Gå til innhold

Ny strikketråd :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter..

Da er jeg pakket og klar for siste skolesamling for mitt vedkommende. Etter det gjenstår bare eksamen og så er jeg helt fullstendig udiskuterbart ferdig... Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg som en unge på julaften :o)

Jeg har brukt helga flittig. Skrevet og skrevet på oppgaven, samtidig som jeg har forsøkt å nyte litt det gode været... Fått luket i blomsterbedet mitt ute, så det ser litt pent ut før 17 mai ;o) Koser meg når jeg har tid til å pusle litt ute.

Har vært lite strikking på meg da. Holder fortsatt på med den buksen, og er kommet et godt stykke på vei med ene beinet. regner med jeg får litt tid til å strikke når jeg sitter alene på hotellrommet :o) Vet ikke om jeg kommer meg mye på nettet der nede, kanskje så jeg rekker innom mens jeg er på skolen da. :o)

Ha ei fin uke. :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God tur MaMi!!!!

Du får nyte alenetiden og at det er siste skolesamling!! Deilig når du er ferdig og kan nyte det fine været, jentene og mannen din den tiden du ikke er på jobb! Det unner jeg deg. Skjønner veldig godt at du gleder deg som en unge på julaften :o)

Hvordan går det med dere andre jenter? Vi har akkurat spist middag på terrassen, det er jo bare så utrolig deilig vær ute. Føler nesten at det er sommer. Måtte sommeren bare bli like fin! Det hadde vært "toppers" =)

Jeg begynte på mykeste myke jakke igår kveld. Går ganske fort og det liker vi! Den blir ikke like myk som den i boka. Men valgte praktisk i bruk istedenfor myk. Men den er fortsatt ganske myk da.

Ha en fin kveld!!

Skrevet

God morgen jenter!

Her har det vært en travel helg, med besøk hele helgen og frem til i går. Så da ble historikken på dataen fjernet slik at ingen skulle slumpe innom her i "mitt" navn :) Travelt - men veldig hyggelig!

Var det den første myke jakken du begynte på Babysyk? Jeg har ikke strikket den i ett stykke, men jeg er ganske sikker på at jeg avsluttet med three needle binding off-metoden på den. Om du ikke kan den er det bare å google den - jeg fant denne videoen som beskriver den fint: http://www.youtube.com/watch?v=wpJUrCX52DU. (Lurt å se på videoen før du er ferdig med det første stykket!) Pass bare på at du legger rettsidene mot hverandre :) Jeg tror også jeg passet på å strikke en eller to runder etter flettingene. Om jeg ikke har nevnt det før, så anbefaler jeg altså å bruke den metoden når du strikker jakker i flere stykker! Da blir ihvertfall skuldrene veldig fine, og du slipper unna med å sy i armer og sy i siden.

Skjønner litt samboeren din angående den drakten. Den er kanskje på grensen til en toåring :) Jeg har ikke kommet i gang med den enda. Jeg har nesten strikket ferdig kjolen i løpet av helgen, og tenkte jeg skulle begynne med det teppet før jeg begynte med drakten. Så kan jeg strikke på det til jeg blir lei - og strikke drakt innimellom.

Ellers så trodde jeg jeg skulle til legen i dag for å starte utredningen, men nå ringte de akkurat og sa at legen var blitt syk. Gikk for en time hos turnuslege i stedet denne uka i stedet for å vente til neste uke for å komme til fastlegen. Nå ble jeg litt i tvil om det var et fornuftig valg, men akkurat når de ringte syntes jeg det hørtes ut som en evighet å vente til neste uke :P

Skrevet

Hehe, skjønner godt at du slettet historikken. Det har jeg gjort mange ganger også! Vil ikke at noen skal få noen mistanker!

Strikker den andre, men sånn utenom mønsteret så er de vel like. Tror du har fortalt om three needle binding off-metoden før, men husket jeg det når jeg var ferdig med bakstykke? NEIDA, hehe. Kom på det igår når jeg hadde lagt meg. Kanskje jeg får til å rekke opp igjen avfellingen.

Kjedelig med legen din da! Typisk. Nå som du sikkert har mannet deg opp og tenkt på hva du skal si. Visste kontordamen hva timen din gjaldt? Kjedelig hvis du kommer dit og turnuslegen ikke kan gjøre noe, kanskje de ikke kan henvise. Det dumme er jo at du på en måte må begynne på nytt når legen din er tilbake, kanskje. Ellers tror jeg turnusleger kan være flinke. Har inntrykk av at de er veldig nøye fordi de er redd for å glemme noe. Og tenker på en annen måte en "gamle" leger. Nå er den nye timen din?

