Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Kan en EL-test bli positiv når en har hormonspiral? Og hvis den blir positiv, kan det da være smart å ta en graviditetstest om et par uker? Følte meg litt småkvalm og rar tidligere i dag, og tenkte at det er 2 mulige grunner: Gallesteinsanfall på vei, eller spiralen har ikke gjort jobben sin. Jeg trodde jeg tok en graviditetstest jeg hadde til overs, men det viste seg at jeg tok feil og tok en EL-test i stedet. Det rare er jo at den faktisk ble positiv, og det trodde jeg ikke at skulle være mulig med hormonspiral? Eller er det kanskje hormonene som gjør at de er konstant positive? Akkurat nå heier jeg på galleblæra, selv om det er den verste og mest unyttige smerten jeg noen gang har kjent... :-p
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #2 Skrevet 1. mai 2011 Dustete DIB som ikke vil vise meg kommentarene... :-p
Ugl@ Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 Jaja, virker ikke som innlegget mitt ble lagret. Typisk dib. Prøver igjen: Jeg får symptomer på eggløsning ca hver 4-5uke, men ingen mens. Har aldri prøvd å tatt noen test, men det er tydelig at noen hormoner herjer i skrotten her med jevne mellomrom. Blir tydeligvis ikke gravid, så hormonspiralen gjør nytta si.
Fire småtroll Skrevet 1. mai 2011 #4 Skrevet 1. mai 2011 Veldig irriterende at man ikke kan se hva andre har svart før man svarer selv! Men jeg trodde faktisk at en eggeløsningstest reagerte på svangerskapshormoner også jeg, så om den er positiv så er du gravid? Jeg har aldri tatt en eggeløsningstest i hele mitt liv, så jeg skal ikke påstå det 100% sikkert, men mener jeg har lest andre her inne har tatt en slik test for å påvise svangerskap....
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 1. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2011 Ja, jeg googlet lenge og vel og kom over akkurat det du sier Ugl@ om at en har eggløsningssymtomer uten at en kan bli gravid. For min del så er det ikke noe lett å vite sikkert om jeg er gravid eller ikke, for jeg har ikke mistet menstruasjonen, så da kommer tvilen en gang i blandt, irriterende nok. Som sagt så holder jeg en knapp på at det er galleblæra som begynner å lage helvete for meg for tredje gang på 6 mnd, og mannen min vurderer litt i overkant seriøst å få meg sterilisert akkurat nå. Kan ikke si at jeg er helt uenig i den. Så sånn går nu søndagen !! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå