Gå til innhold

er litt bekymret for svogeren og svigerinna mi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

de har det så utrolig rotete og møkkete hjemme hos seg, ting flyter altså. rene klær ligger slengt på gulvet, oppvasken står i dagevis, det lukter vondt der og ikke snakk om det møkkete gulvet og oppi alt det her har de en baby som er 2 uker gammel. kan ikke skjønnne at folk orker å ha det sånn. vi prøver å si det hver gang vi er der at de må jo snart rydde og vaske litt, hva med når babyen begynner å ville bevege seg litt rundt omkring på gulvet, håper de tar til vettet da, men de har hatt det sånn nå snart et halvt år, så veit ikke jeg....

noen råd eller tips? jeg har tilbydt de å hjelpe de å rydde, men det behøvde ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mind your own fucking business!

Skrevet

Det har tydeligvis vart i en tidsbegrenset periode, så det virker ikke som de er sånn av væremåte. Kanskje graviditet og fødsel har vært overveldende og svigerinnen din har vært syk/utslitt , og at svogeren din ikke pleier å bidra med husarbeidet?

Hvis de er overveldet, kanskje dere skal tilby dere å hjelpe? Kanskje de trenger litt starthjelp? De færreste liker å ha det rotete/skittent.

Skrevet

svogeren og svigerinna de bor de sammen?

Skrevet

Ikke HI, men: det er ikke så unormal kombinasjon...

Min manns bror = svoger

Min svogers kone = svigerinne

Skrevet

joda, har jo vær en kort periode siden de flyttet sammen, men de hadde det sånn da de bodde hjemme hos foreldrene sine, det vil si at hun har bodd hos han sine foreldre i 3 år og ikke gjort en dritt og rommet så ut som et reint helvete. men ja, jeg får passe mine egne saker som en skriver over her da, jeg tenker mest på babyen jeg, hvor møkkete det er der osv..driter da i de. hadde det ikke vært en baby der så hadde jeg ikke brydd meg, men det er ekkelt å være der.

og jeg skjønner at hun kan skje ikke orker så mye akkurat nå, har født 3 barn selv og man er ikke i super form med en gang alltid, men sånn har det vært leeenge. har tilbudt de hjelp som jeg sa, men de vil ikke.

takk for svar uansett:)

Skrevet

I mine øyne er dette faktisk grunnlag for bekymringsmelding. Det er omsorgssvikt, og det kan høres ut som om de trenger veiledning.

Skrevet

Svogers kone er kun det, ikke svigerinne. HI og svogers kone er "ingenting" slektsmessig i forhold til hverandre. Men de kan selvsagt ha et nært forhold vennskapsmessig.

De føler vel det ville vært for spesielt at dere skulle styre rundt i huset deres. Kanskje kunne du foreslå noe som dette?

http://www.home-start-norge.no/Default.aspx?ID=7

De har forøvrig et par måneder på seg før babyen begynner å ligge på gulvet, og selv da tar det tid før den beveger seg rundt og begynner å spise på "hybelkaniner" og andre ting.

Skrevet

ja, for å gjøre det enkelt da, det er broren til min mann og dama hans..hehe...jo, det er noen mnd til babyen skal på gulvet osv..men når de ikke har greid å rydde etter å ha flytta inn for 6 mnd så hvorfor skal de gjøre det nå? og hun var ikke dårlig i sv.skapet og har vært i fin fomr etter fødsel og. mener ikke at vi skal buse inn å rydde for de, men vi sier bare at de må rydde opp, hvem vil ha det sånn?det er en sti man kan gå på fra gangen og inn til stua. nå er ikke jeg perfekt og har det super rent og ryddig hele tiden, men klærne våre og unga sine ligger ikke å flyter rundt omkring og det er nogenlunde rent her.

vi får vel ta tiden til hjelp og se det ann.

takk igjen for svar

hi

Skrevet

Neida, det er ikke omsorgssvikt å ha det litt rotete og møkkete.

Skrevet

Tullprat: Min manns søster er min svigerinne og hennes mann er min svoger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...