Gå til innhold

Ny strikketråd :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter...

Er inne og leser alt dere skriver, men er for tiden så full av småbarnspedagogikk at jeg ikke klarer å svare på noe ;o) Får ta en ordentlig oppramsing etter eksamen ;o)) he he

Har hatt meg noen korte strikkepauser innimellom, så jeg er godt igang med bein nr 2 på buksa. Greit med pinne nr 4 og str 6 mnd, går fort det. Var det du Frk Hansen som skrev en kommentar om det? :o)

Vil uansett bare ønske dere en riktig god 17. mai i morgen. Jeg tar meg en velfortjent pause i lesingen for å gå i tog og grille hos gode venner etterpå..

Nå er det videre lesing og stryking av bunadskjorte.. Så får jeg ut litt frustrasjon også ;o) Jeg er med andre ord ikke noe særlig glad i å stryke bunadsskjorter :o))))

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er skikkelig dårlig på å ikke mase om det. Vi har snakket alt for mye om det i det siste, og jeg får dårlig samvittighet hver gang jeg tar det opp, men klarer ikke å la vær. Merket at den gangen han sa at vi kunne prøve til høsten (før han ombestemte seg) så ble jeg mye roligere. Det var lenge å vente, men det var helt greit, for jeg hadde noe å forholde meg til, telle ned. Men jeg tror ikke han kommer til å ta initiativ til å snakke om det, den dagen har har bestemt seg for hva han vil. At han vil ha barn, er jeg 100% sikker på! Han har jo en gang sagt at han vil ha det før han er ferdig på skolen, (om 2 år) men han kan jo ombestemme seg.

Luksustester :P Hehe, men er jo veldig greit å slippe å tyde streker. Du har jo vært veldig flink som ikke har testet siden januar da! Så flink kommer ikke jeg til å være. Er jo mange som tester flere ganger daglig, det kan vel bli unødvendig mye! Jeg har lurt litt på om jeg skal test for EL, bare for å være sikker på at jeg har det. Bli kjent med kroppet til vi starter prøvingen.

Begge jakkene er i baby merino, lys mint, syns det kan passe begge kjønn. Den ene er til en gutt, den har jeg kjøpt mintfarga knapper til, nesten som doc-fargen ;) Den andre skal være knappeløs til jeg vet kjønnet på min baby. Tipper jeg kommer til å ha endel knapper å feste den dagen jeg vet kjønnet. De fleste kjøper klær, jeg kjøper knapper ;) Det må kanskje du også?

Jeg skal til søsteren min og se på barnetoget og spise lunsj. Samboeren min skal LESE. Kjedelig, men jeg sa til han at han ikke måtte ha dårlig samvittighet og være med bare for at jeg hadde lyst. Lesing er viktigst! Senere skal vi spise middag med mamma og pappa. Litt sånn slapp 17.mai, men er greit også :) Prøvde bunaden min istad- litt sent ute, den var akkurat passe. Blir ikke store lunsjen på meg ihvertfall! Hehe. Må slanke meg nå assa! Huff!

Jeg har begynt å tenke på at det hadde vært utrolig morsomt om det hadde klaffet for oss tre samtidig! Hvis vi skal prøve til høsten og MaMi og mannen bestemmer seg for å prøve! Men håper jo mest på at det skal klaffe for Frk Hansen denne perioden da:)

Dette ble langt, men klarte ikke å stoppe før! Ha en riktig god 17.mai feiring jenter!

Hipp hipp hurra :)

Skrevet

Skjønner at det er vanskelig å la være når du vil så gjerne! Men jeg er redd for at han da blir mer opptatt av å forberede seg på å hele tiden måtte forklare hvorfor dere må vente, enn å tenke igjennom om det er noe han vil..? Uansett så er det vel ikke aktuelt å begynne denne måneden, så du kan kanskje sette deg et mål om noen uker?

Jeg tror faktisk ikke jeg har sett det garnet i lys mint? De har det bare i noen få farger der jeg handler. Men det ser ut som en veldig fin unisexfarge :) Jeg har også en haug knappeløse plagg - men det er jo genialt at en kan gjør det plagg litt mer guttete eller jentete bare ved å velge ulike knapper!

