Gå til innhold

Hvor lenge hadde du pressrier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke noen konkurranse altså, men jeg lurer virkelig - fra du kjente pressetrang og ikke klarte å holde det igjen til babyen var ute?

Jeg hadde det i 3,5 timer (igangsatt fødsel med umodent utgangspunkt førte til at det tok lang tid før den siste kantet flatet ut).

Håper jeg slipper det like lenge neste gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mindre enn 5 min.Hadde kanskje 1-2 pressrier så var hele ungen ute.

Skrevet

1.fødsel- tre kvarter, uten pressetrang, så måtte presse på kommando og egen vilje (sliiitsomt...)

2.fødsel- 5-10 minutter ca (?), var styrtfødsel, så ting gikk veldig fort - med voldsomme pressrier, og en heeelt annen og mye lettere jobb å presse baby ut enn 1.gangen (men litt skremmende at det gikk så fort at man mistet helt kontrollen)

Skrevet

1. 90 minutter med pressrier, hvor jeg faktisk måtte presse for det var full åpning.

2. Babyen kom på 2 pressrier. 3 minutter kanskje?

3. Pressriene kom ved 7 cm åpning og fire rier senere var babyen født.

Skrevet

Jeg ble og satt igang. Helt umoden.

Hadde pressrier i litt over en time.

Helt forferdelig!

Skrevet

Første gangen i 1,5 time... Fikk presse fra første pressri, men hodet kom liksom aldri ut...Men når d først kom ,så var det over på 1-2-3...:)

Med andremann varte pressriene i max 10 min., men tror ikke det var så lenge en gang....:)

Med nr. 3 varte de nok en times tid... Da var det den siste kanten vi ventet på...:) Men når den endelig var utflatet var hun ute på 2 rier...:)

Skrevet

Første gang: etter jornalen fra sykehuset hadde jeg pressrier i 3,5time nesten, men kan ikke påstå jeg hadde veldig pressetrang. Ungen satt fast også, så mulig noe med det å gjøre at jeg ikke følte så mye trang til å presse.

Andre gang: var det vel bare noen minutter tror jeg. Ungen kom etter noen press, men hadde ikke noe mer pressetrang her heller.

Min søster og min mor hadde heller ikke presse trang, så tror vi er ganske like der selv om alle fødslene har vært veldig ulike ellers.

Skrevet

14 minutter fra jeg nesten hulket at nåååå klarer jeg ikke å vente lenger. (Hadde fått beskjed om at jeg måtte vente litt til..)

Var utrolig heldig, 11 dager på overtid, satte i gang av seg selv. Veldig god fødselsopplevelse :)

Skrevet

Hadde 2 pressrier og på den andre kom ungen ut. Tok kanskje 2 minutt

Skrevet

Ble satt igang,var umoden.

Nr 1, pressrier i 20 min

nr 2 pressrier i 20 min

Skrevet

45minutter.. Syns det var lenge nok.. :P

Skrevet

2 t og 45 min . Fikk ikke lov til å presse de første 2 timene og det var VONDT.

Ble satt i gang og fødselen varte i 2 døgn .

Skrevet

Hadde to ulovlige pressrier først, hvor hun sa at kroppen ikke var klar. (Hvorfor pressa kroppen da?!) :-P

Så sa hun "OY! Det er jo en grunn for pressinga di!" (næææh?)

Så fikk jeg 2 pressrier med 10 min mellomrom. Og da begynte de å stresse, for de så ikke noen baby, og ringte inn flere jordmødre. Etter 7 min. kom 3 pressrie, og babyen skøyt ut som et prosjektil!

Gubben sa at det så sykt ut, og at de nesten måtte kaste seg etter:)

Så 27 min på de lovlige pressriene. Men de ulovlige; 40 min

Skrevet

Nr 1: ca 2 timer

Nr 2: ca 15 minutter

Nr 3: gjenstår å se.. ;-)

Skrevet

Jeg hadde det i 3 timer. Ble til slutt satt på drypp. Hadde også igangsatt fødsel med umodent utgangspunkt.

Men brukte bare 2 timer fra første rie til full åpning da, så det ble ikke så lang tid totalt sett.

Er forresten veldig fornøyd med fødselen, synes den var veldig fin.

Skrevet

Ca 5 minutter med alle 3, men hadde veldig lang åpningstid.

Skrevet

Med førstemann fikk jeg ikke pressrier i det hele tatt, det anbefales ikke, måtte presse på vilja samtidig som legen dro med sugekopp og jeg revnet fra A til Å. Fødselen tok veldig lang tid, hadde hatt rier hvert 5. til 10. minutt i nesten to døgn da det endelig var full åpning, så det var ikke krefter igjen til pressriene, jeg var helt tom.

Andre gangen kom første pressrien da jeg satt på do og skulle tisse, ble helt overrasket over intensiteten, var jo helt umulig å ikke presse. Tre rier senere var hodet ute, men skuldrene satt litt så det tok enda 3-4 rier før kroppen ble født. Tok ikke så lang tid egentlig.

Tredje gange hadde jeg akkurat samme opplevelse som andre gang. Da første pressrien kom kjente jeg hodet på vei ut med en gang. Presset vel gjennom 4-5 rier før hodet var ute, igjen satt skuldrene så det tok noen rier å få henne helt ut. Men ikke lenge i det hele tatt når man sammenligner med de som ligger i timesvis.

Skrevet

Er helt overrasket over hvor god kontroll folk har på fødslene sine jeg. Det jeg husker best var at første pressrie kom mens jeg fortsatt hadde buksene på, så det ble litt stress med å få den av før det var for sent;p Men pressa i 15-30 minutter kanskje? Ikke mer enn en halvtime hvertfall.... Hadde ikke sjangs til å holde igjen om jeg hadde hatt aldri så lyst...

Skrevet

Holdt i brødskiva når jeg fikk første pressrie. Etter to- tre slike var babyen ute. og det hele tok nok under 5 min. Latterlig enkel fødsel:)

Skrevet

Nr 1 10 min tror jeg

Nr 2 5 min tror jeg

Nr 3 1 pressrie

Nr 4 1 pressrie (knekte kragebeinet)

Nr 5 ?

Skrevet

1time og 15 minutter

hadde ekstremt lang latenstid med førstemann. tok vel ca 1 uke før jeg fikk komme inn og de tok vannet for meg. etter 10t med rier så kom pressriene og gutten ble tatt med vakum de siste 15 minuttene.

lurer på hvordan nestemann kommer til verden.

Skrevet

Første 17 min, presset 5-6 ganger

Andre 15 min, presset 5-6 ganger

Supre fødsler

Skrevet

3 timer første gangen, forferdelig...

Ca 15 minutter de to andre gangene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...