Skrevet

Har du strikket hele bakstykket allerede? ...jeg har vært for lenge borte! ;)

Jeg har kjøpt inn Paris i dag, og merker at jeg har mer lyst til å strikke den bodyen enn teppet - så vi får se hva kvelden bringer :)

Jeg hadde ikke tenkt på at de kanskje ikke kan henvise, men det er jo absolutt en mulighet. Jeg har bevisst ikke sagt noe til kontordamen om hvorfor jeg skal dit - fordi jeg har vært redd for å bli nedprioritert. Fikk først tilbud om time neste uke, men da jeg sa at jeg allerede har ventet 14 dager så kom hun med denne timen som er på torsdag. Jeg tenker som så at om hun ikke vil ta prøver nå så kommer jeg til å forlange en time til fastlegen ganske kjapt. Det som er dumt er akkurat det med at jeg kanskje må forklare alt på nytt til fastlegen, evt ikke får tatt prøver nå. Men det tror jeg det hadde vært en sjanse for hos fastlegen også. Taktikken er å først forsøke saklig argumentasjon, herunder hvor lite samfunnsnyttig jeg vil være om dette fortsetter og går på psyken løs, deretter får jeg evt. ta til tårene om det blir nødvendig. Hehe - litt dust, men jeg gidder ikke vente lenger nå! Det jeg også har vært litt usikker på er det at jeg tror jeg har EL mellom 15. og 18. og timen hun foreslo var den 16. Kanskje det var dumt å ikke ta test akkurat i den perioden? Ikke godt å vite, men om jeg bør teste under forventet EL så får jeg kanskje komme tilbake neste uke. Det ble litt rotete dette, men det er mange tanker som svirrer her nå!

Skrevet

Jada, her går det unna! Hehe. Ferdig med første forstykke også, skal prøve å pirke opp avfellingen på bakstykket nå. Men strikker jo den minste str da, så det går jo ganske fort. Og så har jeg strikket masse de siste dagene :)

Skjønner at du heller vil strikke den bodyen. Men kanskje du skal begynne litt på teppet, og gå over til bodyen når du er skikkelig lei.

Ja, de legegreiene virker ikke lett. Syns det er rart at ikke kontordama spurte om det var noe akutt. Det har de gjort med meg før. Siden hun ikke spurte, så har sikkert turnuslegen rutinetimer også. Hvis ikke hun kan henvise, så får du prøve deg på at hun jo kan skrive fakta, så får fastlegen lage henvisningen uten at du har time. Ang prøver, så kan helt sikkert turnuslegen lage en rekvisisjon som du får med, så går du bare innom når du er på riktig sted i syklusen. Det trenger du ikke legetime for. Evt bare hos helsesekretær som skal ta prøven.

Er ikke teit å gråte. Det bare understreker hvor tøft du har det! Men fastlegen din vet om at du mistet? Hvis fastlegen er kjip, så teller hun vel fra det, og det er vel et halvt år siden?

Skjønner at tankene svirrer, for det gjør de her også, for hvordan du skal gjøre det, for at det skal bli best for deg! Håper virkelig at du føler deg letta når du går fra legen og at utredningen er igang!!!

Skrevet

Du er jo så søt og snill Babysyk! Jeg ser ikke for meg at jeg går derfra før jeg får det som jeg vil - så har troen på at dette skal gå bra :) Det jeg tenker på ifbm med turnuslegen er at jeg lurer litt på dette med bruk av naturlegemidler. Har ikke brukt det hittil (wild yam/babyklister) men lurer på om jeg bør prøve, men vil gjerne høre litt med legen først. Er usikker på om en turnuslege er den rette å spørre om det. Men igjen så kan det jo hende at turnuslegen er mer openminded enn fastlegen!

Ferdig med forstykket også? Da er du jo snart ferdig! Jeg strikket armene rundt for å unngå å måtte sy de sammen - var ikke noe problem det.

Det ble til at jeg begynte med bodyen ("for å se hvordan fargene ble") men det er bare for i kveld. I morgen må jeg gjøre ferdig kjolen og så blir det teppet!