Det hadde vært moro om vi fikk det til å klaffe samtidig - men da tror jeg jeg håper aller mest på et uhell hos dere og flaks her ;)

Har samboeren din eksamen snart ettersom han må lese nå? Da nærmer det seg kanskje ferie for ham?

Uansett- god 17. mai til deg og dere andre som måtte stikke innom her!

Skrevet

Hei jenter!

Håper dere har hatt en fin 17. mai!

Her har dagen vært fin. Nå på slutten har jeg avsluttet Rhino romperen. Ble ikke helt fornøyd gitt. Strikket den i striper, og fargeskiftet ble frampå magen, ettersom den skulle sammenføyes der. Prøvde trikset fra Pickles for å unngå for hakkete fargeskifte, men fortsatt er det litt hakkete. Titter og titter på Monstermønster sin versjon, og skjønner ikke hvordan hun har fått det til uten hakk...! Noen som har noen ide om hvordan jeg kunne ha unngått dette? Sånn som den er nå er jeg litt usikker på om jeg gidder å gi bort :P

Skrevet

Hei hei!

Jeg hadde en fin 17.mai. Var jo så fint vær (hadde forberedt meg på regn). Litt trangt i bunaden, men jeg overlevde :)

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal ta opp det med baby før rundt neste TR, eller når det nærmer seg EL. Samboeren min har eksamen i morgen og mandag, så nå snakker vi nesten ikke sammen uansett. Stemmer absolutt på uhell og flaks Frk Hansen! Skal vi si termin rundt mai? Hehe. Er litt usikker på om jeg skal la vær å ha sex rundt EL, eller om jeg skal late som ingen ting. Er jo ikke sååå lett å vite når EL er, for syklusen blir jo forhåpentligvis kortere enn 34 dager etterhvert. Er jo ikke store sjangser for klaff uansett, han hopper jo av. Syns 34 dager er LENGE å vente når vi blir prøvere!!

Så rask den Rhino romperen var! Fristende prosjekt! Det var jo en annen link til et annet triks, syns kanskje det var bedre enn på pickles sin side, men nå husker jeg jo ikke hvor det var. Kanskje du husker hvilken blogg det var. Kanskje Monstermønster har tatt fargeskiftet bak eller i siden? Du kan jo legge inn kommentar og spørre. Ser ikke ut som hun har gjort det forran, av det jeg kan se. Men litt synlig blir jo fargeskiftet uansett.

Jeg skal snart begynne på armene på jakka. Mistet litt motivasjonen, for hun jeg skal strikke den til, strikker selv, og hun strikker fra Myk Start boka :/ Håper bare ikke hun strikker akkurat den jakka!! Gidder ikke beholde to prikk like jakker selv. Mulig den blir til kusina mi isteden. Eller et gavelager :)

Lurer på hva neste prosjektet mitt skal bli jeg. Lurer litt på om jeg skal strikke opp noen kluter som jeg kan ha og gi bort. Søsteren min hadde håpet at hun skulle få det igår som vertinnegave. Men det tenkte jo ikke jeg på. Hyggelig at hun ville ha da :) Må strikke en kjøredress som søsteren min har bestilt, men har frist på meg til september da!

Skrevet

Så flinke dere er jenter. Jeg falt helt av jeg, da jeg har hatt en MA. Men leser her hos dere likevel. :)

Skrevet

Hei jenter!! Så flinke og effektive dere er! :)

Jeg falt helt av da jeg har hatt en MA. ME\en leser her likevel da, selv om jeg ikke skriver så mye

Skrevet

Hei dere, en uke siden jeg var her sist, men for å svare på det dere spurte om babysyk og Frk Hansen så var det bare rutinesjekk hos legen ja, og jeg er heeelt kvitt kvalmen ja, takk gud for det! ;) I dag skal jeg til jordmorkontroll, så skal snart gå til byen, blir en times trim i dag også :) Gleder meg for det er strålende sol ute.

