Gå til innhold

Ny strikketråd :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så at det lå beskjed om at forrige tråden var for lang... Så da får vi vel starte en ny en da :o)

hei jenter.. Lite strikking på meg om dagen, bare jobber med prosjektoppgaven.. Gleder meg til å bli ferdig.

Tok med meg fabel-sokkene på jobben for å vise ei som også strikker mye. Ei anna så de og spurte om jeg ikke kunne strikke et par til henne også. Så jeg tenkte at ja, det kan jeg vel. Har jo så mye garn liggende etter min shoppe-orgie på strikkenett, og nå husker jeg bare ikke hva jeg tnkte å bruke alt til. Tenkte å lage til henne i fargen soft chocolate, tror det blir veldig bra..

Ha en fortsatt fin søndag. Er inne og leser alt dere skriver, har bare dårlig tid til å skrive mye selv :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så hyggelig å høre fra deg igjen! Er forsåvidt et godt tegn at du ikke tar deg tid til å skrive her, da er du vel opptatt med oppgaven, håper jeg!?! hehe :)

Gøy at du fikk skryt for sokkene da! Det er jo alltid gøy. Skal du ta betalt for sokkene, eller blir det mer en vennetjeneste? Tror du lurte litt på å strikke en baby-bukse i fabel-garnet den gangen du kjøpte det. Du får holde deg unna strikkenett, for nå er det nytt salg :)

Så at jeg hadde skrevet feil i forrigen innlegg. Teppet målte 13 cm. Tror jeg bare fortsetter å strikke. Får ta meg en tur i garnbutikken å se om de har samme parti, så kan jeg kjøpe et nøste ekstra. Vil jo ikke at teppet skal bli for lite.

Frk Hansen, ja, jeg har sett den soldrakten. Så den en gang for lenge siden og nå rett etter at jeg så den andre. Syns den er skikkelig søt! Men som du sier er det jo begrenset hvem man kan strikke den til. Syns også den blåfargen var veldig fin. Ikke altfor gutteblå.

Skrevet

Nå har jeg sittet i hele går og i hele dag og jobbet veldig mye, så nå har jeg en velfortjent pause... :o)

Har ikke helt tenkt om jeg skal ta betalt for sokkene. Jeg bruker jo tid og eget garn til det. Får høre hva hun sier selv. Kanskje hun tilbyr seg selv, jeg vet ikke. Spiller egentlig ikke noen rolle for øyeblikket. Må nok tenke litt mere over det. :o)

Baby-bukse sier du.. Hmmm... Kan ikke huske det, men pytt sann.. Har mye merino ekstra fine å bruke til det. Hadde jo ei bukse jeg tenkte å strikke, får vel komme meg igang med den også...

Var noen som spurte noe om hvordan det på veg teppet ble med merino ekstra fine. Ville bare si at mitt ble veldig bra og var ganske enkelt å strikke. Jeg brukte pinnestr 6. La opp på pinne 7 tror jeg det var. Funket helt fint. Går jo ganske fort med så tykke pinner..

Jeg var jo innom pickles og bestilte garn til den ponchoen jeg ville strikke til minstejenta mi. Så jeg blir nok ikke strikkeledig på en stund ;o)) Er gøy da.

Salg på strikkenett sier du... Huff, da blir det forbud mot den siden en stund.. :o)) he he

Skrevet

Da får jeg visst til å svare igjen her når det ble ny tråd, så ut som jeg var kastet ut en stund :)

Jeg ville ikke ha rukket opp. Hvor bredt er teppet? Nå ligger det vel an til 65 cm. Om det ikke blir bredere enn det er langt så kan jo det være fin lengde for et vognteppe? I tilllegg så skal du vel ikke se bort i fra at strikkingen din blir litt løsere når teppet blir tyngre? Slik er det ihvertfall for meg.

