Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Mitt barn må ha smittet hennes barn med lus. Han kom hjem for en uke siden og har ikke vært utenfor hus etter det. Han var hos oss i påsken og hun sier mitt barn Må ha smittet han med lus. Mitt barn har ikke lus. Jeg er da stemor til gutten som MÅ ha blitt smittet i vårt hus fordi lus tar 1-7 dager før de kommer ut og derfor MÅ det komme herfra sier moren. Stemmer dette? Vil vi også få lus nå?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 Om dere ikke har lus stemmer jo ikke det og om dere får lus nå er det vel heller denne ungen som har smittet dere.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 Ehm, nå vet ikke jeg så mye om lus, men er dama dum? Javel, om ditt barn har smittet hennes barn med lus- so what? Lus er ikke en "forferdelig sykdom som bare de urenslige får". Kan det ikke hende at dere har vært sammen med noen andre som kan ha smittet han med lus? Rart at gutten ikke har vært utenfor huset etter å ha kommet hjem fra dere og da. Kan hende det er morra som kan ha smittet han og.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #4 Skrevet 1. mai 2011 Kan faktisk ta flere mnd etter en er smittet før en har lus. Dessuten forsvinner det lett med en kur, så hun ør roe ned et par hakk.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #5 Skrevet 1. mai 2011 Herregud, er dama dum!? Når man oppdager lus så kan man ha hatt det i flere uker allerede! Vet ikke alle foreldre det? Jeg ler meg ihjel:)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #6 Skrevet 1. mai 2011 her kan du lese om "lus" http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/hud-og-haar/hodelus?gclid=CKyDoLDGxqgCFZgA3godentQqw
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #7 Skrevet 1. mai 2011 Takk. Han hadde blitt syk i påsken så han vær hjemme hele uken. Og derfor kunne hun "bevise" at lusa var herfra ettersom det tok 1-7 dager før lusene kom ut. Men jeg ble litt lettet her nå.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #8 Skrevet 1. mai 2011 det kan ta 3 mnd før lusbryter ut (med tanke på eggklekking) så derforer det ofte vanskelig å bli kvitt lus i skole og barnehage. er som oftest de samme skolene som går igjen, nettopp pga det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå