Gå til innhold

å velge en hekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Jeg kunne tenkt meg ny hekk rundt tomta vår. Den er ganske stor, og på et hjørne og regnet med at vi måtte ihvertfall ut med 10.000,- da vi vurderte Tuja..

Nå vil jeg ikke ha Tuja likevel, men vet ikke helt hva jeg vil velge..

Den vi har nå kommer det gule blomster på etterhvert. Ikke så ille egentlig, men synes den er brun (uten farge) i store deler av året... Nå først kommer det grønt på den, mens alle naboene sine hekker har vært grønne lenge..

Jeg vil ha en hekk som er mellom 1-2 meter høy, lett å vedlikeholde + + .. trenger ikke være for høy og tett.. kjekt å si hei til naboer etc.. og vi har ganske privat terrasse... så kanskje 1-1.5 meter er nok? bare så ikke alt synes.. i tillegg har vi både bjørker og frukttrær som tar av for innsyn også.. vil gjerne ha en hekk som ser velstelt ut. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk alperips. Værhard, tett, ikke for høy, kan trimmes godt. mister løvet om vinteren, men har det veldig lenge i forhold til andre som mister om vinteren.

Skrevet

Takk for tips.. ser fin ut.. skal sjekke den opp..

Du er ikke tilfeldigvis et slikt vidundermenneske som vet hvor stor den er når den kjøpes, når den blir ca "høy nok" til oss, hvor tett de skal stå og hva de koster også? Bare i tilfelle du vet.. kan jo være du har sånne, eller jobber med blomster... :=)

Jeg skal lete mer, men fant det ikke med første øyekast.. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...