Små sokker i gaver til andre er jo ypperlig strikk, MaMI. Særlig nå når det er så fint vær. Kan bli varmt å sitte ute og strikke store plagg i ull da :)

Skrevet

Det var du som strikket det alså :) Jeg syntes "alle" strikket det en stund, men mulig det gikk litt rundt for meg. Lurte på om extra fine merino var så tykt at jeg evt burde bruke enda tykkere pinner, men det passer bra om jeg kan bruke 6. Får se om det ikke blir et sånn pledd med salgsgarn :)

Skrevet

Hehe, må le litt av deg Frk Hansen. Stakkars deg, du går surr i alle disse teppene :) zassy og MaMi strikker samme teppe, i samme garn :)

Du får hive deg over pinnene nå da MaMi:). Så lageret ditt minker. Jeg har ikke opparbeidet meg noe stort lager, så jeg kan egentlig bestille med god samvittighet. Men ser tendensen til at det kommer mer inn enn ut :)

Har ikke målt bredden på teppet, men det er ihvertfall 60 cm, sikkert 5 cm ekstra. Det skal ikke være vognteppe, har bare sett for meg at det er skikkelig fint i en vogge. Oppi hodet mitt ser det ihvertfall fint ut :) Vil ha et vognteppe med litt mer farge. Tror jeg bare strikker til garnet stopper, og lager heklekanten i en annen farge dersom de ikke har samme parti i butikken. Er jo en god stund siden jeg kjøpte garnet. Det er det som er dumt med å strikke lenge etter at man kjøper - om man skulle gå tomt er det veldig kjedelig!! Fikk egentlig lyst til å lage noen sokker hvor skaftet har samme mønster også.

Frk Hansen, hvor bor du?

Skrevet

Sånn var det altså med de teppene! Ikke lett dette. Og nå joiner jeg snart klubben - for etter å ha snakket i det vide og det brede om å kjøpe extra fine merino på salg har jeg endelig fått ut fingeren :) Har kjøpt inn extra fine merino til et bølgeteppe pluss en del babyalpakka - som jeg ikke vet helt hva jeg skal bruke til. Lurer på om det blir en omslagsbody ala fuglemamma og kanskje en jakke. Er uansett veldig fornøyd!

Måtte le litt da jeg kom i garnbutikken min i dag. Troppet opp litt over kl 10 i dag - hadde jo gledet meg til å handle på salg. Hun som driver den lokale garnbutikken er alltid litt småsur av seg og det var helt tydelig at hun ikke var særlig begeistret for å måtte selge garnet sitt billig! Da jeg spurte om de hadde startet salget nå fikk jeg bare et surt svar om at ja, de måtte jo det - det var de pålagt, så det kom de seg ikke unna! Alltid så hyggelig å handle et sted der betjeningen er så blid! Men de har masse Dropsgarn så jeg er glad de finnes :)

Du må ikke spørre om sånn Babysyk - jeg er jo så paranoid av meg...! Vil jo ikke at noen jeg kjenner skal vite at vi prøver (enda) og ihvertfall ikke om strikkegalskapen i den forbindelse ;) Er redd for å bli "oppdaget" her inne. Men jeg er innom Oslo ifbm jobben min iblant, men har ikke vært innom så mange garnbutikker. Akkurat nå kan jeg ikke komme på at jeg har handlet andre steder enn Strikkedilla på Oslo City, men mener jo at jeg må ha vært flere steder.. Ser at mange snakker om Bogerud. Jeg trodde lenge at det var et sted langt utenfor Oslo (muig jeg blandet med Bogstad her!). Men er det på Gunerius - har jeg fått med meg rett da? Er det et bra sted? Har aldri fått med meg at det er en garnbutikk der..

Skrevet

Hvilke farger blir bølgeteppe da? Er det til deg selv? Ser for meg at vi møtes alle sammen, og alle har hver sin baby med bølgeteppe rundt :) hehe.

Babyalpakkaen får du nok fort bruk for! Er jo mange oppskrifter i Myk Start du kan strikke i babyalpakka. Eller på garnstudio. Det teppet mitt blir ihvertfall supermykt, så det er bare å glede seg til å lage noe!!

Skjønner ikke hvorfor sånne damer må være så sure. I en butikk jeg handlet i før var det også en dame som var sur. Ble til at jeg bare handlet der i "nødstilfeller". Men skjønner litt at hun var misfornøyd med salget. Jeg har hørt at de må kjøpe garnet til full pris og når det er salg, så selger de med tap, da er det sikkert veldig kjedelig å bli pålagt å ha salg. Var en dame i en annen garnbutikk som sa det, derfor hadde de sluttet med Drops garn. Og hun var ikke sur :)

Tror det er et sted som heter Bogerud også. Mot Gardermoen eller noe. Mulig jeg husker feil. Ja, det er på Gunerius også. Jeg har ikke vært på Bogerud der noen gang som jeg kan huske. Det er et ganske lite senter. Har nesten aldri vært der for da velger jeg heller Oslo City (hvis jeg skal handle klær).