Skrevet

Vil jo bare ditt beste!! Ser for meg meg selv i din situasjon, og tror jeg hadde hatt det skikkelig tungt! Syns du virker sterk, selv om du samtidig er dritt lei nå! Jeg har opplevd en turnuslege som hadde helt annen vinkling enn fastlegen - til det positive. Får håpe turnuslegen har kjennskap til naturlegemidler. Kan jo hende hun har personlige erfaringer, eller venninner som har prøvd det.

Går jo superfort denne jakken, Nesten ferdig med neste forstykke også, Fikk felt av sånn du anbefalte og det ser veldig fint ut! Tenkte også at jeg skulle strikke armene rundt og rundt, tror også det blir finere! Angrer på at jeg ikke strikket for- og bakstykket i ett, det skal jeg gjøre neste gang. Strikke armene først sånn at jeg kan tilpasse. Strikket jakken 1 cm lenger for jeg har hørt at den er kort og vid. Burde kanskje tatt litt lenger, men jeg sammenlignet med oppskrifter på garnstudio. Syns jakka ser veldig firkantet ut!! Men det ser kanskje bedre ut når den kommer på en kropp. Har også lest at noen har reagert på at halsåpningen er vid, så jeg tenkte kanskje å hekle en kant rundt (så et tips om det).

Spennende med den bodyen. du får fortelle hvordan det går :) Ble det lyseblå og hvit? En hel body ikke bomullsgarn - ikke dårlig :P hehe

Hvis det er i morgen du har time så må du ha masse lykke til!!! Så får du komme med oppdatering, Blir spennende å høre hva legen sa!

Skrevet

Takk :) Er ikke før torsdag - kommer nok til å holde deg oppdatert!

Skal si du er blitt en racer! Jeg er enig at den ble litt kort og firkantet. Men tenker som deg at den nok blir annerledes på. Halsåpningen er også nokså vid - og firkantet. Tror nok i grunn at hun forfatteren har bedre smak (i farger, garn og type klær som blir laget) enn hun er flink strikker ;) Det er liksom bare rett frem, helst frem og tilbake, uten så avanserte fasonger og avslutninger. Menmen, med så mange strikkeblogger som finnes og med ravelry så er det jo flustens av tips for å avbøte det!

Jeg har kommet godt i gang her. Bodyen blir lyseblå og naturhvit. Synes den ser veldig bra ut så langt! Har snart kommet til der armene skal skilles ut nå - så synes i grunn det går kjapt her også. Men i morgen må jeg begynne på de andre tingene!

Nå er det kveld herfra - god natt!

Skrevet

Nå er det allerede i morgen!

Leste i en annen tråd du hadde skrevet om noe blodprøver. Det er jeg nesten 99% sikker på at turnuslegen kan rekvirere. Men noen prøver skal vel tas under EL, så da er det kanskje like greit å ta alle i samme slengen.

Ja, tror ikke hun er så flink til å strikke. Tror hun begynte å strikke når hun ble gravid. Og det står jo at hun har fått hjelp til å strikke plaggene, og med oppskriftene. Så jeg tror ikke hun har strikket alle plaggene i boka. Er jo en velidg bra bok hvis man aldri har strikket før, men man trenger ikke være noe mester for å følge en litt mer avansert oppskrift. Men er som du sier et veldig bra utgangspunkt. Men må innrømme at jeg syns det er litt kjedelig å måtte gjøre om hver eneste oppskrift. Selv om man da får et enda mer personlig plagg. Vurderer å strikke en av de jakkene med raglan, men vet ikke hva jeg skal tenke på i forhold til antall masker, og avstand!!

Skrevet

Hei jenter. Bare titter innom og sier hei. Lever i min egen boble her og forsøker å fokusere all energi mot eksamen. Idag fikk jeg levert prosjektoppgaven og er helt strålende fornøyd med å få den ut av hodet og ned fra skuldrene mine :o) Nå er det en uke intensiv lesing før eksamen neste torsdag :-O

Har blitt ferdig med ene beinet på buksa nå og skal legge opp til neste bein nå i kveld. Strikker den i grå. Tenkte jeg skulle vente med å ordne bånd til jeg vet hva søstera mi får. Bare noen uker igjen til terminen og hun er virkelig klar for å bli ferdig ;o) he he.. Stakkars hun har så vondt bekken og sover ikke, syns så veldig veldig synd på henne. Og her sitter jeg på andre kanten av landet og kan ikke hjelpe henne noe. :o(

Ellers så har jeg da bestilt og fått Myk start. Fant ut når jeg måtte levere tilbake til biblioteket at den kunne faktisk vært grei og ha. Mange fine oppskrifter og jeg titta jo ofte i den. :o) Så den fikk jeg i dag :o)

Tja, ellers har jeg kommet hjem og fikk noen knallgode koser fra mine søte jenter. Det varmer et mammahjerte :o)

Lykke til hos legen i morgen, jeg heier på deg Frk Hansen :o)

Skrevet

Hei hei MaMi! hyggelig at du er tilbake! Trodde du skulle være lenger borte jeg da.