Har ingen planer om nye strikkeprosjekter, annet enn å få ferdig teppet forhåpentligvis før termin, hehe. Er ikke i strikkemodus for tiden, derfor jeg er så sløv med å være her inne også. Men håper dere har det bra og har et øye på dere innimellom ;) Klemklem!

Skrevet

Hei igjen, jenter!

Så godt å lese at dere har kommet i gang med utredning, Frk Hansen. Håper det får fortgang på ting. Ønsker dere masse masse lykke til!

Forstår godt at det er vanskelig å ikke mase på kjæresten om å begynne prøvingen, Babysyk. Var i samme situasjon for et år siden, og det ble en del masing og overtaling fra meg før han gikk med på det. Men da var vi begge ferdig med utdannelsene våre, og hadde jobb, så det er nok sikkert det med økonomien som stopper kjæresten din litt. Selv om det ikke skal være noe problem å få barn mens man er student.

Fortsatt lite strikking på meg for tiden, men får tatt noen runder på teppet mitt i ny og ne. Har jo egentlig mye jeg skal og vil lage, men jeg kommer liksom aldri i gang.

Har forresten fått svar ang jobben jeg søkte på i bhg jeg jobber nå. Den har gått til en annen, så foreløpig har jeg ingen jobb etter 31. juli... =( Var 3 andre søkere til jobben min, og alle var utdannete førskolelærere, så de går foran meg (siden jeg er lærer). Kjipt, men sånn er livet. Jeg har heldigvis funnet mange lærerstillinger i nærområdet som jeg skal søke på. På den ene skolen har jeg jobbet som ringevikar før, og den ene inspektøren er en venn av familien, så jeg håper at jeg kan få komme meg inn der. Prøvde å ringe henne i dag, men hun var ikke på kontoret, så jeg prøver meg igjen i morgen. For all del så kan det jo være at jeg er sykemeldt etter sommeren, for jeg sliter med ryggvondt og bekkenløsning allerede. Prøver å tilrettelegge det på jobb, men det er vanskelig på småbarnsavd, og så føler jeg at jeg er helt ubrukelig når jeg ikke kan hjelpe til med så mange praktiske oppgaver som jeg vanligvis gjør. Skal til legen på tirsdag for å høre om det er noe annet/mer jeg kan/bør gjøre for å minske smertene. Var i London i helgen, og da var det mye trasking, men jeg merket nesten ingenting til det da. Kun sliten i ryggen, og at jeg måtte ha litt flere sittepauser enn vanlig. Men etter 1 time på jobb i går hadde jeg kjempevondt igjen. Så håper at legen kan hjelpe meg med å bedre smertene. Noen av dere som har tips? Jeg tar i mot alt med takk =)

Skrevet

Hei jenter...

Nå har jeg forsøkt å skrive her mange ganger, men bare slettet det jeg har skrevet og logget meg ut.. Kjenner meg helt tom i kroppen og i hodet. Her sitter jeg og skulle vært overlykkelig for at eksamen er overstått. Og jada, jeg er glad for at den er over.. Men så har det dukket opp en annen bekymring i horisonten.. Jeg er nemlig blitt gravid, og kan ikke annet enn å innrømme at jeg er vettskremt. Det var ikke slik det skulle skje. Jeg skulle være helt klar til å prøve igjen og kjenne at spenningen i skuldrene skulle ha sluppet taket... Så mye for å satse på sikre perioder.. :o( Det passer så dårlig nå er det som surrer rundt i hodet mitt, jeg er ikke klar.. Og så blir jeg så lei meg for jeg tenker på deg Frk Hansen som må til utredning. Skulle ønske det var deg!!! Vi kommer selvsagt til å beholde, ingen tvil om det. Men jeg klarer ikke å tro at det skal gå bra denne gangen heller. Mannen min er litt bekymret for meg, og kan ikke klandre han. Aldri har jeg vært så lite entusiatisk tidligere. Men, brent barn skyr ilden sies det...

