesten ferdig, så et lite skippertak og du er ferdig!

Jeg har strikket litt lyslykter (eller trekk til å ha utenpå) og kluter. Skal bli gaver. Er tilbake på jakka og er så klar for å bli ferdig! Har jo strikka 2 uten å se det endelige resultatet.

Med prøvingen går det dårlig, har vel egentlig gitt opp håpet om at det skal bli prøving til høsten. Har virkelig prøvd å ikke mase, og syns jeg har klart meg ganske bra. Men nevnte at jeg burde begynne på folat hvis vi skulle prøve, så ikke babyen skulle få ryggmargsbrokk (ja, jeg vet det er indirekte mas,men vi gikk forbi apoteket, så det virket "tilfeldig"). Jeg tolket svaret han ga som at barn var det siste han ville ha nå. Mulig jeg overtolker, og at han ikke la så mye i svaret.

Har to dilemaer: Har egentlig lyst til å begynne på p-piller igjen. Syns det gjør småvondt i eggstokkene nesten hele tiden og hvis vi allikevel ikke skal prøve i år, så syns jeg det blir for lenge å gå uten i ett år. Men vil jo ikke gi opp håpet om prøving heller. Den andre tingen er at jeg vurderer å "slutte" her inne om vi ikke skal prøve. Syns det gjør vondt værre å henge her inne. Men så vil jeg jo ikke miste dere heller, for jeg syns jo det er superhyggelig å ha kontakt med alle dere!

Skikkelig syteinnlegg fra meg nå, men vil ikke mase på samboeren om det heller. Hvis jeg fikk bestemme, så skulle vi begynt med prøving om ca 3 uker.

Klem fra meg :)

Skrevet

Heihei!

Så hyggelig at du er tilbake Babysyk, det har vært litt stille her i helgen. I tillegg har jeg vært alene hjemme og kjedet meg litt - så da ble det ekstra stille! Skjønner at du er frustrert når du ikke vet om det blir prøving eller ikke. Jeg kan desverre ikke si annet enn at jeg fortsatt tror du må gi kjæresten din en liten pause fra det spørsmålet - slik at han ikke forbinder spørsmålet om barn med mas. Jeg tror ikke du skal legge alt for mye i svaret han ga, samtidig kan det jo høres ut som et svar bare for å slippe å diskutere det nå (igjen?). Jeg er lei for at jeg er kjip nå..

Når det gjelder dilemmaene dine er det vanskelig å si noe fornuftig. Jeg skjønner godt at det er slitsomt om du får mer vondt av å ikke gå på p-pillene. Samtidig tenker jeg at uten p-piller så har du hele tiden en grunn til at kjæresten din må tenke igjennom baby eller ikke baby-spørsmålet - uten at det skyldes at du maser om det? Til det andre så håper jeg jo veldig at du blir værende her inne, det er så hyggelig når du er her, men jeg skjønner samtidig veldig godt om du føler behov for å ta en pause. Kanskje kan det hjelpe deg å ikke tenke for mye på baby-spørsmålet? Du er tross alt fortsatt ung og bør jo nyte tiden uten baby nå! Dere kommer til å få en baby en dag og da kommer du til å savne alle de tingene du kan gjøre nå uten å tenke deg om :)

Du har nok rett i at jeg stresser for mye. Samtidig så er jeg fortsatt så veldig langt unna max-stressnivået mitt (det er høyt!) slik at jeg føler jo egentlig ikke at jeg stresser såå mye ;) Menmen. Jeg prøver likevel å senke stressnivået ytterligere.. To gode nyheter herfra: 1. jeg har strikket ferdig teppet. Ja, teppet som var ca 10 cm fredag. Ja, jeg har kjedet meg litt i helga. 2. Første uke i vektklubben er gjennomført og resultatet etter dagens veiing ble -1,6 kg. Jeg er storfornøyd.

Skrevet

God kveld!