Har alltid trodd du bor i Oslo. Men er nok det at du er der noen ganger ifbm jobb da. Skjønner godt at du ikke vil bli oppdaget. Det vil ikke jeg heller. Skulle egentlig ønske at BIM var et lukket forum, så ikke gud og hvermann kunne lese her inne.

Fant en body som jeg fikk lyst til å strikke også:http://www.ravelry.com/patterns/library/knitted-baby-onesie Den er jo også i bomull da... Denne har jeg klart å oversette selv :) Var jo egentlg veldig greit når jeg kom inn i det.

Skrevet

Skal strikke det i hvitt og lys rosa. Strikker til en venninne som skal ha en liten jente (og som er litt mer glad i rosa enn meg :) Kommer sikkert til å titte ekstra på alle jenter som har et sånn babyteppe i garn som ligner på extra fine merino!

Tenkte litt på å strikke en av de myke jakkene med babyalpakkaen. Kjøpte tre nøster i en blåfarge som det er litt lilla i. Har overbevist meg selv om at den er nøytral..

Jeg skjønner jo at det er litt kjipt om det er sånn (med det salget). Men hun her er alltid gretten - og veldig nedlatende. Veldig fascinerende. Det morsomste var da jeg sa at jeg ikke trengte settpinner fordi jeg strikker med magic loop. Hun trodde ikke at det gikk an og ville nesten ikke selge meg lange rundpinnner. Merker at jeg prøver å handle andre steder når jeg kan det, men det er jo veldig greit å ha et sted å kunne stikke innom også. Og de andre som jobber der er jo hyggelige.

Har du sett denne bodyen? http://www.ravelry.com/patterns/library/gift-wrap-romper Jeg har tittet litt på den. Ser nå at den nok er strikket i ull, selv om jeg trodde det var bomull. Men det går helt sikkert an å endre garnet.

Oppskrifter på engelsk er stort sett ikke så vanskelig - når en bare kommer inn i det. Og når det er noen forkortelser jeg ikke forstår så bruker jeg bare å google det, og da får jeg stort sett alltid opp en video som viser hva det betyr. Behagelig!

Har du lagt vesten på hylla for en stund? For du er vel ikke helt ferdig med den enda? Jeg tror teppet ditt blir veldig bra! Trodde jeg sa det i sted, men glemte det visst: ta med det nøstet du har i butikken slik at du kan sammenligne fargene der. Jeg synes ofte jeg ikke ser særlig forskjell på innfargingene. Men noen ganger er det jo en forskjell og det kan være surt!

Skrevet

Jeg har blitt veldig glad i lilla jeg. Syns det kan bli litt for mye rosa av og til. Men er også glad i rosa.

Ja, de myke jakkene har jeg lyst til å strikke i babyalpakka også :) Tror de kan bli veldig fine til en enkel sparkebukse, eller bukse uten seler.

Syns det virker slitsomt å være så sur hele tiden! huff. Hun får seg sikkert ikke noe :P (kjæresten min pleier alltid å si sånn).

Den har jeg ikke sett. Har sett en lignenede. Den var fin, men syns den passer til litt større babyer enn nyfødt. Har søkt mest på gratis-oppskrifter, for å kunne se om jeg forstår oppskriften. Kom på at det er jo et bomullgarn som heter bambino eller noe, kanskje det kan brukes. Det er litt tynt, så det må bli dobbelt isåfall.

De har en ordliste på garnstudio også. Tittet litt på den.

Ja, vesten ligger på hylla, eller på gulvet i en krok rettere sagt. Er absolutt ikke ferdig. Har strikka bakstykket bare. Så nesten halvveis da. Kommer snart til å ta den fram igjen. Blir kjedelig å strikke på teppe i lengden, og siden det overhodet ikke haster gidder jeg ikke presse meg til å bli ferdig. Har som mål å bli ferdig til jeg blir gravid. Lurt å ta med nøste. Tenkte bare å ta med partinr på en lapp. Men hvis det ikke er likt, så kan jeg jo sammenligne. Hvis det er stor forskjell, så kan jeg jo veldig en annen farge til kanten rundt. Eller vente på neste innfarging å håpe at den passer bedre. Har jo goooood tid :) hehe.