Samboeren min leser også til eksamen, kan ikke si jeg misunner dere! Men tenk, om èn uke er du ferdig! Da må du feire litt :)

Oj oj, du henger i med strikkinga til tross for skole :) Men med termin så nærme så må du vel bare det. Kanskje du kan strikke et hjerte elller annen pynt hvis det blir jente. Syns det er litt fint jeg. Trodde søsteren din ventet ei jente jeg, men mulig jeg går i surr. Er det hun andre som venter jente (du hadde to søstre?) Du strikket jo på veg helseteppe i lilla?

Så gøy at du også har kjøpt boka. Syns det er mye fint i den, men som jeg og Frk Hansen har diskutert, så er det veldig enkelt strikk, mye riller fram og tilbake.

Er i gang med første erme. Går ikke like fort som forstykkene. Syns det er skikkelig knotete å strikke små ermer med magic loop.

Men, til det viktigste: Frk Hansen, lykke til i morgen! Skal krysse alt jeg har av armer og bein for at det går bra hos legen i morgen, og at utredningen blir satt igang. Håper du slipper å bruke alle argumentene, men møter full forståelse med en gang! Så venter vi spent på oppdatering.

Nå er det rett i seng her! God natt jenter!

Skrevet

Hei da titter jeg snarest innom :) Ønsker deg lykke til jeg også Frk Hansen, håper det går fint!

Babysyk så du skrev myye lenger opp ang at jeg har strikket plagg, ja det er faktisk sant at jeg har kommet langt siden jeg "startet her i denne tråden" hehe, er veldig stolt av meg selv, og kjæresten var helt imponert av det jeg hadde greid å lage :-D Viktig å huske å gi seg selv kreditt ja ;)

Dagene går i ett her så rekker ikke så mye for tiden, men i dag skal jeg til lege og til synssjekk, tenkte å gå så jeg får litt trim også :)

Ha en fin dag alle sammen!

Skrevet

Heihei! Titter bare raskt innom for å se etter oppdatering fra Frk Hansen. Er så spent på hvordan det har gått!!

Hvordan gikk det med deg hos legen idag Zassy? Vet det rutinesjekk?

Har du noe planer om å strikke mer til den lille, eller skal du bli ferdig med teppet først?

Ha en fin dag!

Skrevet

Hei jenter!

Gratulerer med levert prosjektoppgave, MaMI! Du nærmer deg mål :) Sikkert litt kjedelig å ha eksamen rett etter den 17., men håper du får kost deg litt den dagen uansett.

Hvordan har det gått hos legen Zazzy? Er du forresten helt kvitt kvalmen nå?

