Gå til innhold

Da er jeg hjemme med baby!


Linda :) Har født nr 2 <3

Anbefalte innlegg

Det hele startet faktisk med ekstrem kvalme og uvel i magen to dager før men jeg trodde det kom av noe jeg hadde spist så tenkte ikke mer over det da, neste dag rundt kl.06.00 kjente de første "takene" og begynte å ta tiden på de, de kom ikke helt regelmessig men jeg måtte opp å gjøre nr 2 og da kom det samtidig masse slim med brunt i (slimproppen) og da skjønte jeg at noe var på gang. Riene kom fort regelmessig med 3-4 min i mellom. Kom inn på føden kl.10.00 på fredag den 29.april og hadde 4 cm åpning, myk og tøyelig. Ville ha epidural denne gangen så ba beskjed om det ganske tidlig og det ble gjort i stand. kl.11. 00 sjekket jordmor åpning og det var 5 cm, jeg var litt skuffet for ville det skulle være mer, hehe :-P Anestise legen kom 11.30 og riene var da helt forferdelig vonde og jeg gledet meg til å kunne få en pause. Han satte bedøvelses sprøyten som var helt forferdelig, trodde jeg skulle besvime av smerte og rier ved siden av gjorde ikke ting bedre. Han synes det var vanskelig å komme til så han stakk meg flere ganger og jeg husker jeg tenkte "blir han aldri ferdig" Han sa at etter 10 min skulle jeg kjenne virkningen, jeg kjente ikke noe og riene ble mer og mer heftige, jeg sugde lystgass som en gal og jordmoren ville jeg skulle ta pause fra den mellom riene, noe jeg ikke gjorde men bare tviholdt på lystgassen, hehe :-P kl.12.15 sjekket jordmoren åpningen igjen for jeg følte jeg måtte presse, hadde da 10 cm åpning. Babyens hode måtte noe lenger ned så jeg måtte opp å stå litt ved prekestolen, noe som gikk helt greit, hadde en pressrie og da skled hun på plass. La meg ned og fortsatte å presse, hadde litt problemer i begynnelsen men jordmoren veiledet meg underveis, etter 10 - 15 min var hun ute, kl.13.14 :) Verdens nydeligste lykketroll! Jeg var så glad for at det var over og kunne holde henne. Hun veide 3970g og 52 cm lang, 36 rundt hodet. Nå er vi hjemme og bare koser oss, hun sover hele natta så må vekke henne å gi henne litt pupp. Ønsker dere andre lykke til her inne og takker for meg for denne gang :) Hun kom forresten 1 dag før termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ååå gratulerer så mye:) sitter her en dag over nå, og venter på at noe skal skje her snart:) hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...