Skrevet

Da fant jeg også den nye strikketråden :P tar litt tid! Trykte på "klage" på et innlegg da jeg skulle svare i den andre tråden, for av gammel vane så pleier det jo være der "svareknappen" er, hehe, så kom plutselig opp at jeg måtte skrive grunn til klagen osv, kom meg raskt derfra, så håper jeg ikke har klaget på innlegget ditt Babysyk, hehe. klage på et innlegg om strikking liksom :P

Frk Hansen ser du har fått svar ang på veg teppet, ja jeg strikker det også og som MaMi sier så går det kjempefort med store pinner og det garnet, mykt og fint blir det også, må vel få gjort det helt ferdig snart! Mønsteret er lett også når man kommer inn i det. Jeg byttet ikke pinner tror jeg..husker faktisk ikke, men la vel bare løst opp. Men mulig hele teppet mitt er litt stramt for synes ikke hullene vises så tydelig som de kanskje burde på et helseteppe, men men, folk rundt meg synes det var fint uansett :)

Hei på deg også MaMi, jeg er også mest leser for tiden, men jeg er her da! Og skriver i blant når jeg har tid og har noe å si :P

Ha en fin dag dere! :)

Skrevet

Sniker meg innom og sier hei jeg og! Fortsatt lite strikking her i gården. Må skjerpe meg litt... Har vært mye jobbing de siste ukene, og mer skal det bli med foreldresamtaler. Dere er flinke dere som produserer så mye! Drops-salg må jeg huske å få med meg denne mnd. Tror de selger det på den lokale garnbutikken her i bygden.

Huff.... har fått vite at det er 2 andre søkere på jobben min i bhg der jeg jobber nå. Og begge de to som har søkt er utdannet førskolelærer. Dvs at sjefen må innstille de før meg siden jeg ikke har den rette utdannelsen. Håper de takker nei begge to, sånn at jeg kan få fortsette til permisjonen begynner i november. Hvis ikke må jeg se meg etter ny jobb... Har søkt på noen jobber, men har egentlig lyst til å fortsette i bhg litt til. Vi får se åssn det går, og hva som skjer de neste ukene.

Skrevet

Så kjedelig med jobben din Lollo!! Jobber de to andre allerede i barnehagen din? Kanskje det tells at du har vært ansatt der og ikke de? Men det er kanskje ikke sånn når du ikke har rett utdannelse. Håper virkelig at det ordner seg! Kjedelig å måtte bytte jobb for så kort tid! Vet sjefen din at du er gravid? Tror jeg ville ventet til etter ansettelsesprossessen hvis du ikke allerede har sagt det. Det skal jo ikke virke inn, men jeg tror det gjør det noen steder. Kanskje sjeften er snill og lar deg jobbe fram til permisjon. Håper virkelig det ordner seg for deg!!! Skal krysse fingrene jeg :)

Blir ikke så mye strikking om dagene her heller. Det teppe går så saaaaakte!!! Er glad jeg strikker det nå, så kan jeg strikke morsomme ting når jeg blir gravid. Men det blir veldig fint, så det er verdt det!

Ha en fin dag jenter!

Skrevet

Nei de to andre jobber ikke i bhg nå. Jeg hadde et årsvikariat for en som var i morsperm, men hun kommer ikke tilbake i den stillingen. Hun skal ha en annen stilling det neste året. Så pga loven så må sjefen legge ut stillingen på nytt, og hvem som helst kan søke. Sjefen håpte jo på at det kun kom inn en søknad, og at det var min. Så jeg vet at de vil helst ha meg der, det har de sagt flere ganger, senest i går da vi hadde ledermøte. =) Men igjen, pga barnehageloven så må de med relevant utdannelse komme først i køen (fordi andre må få dispensasjon fra kommunen).

Jeg har ikke fortalt på jobb at jeg er gravid enda, så jeg kommer nok til å vente hvertfall til over helgen. På mandag skal jeg på tidlig UL, så ingenting blir offisielt før etter det. Ja du har nok rett i at graviditet spiller inn i noen ansettelsesprosesser. Jeg har søkt på noen andre jobber, og håper egentlig på å komme på intervju før magen tyter enda mer ut (hvis jeg i det hele tatt kommer på intervju).