Dere er jo veldig søte alle sammen! Jeg har altså vært hos legen i dag. Hadde forberedt meg på at jeg måtte huske å spørre om alt jeg går og tenker på, men hadde ikke forberedt meg på at jeg skulle tilbake dit jeg var under det jeg omtrent syntes det var verst med sa´en - å sitte på venterommet hos legen og vente på "dommen". Ble sittende i akkurat samme stol som sist og fikk et aldri så lite flashback fra forrige gang jeg var der. Det slo meg litt ut og dermed begynte jeg å grine nesten med en gang jeg var inne hos legen - der måtte jeg jo fortelle om sa´en :P Vel, turnuslegen tok det hele pent, var veldig hyggelig og veldig optimistisk. Det siste lurer jeg på om de er opplært til å være for å redusere stressnivået (Frk. Negativ...), men det bør jeg vel uansett ta til meg! Hun tok blodprøver for å sjekke hormonene mine, og laget henvisning til en klinikk som ikke ligger alt for langt unna her - for å bli utredet der. Både meg og samboeren - så da må han nok til pers med prøve..! Hun var litt usikker på om hun skulle henvise til klinikken, for hun var redd jeg skulle bli nedprioritert der pga. vi har klart å bli gravide før, men endte med å gjøre det - hun hørtes litt skeptisk ut til å sende meg til gynekolog. Det hadde jeg ikke tenkt på selv en gang (krysset bare fingrene for faktisk å bli henvist) men jeg er kjempefornøyd med at det ble sånn. Jeg har jo lurt litt på om jeg kan ha hatt to kjemiske graviditeter og det tror jeg ikke hun var så kjent med (er vel uansett vanskelig å fastslå i ettertid), men det gjør ingenting så lenge jeg blir henvist videre. Ifbm akkurat det med kjemiske graviditeter fikk jeg også spurt om bruk naturlegemidler. Har tenkt at jeg ikke vil bruke det uten å ha snakket med lege, ihvertfall ikke når jeg nå skal utredes. Vil at de skal finne et "så korrekt bilde av tilstanden" som mulig, og tenker at det er dumt å klusse med noe nå. Hun fremhevet at hun ikke kjente til noen naturlegemidler som gjør en gravid og virket litt negativ til det, så foreløpig lar jeg den saken ligge. Vel - dette ble langt. Men status er altså at nå blir det utredning, hun var positiv og fremhevet flere ganger at hun trodde det var tilfeldig at vi ikke er blitt gravide enda og at det var bra at jeg kom så tidlig siden jeg fortsatt er ung (stikk i strid med hva jeg synes selv!) og at jeg nå vel må jobbe med å bli litt mer positiv selv også ;)

Ha en fin dag dere også!

Skrevet

Hei hei Frk Hansen! Godt å høre fra deg!

Skjønner veldig godt at det var vanskelig å være tilbake på venterommet. Og det hele ble kanskje litt spesielt når det var en ukjent lege som du måtte fortelle om SA'en til. Tror jeg hadde hatt akkurat den samme reaksjonen som deg, om ikke værre!

Så utrolig bra at du/dere er i gang med utredning!! Ble kjempeglad for å lese det! Kanskje du nå klarer å slappe litt mer av, for dette er sikkert noe du i underbevisstheten har gått og grudd deg for. For dere kan jo bli gravide :)

Ville også ventet med naturlegemidlene. Tror nok at det kan være litt psykisk i tilfeller også, At man har lest om andre som har blitt gravide, og da kanskje slapper mer av. Skulle gitt deg noe placebo kanskje :P

Har en følelse av at du er ganske lettet nå. Gyn har vel ganske lang ventetid, men hormonene får de jo relativt raskt svar på. Vil tippe de er klare i morgen eller mandag (om ikke legen sa noe annet?).

Har en følelse av at dere får klaff ganske fort nå.

Skrevet

Ja, legen sa at de ville være klare i løpet av et par dager. Ville ikke få høre noe om det ikke var noe galt (som hun trodde at det ikke var), men de skulle ringe om det var noe. Satser på å ikke høre noe.

Jeg er ganske lettet, men skulle gjerne vært enda mer lettet! Må nok jobbe litt med meg selv for å bli roligere, men tenkte på det da jeg gikk derfra - at nå får vi begynne på nytt. Uten å tenke så mye på å rekke å bli gravid før termin skulle ha vært.

Tror helt klart jeg kunne trengt placebo! Om noen kunne sagt at sjokolade gjør deg gravid blir jeg veldig glad ;)

Nå tar vi snart helg herfra, skal bort i helga så pakker strikketøyet nå! God helg til dere alle :)

Skrevet

Du kan jo ringe på mandag, bare for å forsikre deg om at de er klare. Det har jeg gjort før.

Ja, du må nok bare jobbe med deg selv om bli roligere, Er utrolig hvordan kroppen reagerer på stress uten at vi merker det! Men det er vel lettere sagt enn gjort. Vet at jeg kommer til å lure meg selv til å tro at jeg ikke stresser. Sånn sett er jeg veldig glad jeg har sluttet på p-piller, så er det en hindring mindre.

Har akkurat fått TR. Passet egentlig bra ut i fra når jeg trodde at jeg hadde EL. Denne syklusen var på 34 dager. Den kan godt bli litt kortere!!!

Skal igang med andre ermet. Liker ikke å starte på ermene, syns det er så tuklete!

Har dere fri i morgen? Blir vel deilig med en tur bort!

Skrevet

Hei jenter..