Når jeg leser det du skriver,syns jeg nesten synd på kjæretsen min og alt maset han har vært gjennom. Du må bare være streng mot meg :) Nå har jeg jo ventet så lenge, så da får jeg vel bare holde ut litt til. Får vel bare holde ut med mens-smertene hvis det fører til prøving, men jeg vil ikke vente til lenge utpå høsten. Han bør jo finne ut om han vil eller ikke. Evt får han bare si tydelig nei da. Kommer til å være her inne fram til høsten, eller til jeg får et klart og tydelig nei. Så får jeg se etter det. Har jo blitt så avhenging av dere :) Kjenner bare at jeg blir skikkelig sur av å tenke på dette! Blir irritert inni meg. Har har jo rett til å ikke være klar, selvfølgelig, men jeg syns jeg fortjener et ordentlig og tydelig svar! enten det blir sånn eller sånn Arg!!!

Føler meg ikke så ung, og egentlig kunne jeg tenkt meg å hatt barn allerede. Har alltid hatt lyst til å være ung mor.

Så flink du er som er ferdig med teppe! Må være deilig!! Hva er neste prosjekt? Du har jo aldri likt fargekombinasjonen, men jeg tror det blir skikkelig fint!

Gratis med vektnedgang!!! Misunner deg, men det ligger jo litt jobb bak, så du fortjener det absolutt! Er det bare kosthold, eller trening også? Har ikke hatt tid til å melde meg inn enda, men får se etterpå. Snakker man med andre medlemmer der også? Har du kallenavn eller ekte navn?

Skrevet

hei jenter...

titter innom her i kveld. Har hatt en tung dag, i form av kvalme og særdeles hormonelt ladet humør... Mannen min er "døden nær", dvs forkjølet og er da et sant mareritt å ha i hus. Hjelper ikke akkurat på humøret heller. :o(

Prøver å få strikket litt, men kjenner at fokus er hva jeg kan finne på å putte i magen som holder kvalmen i sjakk. Dette er absolutt den mindre positive siden av gravididteten. Men, jeg synes det er litt greit å kjenne at det i hvertfall skjer noe.

Ja, det var kjedelig å få det brevet. Ringte sykehuset i dag, og de skulle sende meg brev med time poliklinisk. Skal skrive ned spm etter som de dukker opp. Ellers så sitter jeg der uten å huske noe av det jeg lurte på.

Er litt spent på legetimen i morgen. Hadde jo bare tenkt å stikke innom for en blodprøve, men hun på kontoret mente jeg burde ha ordentlig time, så da så..

Skjønner at du egentlig ikke vil være så mye her inne Babysyk, når dere ikke prøver. Var absolutt på samme tankegang selv også. Men, denne tråden er jo til å bli avhengig av.. :o) Jeg orker ikke være inne på 1. trimester, er så mye negativt der, man kan jo bli paranoid med mindre. Leser heller ikke andre innlegg inne på bli gravid, har aldri vært der jeg opplever at mange er, med telling og sykluser og alle mulige forkortelser. MYYYYE koseligere å være her med dere, jenter..

I morgen skal jeg jobbe hjemme, og det skal bli godt. Spise når jeg vil og hvile når jeg har behov.

Nå skal jeg forsøke å få strikket litt. Går litt saktere med buksen på slutten. God ide med den knappen, må se hvordan den blir når den er ferdig :o)

Klem

Skrevet

Høres ut som fornuftig med en ordentlig time MaMi. Da får du jo snakket med en lege samtidig og det tror jeg er bra. Jeg er også spent på hvordan det har gått og venter på oppdatering her inne. Ellers håper jeg mannen din er frisk sånn at du får ham utav hus! ;)

Jeg skjønner godt at du vil ha svar Babysyk, men holder fortsatt på at du må gi ham litt tid. Og passe på at det ikke blir alt forholdet handler om! Jeg har tenkt på en annen ting siden i går, det er mulig vi har snakket om det før men kommer ikke helt på det: Hvor tror du han står i forhold til giftermål før graviditet? Kan det være at han helst vil gjøre det i "riktig rekkefølge" også? Både jeg og samboeren hadde nok egentlig sett for oss at det skulle skje i rett rekkefølge. Men nå har han fått klar beskjed om at vi er blitt så gamle at vi ikke har tid til å planlegge og gjennomføre et bryllup før vi prøver å bli gravide ;) Dere har jo litt bedre tid på dere - det kan ikke være slike ting han tenker på også? Det er vel ihvertfall en ting menn ikke vil bli mast for mye på - om han ønsker å fri så blir det jo ikke like stas om det virker som han gjør det fordi du har lagt opp til at han skal gjøre det?