Ja håper jo egentlig at jeg får jobbe frem til permisjon, og hadde det vært opp til sjefen så hadde jeg hatt jobben for lengst. Hun er helt super! Men vi får se åssn det går. Jeg skal holde dere oppdatert =)

Skrevet

Hei jenter. Tenkte jeg fikk skrive litt idag... Har en liten mental pause frem til jeg har hentet eldstejenta på dansen, så blir det skolearbeid senere i kveld.

Vet hvordan du har det Lollo83. Jeg har også vært ansatt på disp noen år. I fjor fikk jeg kontrakt som sa at når jeg besto siste eksamen så fikk jeg fast, så har vel i realiteten hatt fast stilling siden i fjor. Er kjedelig om det kommer noen å snapper foran deg, uansett hva loven sier. Men så er det jo noe som heter personlig egnethet. Ikke alle som er egnet til stillingen, uansett hvor riktig utdannet de er. Masse lykke til. Håper du får jobben, kanskje de får tilbud andre plasser og takker ja. ;o)

Ellers så begynte jeg på en babybukse i merino ekstra fine. http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=25〈=no . Strikker den i grå. Er bare igang med første beinet, så har et stykke igjen. Men håper jeg kan få den ferdig fort slik at jeg får sendt samlet til søstra mi... :o)

Ha en fin kveld. Jeg snuser innom med jevne mellomrom :o)

Skrevet

Så kjedelig med jobben Lollo! Det er så kjipt å gå slik "på vent" uten å vite om en har fast jobb i fremtiden. Enda verre når det virkelig er en jobb en har lyst til å ha.. Håper det ordner seg for deg. Mye kan jo skje, de andre som har søkt på jobben kan jo som MaMI sier ikke være like godt egnet, eller så kanskje de har søkt andre steder og får jobb der i stedet. Krysser fingrene for at det ordner seg! (Men sier som de andre her: jeg ville heller ikke fortalt om graviditeten...)

Den buksa var veldig fin MaMI :)

Jeg er tydeligvis ikke helt stødig på hva et helseteppe er jeg Zazzy - er det så nøye med de hullene da? Trodde de kastene var med på å lage bueformen - om det er hull eller ikke kan jeg ikke skjønne har så mye å si :) Det blir sikkert flott uansett! Gleder meg til å strikke mitt, selv om jeg sikkert kommer til å være ordentlig lei når jeg er halvveis!

Med så mange garnbutikker det er i Oslo Babysyk, så bør det jo være gode sjanser for å finne et nøste som passer;) Ser for meg deg som farer rundt fra butikk til butikk for å finne den perfekte innfargingen!

"Sommer" og sol gir lite strikking her også, men hva gjør vel det :) Jeg prøver å utnytte finværet til å komme igang med joggingen - og nå føler jeg faktisk at jeg er i gang! (*stolt*) Men i kveld skal jeg fortsette litt med kjolen. Skjønner igrunn godt at Drops har salg om dagen - regner med at garnsalget daler brått i sommerhalvåret!

Et lite tips til dere som bor i nærheten: Nøstebarn selger ut farger som er på vei ut, se mer her http://nosteblogg.blogspot.com/ (et lite stykke nede) :)

Ha en fin kveld!

Skrevet

Er ihvertfall bra at sjefen gjerne vil ha deg der. Kan jo hende hun ordner noe til deg. Har på følelsen av at de kan gjøre mye for å beholde en ansatt de har lyst til å beholde. Du får holde oss oppdatert om det, og andre jobber.

MaMi, den buksa var søt :) Tror du får ferdig buksa fort! Gikk veldig fort å strikke den dressen jeg strikka, når jeg først strikket. Men du har kanskje ikke så mye tid til å strikke nå. Hadde ikke du bestilt merkelapper fra minanamnband? Har du fått dem? Har helt glemt det bort jeg!!

Frk Hansen, jeg har funnet garn til den dressen monstermønster strikket. Soft Cotton 8/8 på bogerud. Pinne 4,5 18 masker, og kan vaskes på 60 grader :) Ganske likt Paris, men tror det er litt mer tvunnet. Har ikke kjøpt det, for jeg må finne en å strikke den til først :) Tok en titt innom nøstebarn. De hadde jo mye på salg :) Men tipper det fyker unna, så bør vel være ganske tidlig ute! Jeg skal kjøpe Drops garn i morgen. Eneste jeg har planlagt er å kjøpe ett nøste babyalpakka. Men tipper jeg går ut derfra med mer enn det :)