Bare en liten tur innom. Har naturlig nok ikke fått strikket så mye de siste dagene. Kjenner at nervene bygger seg opp mot eksamen og det er ikke godt for magen :o(

Ville bare ønske dere god helg.

Klem :o)

Skrevet

Hei hei!

hyggelig at du tar deg tid til en tur innom her:) Er jo så stille her atte!

Misunner deg ikke. Men hold ut kjære deg. Du er snart ferdig, og den følelsen du har da er jo så utrolig deilig.

Lekte meg litt med terminkalkulatoren her om dagen. Fant plutselig ut at det ikke er lenge til prøve-tid (ihvertfall hvis jeg skulle bestemt) hvis vi skal prøve på vår-sommerbaby. Ble nesten litt stresset. Her må det virkelig satses på overtalelse. Skulle så gjerne ønske at han var klar, sånn at dette kunne blitt en tid hvor jeg gledet meg supermye til prøvingen. Men sånn er det altså ikke!! Nesten så jeg gruer meg, for jeg har en følelse av at når høsten kommer så vil han vente ett år!!! I tillegg har jeg skikkelig menssmerter nå!!! Hadde glemt hvor vondt det var, for de har ikke vært så ille med p-piller. Hadde håpet det skulle ta tid før de kom tilbake. Ble skikkelig svimmel og uvel istad. Det frister ikke veldig å gå lenge uten p-piller hvis vi allikevel ikke skal prøve før om lenge.

Arghh!!! Hehe, Unnskyld, måtte bare syte litt. Er vel llitt hormoner ute og går i disse dager.

Skrevet

Heihei!

Da er vi tilbake etter en finfin helgetur :)

Skjønner at du kjenner at eksamen nærmer seg MaMI... Men snart er det over og tenk så deilig det blir da!

Kjedelig med menssmerter Babysyk. Vet litt om hvordan det kan være. Håper at du kan få et opphold på ca ni måneder om ikke alt for lenge, men sannelig ikke greit å skjønne hvordan du skal få fortgang i den saken.. Håper han skjønner at det bare er å hoppe i det, snart!

Jeg har fått strikket litt videre på bodyen (jepp, jeg har ikke holdt meg verken til at jeg skulle begynne på teppet eller avslutte kjolen) og snart skal jeg dele til bena. Har egentlig ikke strikket så mye, men i størrelse 6 md og med pinnenr 4 suser det jo avgårde! Moro :)

Skrevet

Bra at dere har hatt en finfin tur! Håper dere fikk tankene på noe annet en liten stund. Var det alene eller sammen med andre?

Ja, mens smerter er kjedelig. Hadde jeg bare visst at vi snart skulle prøve, så skulle jeg gledelig hatt det for å bli kvitt p-pille-tull. Vet neimen ikke selv hvordan jeg skal klare å overtale! Kan liksom ikke tvinge han til noe sånt heller. Eller?:P hehe. Kanskje hvis han sover veldig godt en natt... Det hadde vært noe å fortelle barnet! Kjenner jeg bare blir sur av å tenke på det. Og så syns jeg jo litt synd på han, for jeg klarer ikke å la vær å snakke om det heller.

Fikk vite at kusina mi, som er 4 år yngre er gravid. Kjente jeg syns det var skikkelig urettferdig at hun ble gravid før meg! Syns det skal gå kronologisk, og da er det MIN tur, hehe. Men det blir selvfølgelig veldig koselig. Har alltid sett for meg hun som ung mor. Da har jeg en unnskyldning for å strikke også :)

Men, her sitter jeg å syter! Tankene mine er samtidig rettet til dere, MaMi og Frk Hansen, som har mistet, og sliter med å bli gravid. Det skal dere vite!!! Mitt problem er ingen ting i forhold til hva dere har vært gjennom!! Jeg har bare ingen andre å klage til, for vil ikke avsløre babylysten til noen.

På strikkefronten er jeg på jakke nr 2. Har ikke montert den første enda da. På denne strikker jeg for og babkstykkene i ett. Går mye fortere :) Litt kjedelig å strikke samme jakke, i samme farge, men den var jo så rask. Den ene skal jeg beholde selv :)

Bodyen gikk raskt Frk Hansen. Nå som du har så kort igjen, så kan du vel bare gjøre ferdig resten før du begynner med en av de andre:)

Skrevet

Uansett om han ikke er klar enda så er det jo et poeng å få kroppen i gjenge igjen - det kan jo faktisk ta ganske lang tid, så kanskje så er det en fordel at du går igjennom dette nå..? Det vil du vel aldri få vite, men kanskje det kan trøste litt?