Vekten: jeg trente 3 x 45min forrige uke. Men jeg har jo vært igjennom dette opplegget noen ganger nå, og min erfaring er -stikk i strid med det jeg i utgangspunktet tror- at det er lettere å gå ned ved kostholdsendringer enn ved trening alene. Trening hjelper likevel selvfølgelig på når en først endrer kostholdet. Egentlig er det ikke så store endringer som skal til og jeg glemmer at jeg er "på diett" mesteparten av dagen. Det store problemet er bare å finne motivasjonen til det - jeg har jo ikke klart det på syv-åtte måneder nå og kiloene har virkelig rast på :( Så det er det aller vanskeligste.. Menmen.

Ha en fin dag jenter!

Skrevet

Takk for alle sparkene, jeg er nå gul og blå ;)

Skaal starte.. i kveld!!

Rekker ikke skrive mer nå, men følger med dere alle sammen. klemklem.

Skrevet

Hei hei!

Lurt med en ordentlig legetime MaMi. Og nå er jeg veldig spent på hvordan det har gått og om du fikk noe ut av timen :) Håper mannen din blir fort frisk. Syns disse mennene har en tendens til å bli "helt døde" når de er syke, mens vi helst skal fungere som normalt :) Selv om samboeren min er flink til å ta ansvar da!

Kjedelig med kvalmen. Misunner deg ikke, men for deg er det vel som du sier en bekreftelse på graviditet. Håper den mildner litt ihvertfall da :)

Frk Hansen, vi har ikke snakket om gifteplaner før :) Tror ikke han har noe frieri i tankene, isåfall må han skjule det veldig godt!!! Han har ikke gitt uttrykk for at han vil være gift før han får barn, så jeg tror ikke det er så viktig.Og jeg vil ikke spørre om det nå, stakkars ;) Før var det viktigere for meg, da skulle alt skje i riktig rekkefølge, men nå bryr jeg meg ikke så mye :) Vil jo som sagt være ung mor, så da har jeg ikke tid til noe bryllup før baby. Har alltid hatt lyst på flere barn før jeg er 30. Ser jo litt dårlig ut det nå da, men jeg vil ihvertfall ha ett. Om naturen tillater det da selvfølgelig.

Har ikke snakket så mye om bryllup, jeg har bare sagt at jeg helst vil ha et romantisk friere uten at det nødvendigvis blir sånn kjempestort som hos kjendisene. Vil gjerne være forlovet, men haster ikke å gifte seg før han er ferdig på skolen. Vi har uansett ikke råd. Det er nok bare å ta tiden til hjelp, men som dere sikkert har merket er jeg skikkelig dårlig på det, hehe!

Ja, nei det vekten, syns du har vært veldig flink altså! Jeg skal begynne neste uke. Reiser bort i morgen tidlig, og er litt usikker på om jeg får vært her. Kommer hjem mandag kveld, bare så dere vet det, jeg har ikke meldt meg ut :)

Ja, MaMi, jeg er spent på oppdatering!

Og Zassy, har du strikket?!?!? Hehe

Skrevet

Skjønner at du ikke vil spørre om det nå, det kan sikkert misoppfattes nå. Jeg sitter og lurer på om samboeren min ville sagt noe om det om jeg ikke hadde lagt opp til den diskusjonen tidlig. Det er jeg ikke sikker på om han ville ha gjort. Så jeg tenker at det kanskje ikke er så godt å vite med disse gutta. Men jeg ser absolutt argumentasjonen din om at det ikke er aktuelt enda. Får satse på at han også ser det!

God tur da Babysyk!

Ellers så venter jeg også spent, særlig på deg MaMi, men også deg Zazzy. (Og hva skjer med deg Lollo?)

