Gå til innhold

Tips til små måltid til ei veldig sulten gravid? :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, Sisst gikk jeg opp 20 kg. Det vil jeg ikke igjen! Er i uke 19 nå og har gått opp 4,5 kg. Jeg er så sulten hele tiden, og gnafser på noe ofte.

Jeg trenger sårt tips til lettvint og sunn "gnafse mat". Havregrøt har jeg fått nok av for ei stund å :P

Jeg spiser som oftest nekkebrød, men pålegget er jo selvfølgelig masse smør og en del pålegg, så ser ikke for meg at det er noe sunt.

Er veldig godteri sjuk også, og jeg klarer ikke kakaosjokkis som er over 70 % :S

Eneste jeg kan tenke er å gnafse på frukt og grønnsaker, men man blir vel lei av det og i lengden? Finnes det noen små måltid som ikke er så veldig usunn at det gjør noe?

Takker for svar alle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode og sunne mellommåltid som varer litt i magen er feks:

En neve nøtter (Mandler, cashew, macadamia, peanøtt...)

Et egg

En smoothie, gjerne med litt proteinpulver i.

Proteinbar (kjøpes feks på treningssentre)

Gode desserter:

Crumble pai med bær

Eplebiter med vaniljekesam og kanel på.

Skrevet

Som snop kan du lage deg fruktsalat.. Fantastisk godt, og sunt :))

Skrevet

Frukt og nøtter i kesam funket for meg en stund, helt til jeg ble kvalm av nesten all mat, he he. Men metter, er sundt, og jeg var hekta en stund.

Skrevet

Kjøp dæ røde druer, bendit :)

Ha dem i kjøleskapet så de blir kald og god, så skylle du de godt under iskaldt vann og spiiiiiiiiiiiiis :) knallgodt!

Og moreller e nydelig godt, men vet ikke om det e å få i butikken enda?

Men skal ikke si nåkka, for no e det et ordenlig snopvrak som svare dæ altså :P men æ prøve no å være flink da, men det blir nok snop daglig her på mæ :)

Skrevet

Takk for tips alle sammen :) Har gått til innkjøp i litt forskjellig nå. Yoghurt, musli, torro rett i koppen :P, fiberrikt knekebrød, mager tubeost, weetabix og frukt .

Så får vi se da :P

Ble sulten nå.. arg :P

Skrevet

Cherrytomater

Eplebiter i cottage cheese med kaneldryss

Gulrot

Agurk (ja, det er godt å gnafse på;)

På varme dager: Lag selv: saftis på pinne laget av lettsaft, putt oppi frosne bringebær/banan o.l. Nam! Tar en god stund å spise opp og dekker søtbehov:)

Spis masse grønnsaker til middag

Det er bra med frukt, men ikke spis for mye hvis målet er å unngå vektøkning. Selvfølgelig bedre enn sjokolade hvis du bare MÅ ha noe, men det er enda bedre med grønnsaker.

Skrevet

Fullkornsbrød med lett kremost, kalkunfilet og en epleskive.

Skrevet

Må bare legge til litt til;)

Oppå det fiberrike knekkebrødet kan du ta

-grov, mager leverpostei

-salat, kalkunpålegg og agurk

Og så kan du lage en salat med foreksempel:

Salat, agurk, cherrytomater, paprika, sukkererter, ananas, mais, rødløk, vårløk, litt solsikkefrø, bogskinke av kalkun, litt grov makaroni, litt fetaost.

Håper du blir mett;)

Skrevet

Toro rett i koppen potet. Den metter ihvertfall kjempemasse, og helt ok å spise når du egentlig ikke har matlyst..

Skrevet

Dette har jeg fått dilla på:

Havreknekkebrød med philadelphia light. Oppå har jeg skiver med tomat og salt og pepper på toppen. Det er bare såå godt! Prøver å begrense meg litt så jeg ikke blir lei...men det er ikke usunt ihvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...