I helgen skulle vi hatt en liten miniferie, men torsdag etter eksamen ble jeg slått ut av kvalmen. Kastet opp alt i ett døgn, og syntes forferdelig synd på meg selv. De andre dro så jeg fikk være alene og slappet ordentlig av. Savner de jo noe vanvittig, men jeg ville bare vært en sur klamp på foten.. For ikke snakke om spyende klump.. :o(

Men idag går det litt bedre med kvalmen. Har klart å spise og drikke, og kjenner at kreftene begynner å komme litt tilbake igjen. Vet ikke om det var en reaksjon på alt stresset rundt eksamen og oppgaven som slapp taket eller om det var graviditeten... Håper nesten at det var det første. Har ikke lyst til å være så dårlig i flere mnd nå.. Har ellers svært lite andre teng så tenker jo litt sånn at det ikke stemmer. Men med en syklus som treffer på dagen, så er 3 uker over tiden et ganske sikkert tegn. For ikke snakke om de tre testene.. Jeg er så redd jenter... Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg nå, hva jeg skal tro, hvordan jeg skal tørre å håpe.. Ble så vanvittig skuffet sist og var så langt nede. Frykter å komme tilbake dit igjen, tror det vil ta enda lengre tid å komme over det..

Huff jenter, skulle egentlig vært en gladmelding det her. I stedet sitter jeg her og klager over å være der vi alle egentlig ønsker å være.. Men jeg måtte bare "prate" med noen, få det ut.. Dere får bære over med meg en stund nå... :o/

Skrevet

Hei MaMi må bare sende deg en stor og god klem jeg nå, det er ikke noe rart at du kjenner på bekymring med tanke på sist og at alt gikk så fort nå. Håper likevel du etterhvert greier å bare "leve i nået" og ta hver dag som den er, det som skjer skjer uansett om man gleder seg eller bekymrer seg, sånn er det bare. Prøv så godt du kan å slappe av, gjøre ting du liker, skyve tankene litt bort for en stund. Og det er heelt naturlig at du får en reaksjon. Håper og tror det vil gå fint med deg og at du etterhvert finner gleden over dette. Ha ikke dårlig samvittighet overfor hva du føler, følelser er ikke noe som kan styres. Sender deg som sagt en kjempeklem og gode tanker. Det skal nok gå bra dette :)

Skrevet

Hei kjære MaMi.

Var litt av en overraskelse å lese innlegget ditt! Kjenner jeg får helt vondt inni meg av å tenke på hvor vanskelig du har det! Først må jeg bare si at her er det bare å tømme ut alt du måtte føle for!! Vi er her for deg. Det er jo derfor vi har dette forumet :)

Skjønner veldig godt at du er vettskremt! Dette kom jo så brått på, og du har ikke fått psyket kroppen opp etter hva som skjedde sist. Som Zassy sier, tror også jeg det er viktig å prøve å tenke på noe annet. Gjøre noe du liker og tvinge deg selv til å komme deg ut istedenfor å stenge deg inne. Vet det er kjempevanskelig, men ofte hjelper det.

Har du vært hos legen enda? I tilfeller hvor man har mistet tidligere, så får man vel tettere oppfølging. Kanskje det hjelper for deg hvis du får se et foster inni magen?

Syns det er vanskelig å komme med råd, for jeg er redd for å si noe som kan komme feil ut! Men du må huske på at du har to velskapte jenter, så kroppen din har jo klart å beholde fosterene tidligere. Jeg håper virkelig at dette går bra!

Om ikke du har blitt kvalm pga graviditet, så tror jeg det er en reaksjon på alt du opplever og går gjennom nå. Men det høres jo veldig ut som du er gravid, med forsinket mens og tre positive tester! Så jeg tror det blir å lure seg selv å tro at det er feil.

Skulle virkelig ønske at det var noe jeg kunne gjøre eller si for at du skulle få det litt bedre, men jeg tror ingenting hjelper akkurat nå. Bortsett fra tid! Jeg tror du bare må slappe av så godt du kan, og etterhvert som tiden går ut i svangerskapet, vil du nok få mer tro på at det skal gå bra!

Gir deg en stor god klem! Du skal vite at jeg tenker på deg og skulle virkelig ønske at du får det bedre og klarer å glede deg. Med tiden tror jeg også at du kommer til å gjøre det!!