Skrevet

Hei jenter.

Gikk faktisk veldig bra hos legen idag. Kjente jeg ble i litt bedre humør etterpå. Fikk forklart han en del om hvordan jeg tenkte og hadde det, og han var faktisk veldig fin å prate med. Han sa vi måtte forsøke å nullstille oss litt og ikke sammenligne så mye tidligere. Han anbefalte meg å gå på den timen på sykehuset for å få snakket med legen der, noe jeg selvsagt skal gjøre. Han sendte også søknad om tidlig ultralyd, og jeg tok blodprøve. Ble litt mere virkelig etter i dag. Kvalmen har jeg kontroll på, så lenge jeg spiser jevnlig. Tenker jeg skal prate med sjefen min i morgen, slik at jeg får lov til å stikke unna for å spise litt oftere. Ikke så bra å stå foran ungene og stappe i seg mat, uten at de får noe :o)

Det tok mannen min 7 1/2 år, to unger og huskjøp før han fridde.. ;o) Først etter 8 år og 8 mnd ble vi gift. Gjett om han fikk høre det av meg i talen ;o) Det jeg mener, menn er litt treige noen ganger, trenger litt dytt der bak.. Men frieriet klarte han helt selv ;o) I starten spurte jeg, men først når jeg tok litt omvendt psykologi klarte han å fri. He he.. "Vi blir nok aldri gift vi, sukk...Er ikke så farlig, jeg trenger ikke å gifte meg, sukk.." hi hi. Funket som bare rakkern.

Så fint at du kommer videre med teppet, Zassy. Way to go... :o)

Så flink du er Frk Hansen med vektklubben. Stå på :o)

God tur Babysyk, jeg reiser også bort i helgen. Skal til København og kose meg med mine kjære. Bo på tivoli hotell og bare ha det gøy :o)

Og Lollo, lenge siden sist.. Alt bra? Nysgjerrig jeg og.. ;o)

Klem :o)

Skrevet

Så godt å høre at det gikk bra hos legen i dag MaMi - nå ble jeg glad :) Også bra at kvalmen har roet seg litt!

Skrevet

Hei hei jenter!

Drister meg inn her en liten tur. Bare håper jeg klarer å slettet loggen fra denne mac'en, for jeg er hos svigers! Har ikke veldig lyst at de skal se sporene mine etter bim besøk ;)

Så godt å høre at det gikk bra hos legen. Tenker skuldrene dine løftet seg et par hakk etter besøket. Utrolig bra at legen din er god til å lytte, det er omtrent halve jobben spør du meg!

Frk Hansen, jeg vil bare poengtere at om jeg mot all formodning skulle bli fridd til så hadde jeg ikke tvilt med å si JA, bare så det er sagt :) Men om jeg skulle gått og håpet på et frieri så tror jeg at jeg hadde blitt gal. Har en venninne, der var det faktisk han som ble klar først. Hun hadde snakket om bare kort tid før frieriet at hun ikke var klar for å forloves, det var leeeenge til det skulle skje. De ble også klare til å få barn likt, tror faktisk han var mest klar, så hun har jo vært veeeldig heldig da! Er nok ikke hun jeg prater med hvis jeg skulle fortalt noen om fustrasjonen, for jeg tror ikke man forstår helt før man har vært der selv.

Idag har jeg vært på SandnesGarn Fabrikkutsalg. Hadde gledet meg masse, og advart samboeren om at det kom til å ta lang tid. Jeg ville ikke ha dårlig tid når jeg først dro dit. Men når jeg kom dit fikk jeg helt hjernteppe. Husket ikke hvilke garn jeg kunne bruke til hva. Var helt tom i hodet! Kjedelig. Kom på at du Frk Hansen strikket den kjolen i lanett, men de hadde ikke noen fine farger i den billige lanett :( Egentlig hadde de få farger jeg likte i det hele tatt, så jeg gikk ut derfra med skuffende lite! Kjøpte 4 nøster rosa mini duett, tenkte det kunne bli en kjole. Og mandarin petit lilla og blå-turkis som skal bli kluter tror jeg. De hadde også Duett, men jeg kom ikke på noe å strikke med det, og fargene falt ikke helt i smak.