Om det skulle vært strengt kronologisk så skulle jeg allerede hatt flere barn ;) Men at det ikke er slik er vel delvis min egen feil, så jeg kan vel ikke sende inn klage noe sted... Sånn går det når en treffer Mannen sent :)

Jeg tror ikke vi skal konkurrere om hvem som har det verst! For vår del så er vi jo i gang med utredning nå (hurra!) så her skjer det jo ihvertfall noe. Det verste er jo alltid å ikke vite, så skjønner at det er kjipt. Og jeg vet jo hvordan det er å være opphengt i noe!

Det var den myke jakken du ble ferdig med nå? Gikk kjapt! Flott at du beholder litt selv også, men morsomt at du også har noen å strikke til.

Vi var på tur flere ja. Det var derfor jeg var spent på når EL skulle komme, og håpet at den ikke skulle komme i går slik det lå an til tidligere. Nye beregninger tilsier kanskje 16. eller 17 :) Tror jeg kommer til å teste etter EL denne gangen, men er usikker på om jeg får noe utav det ettersom jeg ikke har fått begynt med det foreløpig.

Ja, tror nok jeg like gjerne kan strikke ferdig bodyen nå :) Er jo ekstra morsomt ettersom det er en gave jeg kan gi bort med en gang!

Skrevet

Ja, det er helt greit å "få renset systemet". Men om vi ikke skal prøve før til neste år, så syns jeg det blir vel lenge. Jeg tror det hjelper, psykisk ihvertfall. Da slipper jeg å tenke på at det skal ha innvirkning. Gruer meg skikkelig til den dagen "dommen" må komme. Tror det blir i august - september og da blir det nei. Eller så blir det ja ganske snart. Men sånn det er nå virker det ikke veldig positivt. Fortalte igår hvor mye jeg gruet meg og hvordan jeg hadde det. Han sa at det ikke var lett for han heller, å si nei og såre meg, når han vet hvor mye jeg har lyst på barn. Tror ihvertfall han skjønner hvordan jeg har det nå.

Ja, den myke nr 2. Tror den går raskere enn nr 1, siden den har fletter. Nå må jeg bare huske å stoppe og dele av stykkene, sånn at armene kommer på plass :)

Da har du vel allerede lagt inn aksjer. Blir spennende å høre om noen uker. Hjelper å følge deg, siden jeg ikke har meg selv å følge med :) Men du virker ganske rolig ang testing. Du er vel ingen testoman?

I morgen er det 17.mai! Hva slags planer har dere?

Skrevet

Det er bra at han skjønner hvordan du har det. Men da tror jeg også det er viktig at du gir han litt tid nå? Dere har vel hatt denne samtalen noen ganger i det siste? Det virker som det har måttet til for at han skal skjønne hvor mye det betyr for deg, men pass på så det ikke blir for mye for ham heller! Selv om du har veldig lyst på barn nå så har dere heldigvis tid på dere, og selv om han ikke er helt klar nå så virker det jo ikke som det er noen fare for at han aldri skal bli klar?

Vi har lagt inn aksjer :) Men må nok legge inn flere! En kjapp runde med eggløsningskalkulatoren her inne viser at med de siste måneders syklus så ligger det an til at EL er i perioden 15.-20... Testet etter EL i morges og fikk ingen stigning da. Nå frykter jeg at den ikke kommer før nærmere helga - og da får vi besøk. Det er sannelig ikke enkelt altså ;)

Brukte ganske mange penger på testing i en periode rundt jul (blir dyrt å bare bruke CB digital gitt...) og synes det var litt dumt. Synes dessuten det er større nedtur å få negativt resultat enn å få TR, så tvinger meg til å vente lengst mulig. Kjøpte inn 10 tester hos billigtester i januar tror jeg, og har fortsatt ikke brukt noen av dem... Men om jeg får symptomer denne gangen skal jeg teste tidlig for å kontrollsjekke om det kan være kjemisk graviditet.

Jakke nr. 2 er nok litt lettere ja. Hvilken farge strikker du i? Og den forrige?

Her blir det nok en rolig 17. - uten så mange planer. Vi skal titte på barnetoget og antakelig spise middag ute med venner. Litt rart å ikke skulle spise 17. maifrokost, men vi får vel lage noe for oss selv! Hva med dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...