Skrevet

Sender deg en stor klem MaMi! Skjønner veldig godt at du har det vondt nå og at du er veldig skremt. Det er nok naturlig å forsøke å beskytte seg selv mot å oppleve mer vondt. Jeg håper bare du ikke har dårlig samvittighet for at du ikke klarer å glede deg enda - det er lov.

Samtidig så er det jo som en av de andre jentene svarte her, at du vil jo få god oppfølging fra lege denne gangen. Nå må du benytte deg av helsevesenet for det det er verdt! Om du er tre uker på overtid så er du jo allerede et stykke på vei? Om du ikke har en god lege som passer på deg nå så må du finne en som gjør det - slik at de kan følge deg opp og du kan få jevnlige ultralyder. Nå husker jeg ikke helt hvor langt du har vært på vei ved de tidligere MAene? Men forhåpentligvis så vil disse ukene som nå snegler seg av gårde passere - og du vil gå inn i en ny del av svangerskapet der det er lettere å tro på at dette går bra.

Selv om det er vanskelig å holde håpet oppe nå, så er det jo ikke slik at alt håp er ute. Det er jo veldig mange som mister én gang og det er jo også desverre langt fra uvanlig at man mister to ganger. Grunnen til at en ikke blir utredet for habituell abort før en har mistet tre ganger er jo nettopp at å miste en eller to ganger desverre er ganske vanlig. Ettersom du allerede har fått to jenter så tenker jeg at det bør være gode sjanser for at du ikke er blant de som aborterer "habituelt" - og at du bare har hatt maks uflaks tidligere.

En av grunnene til at jeg synes det er litt dumt at jeg ikke har fortalt noen om vår SA er nettopp det at jeg jo egentlig vet at det er ganske vanlig å miste. Jeg har en venninne som har brukt prøverør som er veldig åpen om det, og hun sier at når hun forteller om dette så er det alltid noen som forteller at de også har mistet - men de sier det ikke før de vet at hun også har gjort det. Egentlig skulle jeg ønske at jeg kunne bidra til å allminneliggjøre det - for jeg tror vi jenter kunne følt oss tryggere på at det kommer til å gå bra til slutt selv om slike ting skjer - om vi bare hadde visst hvor vanlig det egentlig er at det skjer.

Det var fornuften som snakket. Jeg håper og tror at dette går bra for deg MaMi - og at du om noen måneder kommer til å klare å senke skuldrene og glede deg over det som skjer. Men følelsesmessig så skjønner jeg som sagt veldig godt hvordan du har det. Og desverre har jeg ingen råd om hvordan du skal klare å la være å føle det sånn akkurat nå. Det eneste jeg håper er at du bruker dette forumet for det det er til. Nå er vi jo mange som "kjenner" deg og historien din her inne - og vi er her for deg!

Og du - du skal ikke være lei deg for meg! Vi får jo hjelp nå! Dette skal ordne seg for oss begge!

Skrevet

Kjæreste MaMi!

Jeg har ikke så veldig mye mer å si enn at de andre jentene har kommet med mange gode ord og tanker som jeg er enig i. Forstår veldig godt at du har mange vonde tanker og at du er redd for at det samme skal skje igjen, men jeg håper det ordner seg for deg, og at du klarer å glede deg over det som skjer.

Som de andre også har sagt, vi er her for deg. Sender deg en stor klem!

Skrevet

Nå sitter jeg her med tårer i øynene.. Så gode dere er jenter!! Er så veldig glad for at jeg har fått blitt kjent med dere her inne...