Ganske langt referat fra meg, men orker ikke forkorte det nå :)

Skrevet

Heisann jenter!!

Jeg er jo superdårlig på å komme innom her for tiden. Men så kjekt at dere har tenkt på meg =) Denne gangen har jeg faktisk lest gjennom ALLE innleggene deres siden sist jeg var innom! Så godt å høre at du synes det var greit på legetimen, MaMi. Jeg har tenkt sånn på deg. Tror jeg vil tipse deg om å skrive ned spørsmål til dere skal på sykehuset, sånn at du husker de. Er så altfor lett å glemme ting underveis når man er der.

Frk. Hansen: du er jo superflink!! Både med vekten og med strikkingen. Ferdig med et teppe på en helg?!? Du er gal! Kjempeflott at du har gått ned siste uken da. Helt enig med deg i at vektnedgang er lettere når du endrer på kostholdet. Trening hjelper selvfølgelig også på, men maten er faktisk hovedgrunen. Jeg har gått på en del Grete Roede kurs selv tidligere, og kommer nok til å kjøre i gang med vektklubben igjen etter fødselen.

Zazzy: et lite spark fra meg også ;-) Men jeg vil gjerne ha et tilbake... hehe... har ikke strikket så mye med på teppet mitt, men har endelig kommet i gang med babysokker til en venninne som hadde termin for noen dager siden. Hun er på overtid nå, og blir gal av ventingen. Så fant ut at det var på tide å begynne på sokkene som jeg har lovet henne :)

Babysyk: Vet ikke helt hva jeg skal si til deg.... Kjedelig med samboeren som ikke helt vet hva han vil da, men kanskje det kan være en ide å stikke ut fra bim litt, (eller evt bare være her inne med oss). Få tankene over på noe annet. Selv om vi synes det er superkjekt å ha deg her inne! =) Du er en solstråle!

Ang meg, så har det skjedd ting her =) Jeg har fått meg ny jobb!! Som lærer på en 1-10 skole. Jeg skal jobbe på ungdomstrinnet. Var på intervju på onsdag i forrige uke, fikk tilbud om jobb på fredagen og skrev kontrakt på mandag. =) Egentlig skulle jeg være kontaktlærer på 9. trinn og undervise i norsk, rle og musikk, men siden jeg skal ut i permisjon i november, og det da er dumt for elevene å få ny kontaktlærer både i august og i november, lurte rektor på om jeg heller kan ta timene til en som skal i pappaperm til høsten. Så da blir det mest sannsynlig matte, naturfag og engelsk eller rle på meg. HJELP, sier jeg da.... Har jo egentlig ikke lyst å undervise i matte på ungdomstrinnet, men har heldigvis mannen som er kjempeflink i det faget, så han kan hjelpe meg.

Ellers går det bare bra med meg. Magen vokser og ryggplagene jeg hadde en stund har forsvunnet. Mannen er mer og mer vant til tanken at han skal bli pappa, og har til og med skaffet seng til den lille (helt på egenhånd). Jeg er kjempestolt og veldig fornøyd!

Skrevet

Gratulerer med ny jobb Lollo! Så bra at det har ordnet seg :) Du fikser nok de nye fagene, men skjønner at det er godt å ha en flink mann i bakhånden. Godt å høre at det går bra med deg ellers også :) (Enig i at det med teppet var galskap, men som sagt så kjedet jeg meg en del den helga...)

Spennende med lagerutsalg Babysyk, selv om det høres ut som du er litt skuffa..! Uansett er det jo greit å vite hva som finnes der ute - og kanskje også vite at du ikke går glipp av så mye selv om du ikke bor rett i nærheten av utsalget :) Jeg har bare strikket med noen få av garntypene til sandnesgarn og synes noen ganger at fargepaletten deres er litt kjedelig. Det er jo akkurat de samme fargene på "alle" garntypene! Men det kan jo kanskje hende at det er fordi jeg alltid ender med de samme fargene nettopp fordi de egentlig ikke har så mange farger jeg liker. (Samtidig skal det sies at de var geniale når jeg skulle finne farger til mariusbodyen jeg strikket, hvem skulle tro at babygarn finnes i brunt og sennepsgult liksom?)