Skrevet

Genialt, Babysyk! Jeg er enig i at det høres ut som dét er garnet, ja! Et raskt googlesøk viser at det er "best i test" hos Strikk og tøys, som er en annen av favorittbloggerne mine. Det lover bra. Jeg fikk opp en butikk i Danmark som selger det til 13,50 kr per nøste (mot 27 kr per nøste i den svenske nettbutikken), men jeg tror portoen der ble så dyr at det neppe lønner seg uansett. Må se litt på det, skal nok greie å få tak i det fra Bogerud på ett eller annet vis også :)

Jeg har funnet ut hvem jeg kan strikke til, må bare bli ferdig med kjolen og (ihvertfall begynne på) teppet. Men: hvilke (gutte)farger? Jeg likte Monstermønsters veldig godt i lyseblå og naturhvit, men synes den råhvide (som den heter i Danmark) var litt mørk. Lurer på lys blå og hvit. Hva tror du? Har du ingen du kan strikke til? Hva med han som fikk dressen du strikket?

Skrevet

Åja, har helt glemt å fortelle om de lappene. Lenge siden jeg fikk dem nå.. Men så har jeg ikke strikket noe ferdig etter det og ikke fått bruk for dem. Regner med jeg har dem i MANGE år, bestilte jo 50 stk, som var minste mengde. Jeg tok dem i off white med vinrød skrift. Skrev laget av og navnet mitt, og hadde et hjerte på. Veldig søte da.. Nå må jeg bare lage noe sånn at jeg kan feste dem på. Kanskje hvis jeg strikker de sokkene til henne på jobben ;o) Da får jeg brukt to lapper, he he he :o))

Jeg stikker fingrene i ørene og sier lalalalalala, hører ingenting om noe salg.. ;o))))

Klem

Skrevet

Ja, monstermønster sine farger var veldig fine sammen. Kommer an på hva de du skal strikke til liker. Skal du strikke i striper? Lyseblått og hvit kan bli fint, passer kanskje best til nyfødte eller babyer. Hva med lyseblått og lysebrunt? Ja, jeg kan strikke til han, glemte han jeg, for han er snart 2 år og liksom ikke baby :) Det stod vel ett eller annet nederst om større størrelser, og så bare tilpasse lengden. Tror jeg kommer til å strikke i èn farge, og vrangborden i en annen.

Jeg bestilte 100 sånne lapper. Kommer til å ha en gooood stund ja! Men de forsvinner nok fortere enn vi tror.

Skrevet

Ser at mønsteret er opp til 18 md, men det går sikkert an å få den til større også! Jeg er litt usikker hva de liker, så da går jeg for hva jeg liker :) Synes veldig ofte strikkeplagg i striper er veldig fint, men jeg strikker det omtrent aldri selv. På tide å gjøre noe med! Tittet litt på Paris sine farger nå, synes i grunn de har flere fine farger der. Får se om jeg ikke prøver en i Paris først og kanskje en i det andre garnet etterhvert. Må jo være en super gave til de som føder i løpet av sommeren? (Min forutsetning er jo at det finnes ikke bedre gaver en strikkeplagg;)) Slik at det kan strikkes flere slike!

Skrevet

Fr Hansen, nei nøye og nøye ;) Helsetepper er slike som de har på sykehuset vet du, Det er noe med at helsetepper pga hullene er bra for varmereguleringen til babyen, varmt i varmen og svalt i kulden eller noe sånt :) Det blir både varmt og luftig/sirkulasjon på en måte. Har også hørt at noen har dem foran åpningen på vognen på kalde dager f.eks, men det er visst omdiskutert om det gir babyen nok luft osv, men der har jo også hullene en hensikt da :) Meeen uansett, det blir jo hull, bare tettere enn jeg haddde sett for meg etter hva bildene viser iallefall :)

Lollo jeg håper også at du får den jobben, hold oss oppdatert da! :)

Har eenda ikke kommet videre med teppet mitt jeg, enda jeg har hatt god mulighet nå fordi jeg har vært syk en uke, men har vært så slapp at har ikke orket. Nå er det helg og jeg er heldigvis bedre! Så kanskje jeg får til litt i helga, skal være barnevakt lørdagskveld så kan jo ta det med meg da :) Ha en flott helg alle sammen!