Idag er jeg 6 uker ifølge kalkulatoren her inne. Første gangen jeg mistet var jeg 11 uker da det ble oppdaget og fosteret var 4-5 uker. Andre gangen var jeg 18 uker på vei og fosteret død ved uke 15. Jeg tror jeg har noen lange uker foran meg, for å være helt ærlig. Jeg har såvidt snakket litt med legen. Han har fulgt meg siden jeg ble gravid med minstejenta som nå fyller 6 i sommer, så han har kjent meg en stund. Han vet at jeg er bekymret nå og jeg kommer nok til å få god oppfølging, fikk ganske god sist med legetimer ganske ofte. Men som han sier, det er lite han får gjort enda, så tidlig som det er. Jeg tenker å begynne med blodprøver de neste ukene for å sjekke hcg nivå. Vet ikke når man kan se noe på ultralyd, da tenker jeg i hovedsak på bankende hjerte. Jeg hadde også en flott jordmor som har mulighet til å sende meg tidlig til en spesialist, noe jeg har tenkt å benytte meg av. Hun sa også til meg da jeg mistet sist at om vi forsøkte igjen så kunne jeg bare ringe henne for en tidlig samtale. Så alt i alt tror jeg at jeg skal bli godt tatt vare på. Men... Hva hjelper det når man ligger på kveldnee og tankene surrer...

Idag er jeg ikke kvalm, og kjenner igjen ikke noe særlig. Hjelper jo ikke på usikkerheten, men godt å slippe kvalmen. Prøver å gjøre andre ting. Nå er jeg jo ferdig med eksamen og kan gjøre akkurat det jeg vil.. Og godt er det. Har vært godt å kunne slenge seg ned på sofaen de siste dagene uten dårlig samvittighet.. :o)

Og så nærmer det seg jo termin til lillesøsteren min og jeg gleder meg kjempemasse til å bli tante igjen. Strikker for harde livet for å bli ferdig med buksen, ikke at den skal brukes med en gang, men hadde jo lyst til å kunne gi teppet og buksen samlet.

Håper så inderlig det lykkes for deg Frk Hansen, helst NÅ :o) Og babysyk, nå må han bare snu snart.. Å være student og foreldre er flott. Jeg fikk min første når jeg var under utdannelse. Høsten siste året av bacheloren. Var så greit, og pappan fikk all permisjonen. Hadde ikke lange dager på skolen, så jeg fikk lagt opp lesinga mi etter babyens rutiner. Alt går, man må bare tørre å hoppe i det. Kanskje lett å si, men er jo sant. Jeg står klar for å ta sats nå, jeg må bare tørre å hoppe....

Klem til dere jenter. Dere er bare gode :o)

Skrevet

Ja, du har nok noen lange uker forran deg, det får du dessverre ikke gjort noe med. Men jeg håper at du kan klare å fokusere på noe positivt, som jentene dine og søsteren din, så kanskje disse ukene går litt fortere! Det kommer en dag hvor du virkelig kan slappe av og glede deg over graviditeten.

Godt å høre at du er i gode hender hos lege og jordmor. Det er jo sant som legen din sier, han får ikke gjort noe, men det hjelper kanskje allikevel å få bekreftelse på liv og utvikling. Som Frk Hansen sier, du må bare utnytte deg av helsevesnet!!

Jeg har lagt prøvingen litt på is. Skal la han få litt tenketid utover sommeren før jeg tar det opp igjen. Prøver å ikke tenke på det egentlig. Jeg får ikke påvirket det noe nå uansett. Og så er det bare bagateller i forhold til hva du og Frk Hansen må gå igjennom. Jeg får heller nyte tiden uten bekymringer, for jeg kommer nok til å få nok av dem når vi går igang med prøving og graviditet!

Skrevet

Ja, du har nok noen lange uker forran deg, det får du dessverre ikke gjort noe med. Men jeg håper at du kan klare å fokusere på noe positivt, som jentene dine og søsteren din, så kanskje disse ukene går litt fortere! Det kommer en dag hvor du virkelig kan slappe av og glede deg over graviditeten.

Godt å høre at du er i gode hender hos lege og jordmor. Det er jo sant som legen din sier, han får ikke gjort noe, men det hjelper kanskje allikevel å få bekreftelse på liv og utvikling. Som Frk Hansen sier, du må bare utnytte deg av helsevesnet!!