Selv må jeg si at jeg er veldig glad for at jeg ikke ble fridd til før jeg var klar for det. Det tror jeg hadde tatt fullstendig knekken på forholdet her! Da synes jeg det er bedre å gå å være klar (jepp, jeg er der) og vente litt i stedet for å bli tatt på senga litt for tidlig :) Så - jeg velger å se det som fordel til oss;)

Ha en fin kveld alle sammen!

Skrevet

Gratulerer med ny jobb Lollo!!! Det ordner seg for snille jenter ;) Gøy å høre. Tror det går bedre enn du forventer med matteundervisningen, og da kan du være så stolt av deg selv etterpå! Men skjønner at du gruer deg. Gir deg et spark så du kan få ferdig sokker og teppe. Hvis du strikker litt hver dag går det fort :)

Ja, ble litt skuffa over lagersalget, men man kan jo heller ikke forvente at de har fullt sortement i 2.sortering:) Var ikke mer skuffa enn at jeg har vært der en gang til. Når jeg fikk summet meg og lest litt om garnene, så ble det berde. Pluss at svigermor hadde et hefte liggende med en søt dress i mandarin petit. http://www.sandnesgarn.no/ProductPage.aspx?ProductId=112 Tema 12. Så den har jeg begynt å strikke. Var samboeren som valgte farge, den jeg valgte ville han ikke kle på sin unge sa han, hehe. Enig med deg at det er de samme fargene på alt, det kan bli litt kjedelig i lengden!

Her har det blitt mye babysnakk de siste dagene. MEN, nå er det ikke jeg som har stått for masingen. Broren hans og samboer har en datter på 5 mnd, så de har begynt å mase om lekekamerat. Og en av kameratene hans skal bli pappa om 2 mnd, så der ble det litt snakk. Tror ikke han syns dette er like ille som når jeg maser, håper bare at det er med på å dytte han til å tenke gjennom ting.

Frk Hansen, hvordan ligger du an nå? IKM mens snart? Hvis det er lov å spørre.

Ha en fin lørdag jenter!

Skrevet

Så moro at kjæresten din er med på fargevalg Babysyk! Og bra at det er andre som hinter til ham :) Du får bare holde deg rolig og la andre gjøre jobben ;)

Du har jo nesten like god oversikt over min IKM som meg du! Joda, det stemmer at jeg hadde IKM denne uka. Jeg var litt spent i og med at jeg har hatt mistanke om at jeg ikke hadde EL forrige syklus og den i tillegg ble 36 dager. Denne syklusen var jeg ganske sikker på at jeg hadde EL 18. mai og dermed IKM onsdag denne uka. Men så begynte jeg å blø forrige onsdag. En uke etter det jeg trodde EL var og en uke før IKM. Min første tanke var at det var en festeblødning, men så blødde jeg mer enn det jeg ser andre her inne skriver om når de forteller om festeblødning, men samtidig en god del mindre enn en vanlig mensen. Vel. Det ble billigtest onsdag og fredag, begge negative, og CB digital i morges, like negativ. Ikke har jeg hatt noen av de symptomene jeg hadde sist heller, men jeg har vært småkvalm i en ukes tid. Så denne syklusen har det vært en del forventninger (og forvirring), men nå er vi enige om at alt håp er ute for denne gang. Men det betyr at syklusen min nå varierer fra 26 til 36 dager. Selv om jeg veldig gjerne vil ha 26-dagers sykluser så er det litt styrete at det er så stor variasjon :P Det betyr at jeg antakelig har EL mellom i dag og neste mandag. Så nå er jeg på EL-testeren igjen. I smug ettersom kjæresten er litt skeptisk til at det blir for mye stress om vi tester... Jaja. Det ble langt her, men måtte få ut litt tanker her!

Håper dere får en fin søndag! Her er det sol og vi skal endelig nyte litt finvær :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...