Skrevet

Frk Hansen: Kjæresten min syns ikke den dressen/soldrakten passet til 2åringer. Får høre med søsteren min om hun vil ha sånn. Gå for det du selv lliker du :) Det blir sikkert en fin kombinasjon! Er jo også litt lettere for deg å få tak i Paris, og jeg syns det er veldig greit å strikke av det (de gangene jeg har strikket kluter). Syns også striper er fint når andre strikker det, men blir liksom ikke til at jeg gjør det selv!

Zassy: Skjønner at du ikke har rast avgårde når du har vært syk! Hvis du mangler garn bør du kjøpe i mai på salg da :) Er det ikke gøy å ha strikket sine egne plagg? Husker i begynnelsen her, så hadde du ikke tro på at du kom til å klare det, og nå har du jo laget TO!! Og snart ett fint teppe :) Tipper kjæresten din er stolt av deg.

Jeg har kjøpt garn idag. Ikke like mye som jeg hadde trodd, men klarte ikke å bestemme meg! Syns det er så vanskelig å velge kjønnsnøytrale farger uten at det blir brunt. Men nå angrer jeg kanskje litt på at jeg ikke kjøpte litt lysegrått. Kjøpte inn til en kjøredress. Litt brun alpakka, ett nøste babyalpakka med feil innfarging. Tok sjansen- siden det skal være rundt kanten. Og baby merino i fargen mint (syns den passer til begge kjønn) Skal strikke til en jeg ikke kjenner så godt. Fant ut at superwash var best da. Har aldri tenkt på baby-merino før, men det er jo skikkelig mykt!!! Og så har det helt lik strikkefasthet som alpakka, så jeg kommer nok til å lage en jakke fra myk start, og kanskje en bukse. Hun i butikken mente det kunne brukes til sommerplagg også.

Nå først vil jeg begynne på et plagg til baby-lageret. Hmm. Noen forslag? Med 3 nøster baby-merino :)

Skrevet

Takk for gode ord, jenter! Håper det ordner seg med jobben ja. Utrolig frustrerende å ikke vite noe. Kan jo sikkert ordne meg noe hvis jeg sier at jeg vil ta barnehagepedagogikk, men jeg er liksom ikke helt sikker på om jeg vil det. Er jo egentlig undgomsskolen som er mitt "hjertebarn" da.... Ikke noe enkel situasjon dette her.

Så fin den buksen var, MaMi! Å, jeg har jo bare lyst å lage ALT! Hehe..... Har funnet en dress jeg skal prøve meg på. Er fra Gjestal den også. Veldig fint mønster, kun rett og vrangstrikk, og så strikkes den med dobbel tråd. Mønsteret er i en farge, men går jo fint an å variere der. Skal hvertfall lage en sånn en til rusket mitt. =)

Var det noen som sa salg på Nøstebarngarn?!? Aiaiaiai... dette blir ikke bra for lommeboken! Nei, jeg kan ikke kjøpe noe nå. Skal til London med hele familien min (foreldre og søsken med kjærester) neste helg, så pengene får heller gå til det. Tror jeg gjør som MaMi, og stikker fingrene i ørene ;-)

Hva med å lage et hentesett, Babysyk? Jakke, sokker og lue? Kanskje du får nok til en bukse også? Tror mamma brukte ca ett nøste til jakken hun har strikket til meg.

Ha en super fredagskveld, jenter!

Skrevet

Hei hei jenter!

Så stille det har vært her i helgen! Har ikke fått vært her inne før nå. Har vært barnevakt hele helgen. Veldig hyggelig, for de er utrolig skjønne, men også veldig slitsomt! Samboeren min bare leser og leser og jeg skal liksom overbevise han om at det går bra å ha barn mens han er student. Tror jeg "strøyk" hehe. Men han er veldig flink da, skifter bleier på eget initiativ og er flilnk til å leke med dem når han har tid :) Blir spennende å se om han har endret mening. Eller kanskje han begynner å brule kondom :/

Har ikke fått tid til å strikke noe i helga. Har bare bladd fram og tilbake i Myk Start. Får liksom aldri bestemt meg, istedenfor å bare sette igang og bli ferdig.

Takk for tips Lollo, men hentesett vil jeg lage når jeg er gravid. Tror jeg heller mot mykeste myke jakke 2 fra Myk Start. Men har lyst til å strikke for- og bakstykkene i ett. Kanskje du har gjort det Frk Hansen? Er jo ikke så glad i all den monteringen jeg da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...