Jeg har lagt prøvingen litt på is. Skal la han få litt tenketid utover sommeren før jeg tar det opp igjen. Prøver å ikke tenke på det egentlig. Jeg får ikke påvirket det noe nå uansett. Og så er det bare bagateller i forhold til hva du og Frk Hansen må gå igjennom. Jeg får heller nyte tiden uten bekymringer, for jeg kommer nok til å få nok av dem når vi går igang med prøving og graviditet!

Skrevet

Du har nok noen lange uker foran deg, men jeg håper at du klarer å finne på litt ting som gjør at tiden går litt fortere. Heldigvis har du jo jentene dine! Jeg synes det er utrolig flott å høre at du fortsatt gleder deg over søsteren din - det synes jeg er stort av deg. Du får bare strikke på - det er jo terapi i det også.

Flott at du har både lege og jordmor som følger med deg. Jeg lurer på om jeg har hørt at en kan høre/se hjertet slå fra uke 8? Det er jo en første milepæl.

Babysyk, du må bare holde deg sterk og tenke på andre ting. Tenk i stedet at du skal ha tidenes beste sommer! Gjør alle de tingene i sommer som du kanskje ikke får mulighet til å gjøre neste sommer. Drikk vin på balkongen og ligg på stranda hele dagen!

Skrevet

Jeg har også hørt at man kan høre hjertelyden da. Eller allerede fra uke 6 kan man i noen tilfeller høre det. Og om man ikke hører det da, betyr det som oftest bare at man ikke har funnet det. Så om du venter til uke 8 burde det jo være mulig!!

Jeg "sprakk" allerede i ettermiddag jeg! Hehe. Samboeren lurte på om jeg hadde EL nå, siden jeg var så ivrig etter å ha sex igår kveld. Han kjente meg godt nok til å skjønne det sa han. Alt med et smil om munnen og en fleipete tone. Jeg sa at nei, det hadde jeg ikke. Men han trodde ikke på meg. Nei vel sa jeg, men det betyr jo at vi slipper å hoppe av i svingen resten av perioden da :P Men det var han ikke enig i. Jeg kommenterte at han egentlig burde bli blek i ansiktet mens han sa det istedenfor å le. Men da bare lo han. Fikk lyst til å gå over på en seriøs diskusjon om det, men klarte å bite tennene sammen før jeg begynte! Fikk lyst å vri om halsen på han, hehe. Godt at han kan le av det ihvertfall da.

Nå skal jeg legge meg! Helgen har gått så fort, og i morgen er det tidlig opp!!

Sov godt og drøm søtt jenter!

En ekstra klem til deg MaMi! Håper du får en god natts søvn!

Skrevet

Ojoj - skjønner at det var fristende, men bra du klarte å la det ligge!

Her har det vært siste dag med usunne vaner. I morgen er det et nytt og bedre liv som venter - atter en gang... Har planer om å reaktivere medlemsskapet hos vektklubben.no, og nå skal jeg se om jeg ikke finner en lett (i dobbel forstand) middagsoppskrift der inne. Nå er det skrevet ned - så nå er det ikke lov til å backe ut...!

God natt herfra også!

Skrevet

Hei hei jenter!

Hvordan går det med dere? Og med deg MaMi, noe nytt? Du må vite at jeg tenker masse på deg!!

Så bra at du tar tak og begynner et nytt og bedre liv Frk Hansen, Burde absolutt slengt meg på den!!! MEN, klarer jeg det, nope! Har prøvd mange ganger!! Kanskje jeg blir fristet når du forteller hvor flink du er:) Har du fått svar på blodprøvene? Hva ble resultatet? Du har vel kanskje ikke kommet noe videre allerede, det tar vel ganske lang tid å komme til gyn?

Her er det ikke stort som skjer! Kjæresten min har sommerferie fra skolen. Skal bli godt å kunne leve som de fleste andre, og kunne snakke med hverandre, hehe. Så må jeg bare smøre meg med god samvittighet og vente på hva han vil ang barn. Når det gjelder strikking går det ikke stort fremover! Har 1,5 arm igjen + montering på jakka. Etter det tror jeg det blir kjøredress.

Skrevet

Heihei,

jeg venter også spent på oppdatering fra deg MaMI, tenker på deg!

Vel, nå er jeg halvveis på dag to her så det er vel ikke grunn til å skryte enda. Men håper jeg klarer å ta ordentlig tak denne gangen. Har brukt vektklubben med godt resultat tidligere, men det siste året har det altså rett og sett flytt ut... Bruker å se resultat ganske kjapt så håper det samme skjer nå også. Da er det lettere å motivere seg... Målet er å holde ut til juli. Det er jo ikke så lenge til men forhåpentligvis gjør det sommerferien litt triveligere :)

Våren og sommeren er sannelig ikke den store strikketiden gitt. Hvilken kjøredress tenker du å strikke Babysyk? Jeg har såvidt kommet i gang med teppet. Synes jo det blir fint, men er ikke så veldig motivert for å strikke om dagen så det blir bare når jeg gidder.

Så flott at kjæresten din har ferie nå - den må dere nyte!

Skrevet

Åja - testene ja. Hørte aldri noe om blodprøvene. Fikk beskjed om at de bare ville ta kontakt om noe var galt, så da antar jeg at det så greit ut. Venter på innkalling til videre utredning men antar at det tar ganske lang tid. Forventer egentlig ikke å få time før sommeren ihvertfall... Samboeren skal levere sædprøve men det krever litt organisering så det har ikke blitt gjort enda, men orker ikke stresse med det enda ettersom jeg uansett antar at det tar tid å komme til utredning. Er bare glad for at hjulene har begynt å rulle - selv om det foreløpig er i sakte tempo!

Skrevet

Burde vært i gang med noe lignende jeg også. Ihvertfall kosthold. Men så syns jeg det er vanskelig å bli mett på sunn mat! Sikkert utrolig dårlig unnskyldning, men blir ikke mett av salat. Blir ihvertfall sulten igjen med en gang! Betaler man ingen ting for å være med i vektklubben?

Er den samme kjøredressen som jeg strikket sist, bare i litt mindre størrelse, så da regner jeg med at det går fort :)

Jeg ville ringt legekontoret i ren nysgjerrighet bare for å høre svarene. Liker å ha litt kontroll selv også :)

Nå på sommeren går vel det meste ekstra tregt. Håper det ikke blir alt for lenge utpå høsten da!

Syns jeg kjenner det "rumle" ved eggstokkene stadig vekk. Venter ikke EL før til neste uke, så kan ikke skjønne hvorfor det er sånn aktivitet der nå. Eller er det litt aktivitet hele tiden? Er jo neste så jeg klarer å lure meg selv til å tro at det kan være lurt å ta en test. Mest sannsynlig så har det vel med pilleslutt å gjøre!

Skrevet

Hei dere..

Henger fortsatt sammen her. Hodet har fått roet seg litt, men merker at jeg skyver tankene over på noe annet når det svirrer rundt graviditet. Har bestillt time hos legen neste tirsdag. Da blir det vel litt blodprøver og sikkert bestilling av tidlig ultralyd tenker jeg. Kvalmen før helga gikk over og jeg var på jobb igjen i går. Formen var kjempefin og selv det at vi hadde sykefravær av voksne, så klarte jeg meg fint. I går kveld tenkte jeg fortsatt at kanskje det ikke er sant.. Eller, jeg kan vel heller si at jeg tnekte at det ikke går. Første gang jeg mistet var jeg også i knallform og kjente ingenting. Da døde forsteret i uke 4-5.

Men idag våknet jeg opp uggen som fy.. Og har hele dagen måtte småspise for å holde magen og kvalmen i sjakk. Kjennes litt mere virkelig nå. Men andre gangen jeg mistet var jeg i elendig form... Så jeg vet egentlig ikke hva jeg skal tro og ønske av tegn.. Skal ikke være greit.

Jeg nyter uansett å komme hjem fra jobb og kunne slenge meg på sofaen uten dårlig samvittighet.. Det er i hvertfall helt sikkert. Kjempedeilig å slippe skolearbeidet.. :o)

Du får nyte sommerferie til mannen din babysyk.. Det er en flott tid!!!

Ha en fin kveld dere. Varmer så godt at dere tenker på meg :o)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...