Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #1 Skrevet 30. april 2011 Ikke noen konkurranse altså, men jeg lurer virkelig - fra du kjente pressetrang og ikke klarte å holde det igjen til babyen var ute? Jeg hadde det i 3,5 timer (igangsatt fødsel med umodent utgangspunkt førte til at det tok lang tid før den siste kantet flatet ut). Håper jeg slipper det like lenge neste gang.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #2 Skrevet 30. april 2011 Mindre enn 5 min.Hadde kanskje 1-2 pressrier så var hele ungen ute.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 1.fødsel- tre kvarter, uten pressetrang, så måtte presse på kommando og egen vilje (sliiitsomt...) 2.fødsel- 5-10 minutter ca (?), var styrtfødsel, så ting gikk veldig fort - med voldsomme pressrier, og en heeelt annen og mye lettere jobb å presse baby ut enn 1.gangen (men litt skremmende at det gikk så fort at man mistet helt kontrollen)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #4 Skrevet 30. april 2011 1. 90 minutter med pressrier, hvor jeg faktisk måtte presse for det var full åpning. 2. Babyen kom på 2 pressrier. 3 minutter kanskje? 3. Pressriene kom ved 7 cm åpning og fire rier senere var babyen født.
Gjest Skrevet 30. april 2011 #5 Skrevet 30. april 2011 Jeg ble og satt igang. Helt umoden. Hadde pressrier i litt over en time. Helt forferdelig!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #6 Skrevet 30. april 2011 Første gangen i 1,5 time... Fikk presse fra første pressri, men hodet kom liksom aldri ut...Men når d først kom ,så var det over på 1-2-3... Med andremann varte pressriene i max 10 min., men tror ikke det var så lenge en gang.... Med nr. 3 varte de nok en times tid... Da var det den siste kanten vi ventet på... Men når den endelig var utflatet var hun ute på 2 rier...
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #7 Skrevet 30. april 2011 Første gang: etter jornalen fra sykehuset hadde jeg pressrier i 3,5time nesten, men kan ikke påstå jeg hadde veldig pressetrang. Ungen satt fast også, så mulig noe med det å gjøre at jeg ikke følte så mye trang til å presse. Andre gang: var det vel bare noen minutter tror jeg. Ungen kom etter noen press, men hadde ikke noe mer pressetrang her heller. Min søster og min mor hadde heller ikke presse trang, så tror vi er ganske like der selv om alle fødslene har vært veldig ulike ellers.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #8 Skrevet 30. april 2011 14 minutter fra jeg nesten hulket at nåååå klarer jeg ikke å vente lenger. (Hadde fått beskjed om at jeg måtte vente litt til..) Var utrolig heldig, 11 dager på overtid, satte i gang av seg selv. Veldig god fødselsopplevelse
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #10 Skrevet 1. mai 2011 Hadde 2 pressrier og på den andre kom ungen ut. Tok kanskje 2 minutt
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #11 Skrevet 1. mai 2011 Ble satt igang,var umoden. Nr 1, pressrier i 20 min nr 2 pressrier i 20 min
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 1. mai 2011 #13 Skrevet 1. mai 2011 2 t og 45 min . Fikk ikke lov til å presse de første 2 timene og det var VONDT. Ble satt i gang og fødselen varte i 2 døgn .
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #14 Skrevet 1. mai 2011 Hadde to ulovlige pressrier først, hvor hun sa at kroppen ikke var klar. (Hvorfor pressa kroppen da?!) :-P Så sa hun "OY! Det er jo en grunn for pressinga di!" (næææh?) Så fikk jeg 2 pressrier med 10 min mellomrom. Og da begynte de å stresse, for de så ikke noen baby, og ringte inn flere jordmødre. Etter 7 min. kom 3 pressrie, og babyen skøyt ut som et prosjektil! Gubben sa at det så sykt ut, og at de nesten måtte kaste seg etter:) Så 27 min på de lovlige pressriene. Men de ulovlige; 40 min
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #15 Skrevet 1. mai 2011 Nr 1: ca 2 timer Nr 2: ca 15 minutter Nr 3: gjenstår å se.. ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #16 Skrevet 1. mai 2011 Jeg hadde det i 3 timer. Ble til slutt satt på drypp. Hadde også igangsatt fødsel med umodent utgangspunkt. Men brukte bare 2 timer fra første rie til full åpning da, så det ble ikke så lang tid totalt sett. Er forresten veldig fornøyd med fødselen, synes den var veldig fin.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #17 Skrevet 1. mai 2011 Ca 5 minutter med alle 3, men hadde veldig lang åpningstid.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #18 Skrevet 1. mai 2011 Med førstemann fikk jeg ikke pressrier i det hele tatt, det anbefales ikke, måtte presse på vilja samtidig som legen dro med sugekopp og jeg revnet fra A til Å. Fødselen tok veldig lang tid, hadde hatt rier hvert 5. til 10. minutt i nesten to døgn da det endelig var full åpning, så det var ikke krefter igjen til pressriene, jeg var helt tom. Andre gangen kom første pressrien da jeg satt på do og skulle tisse, ble helt overrasket over intensiteten, var jo helt umulig å ikke presse. Tre rier senere var hodet ute, men skuldrene satt litt så det tok enda 3-4 rier før kroppen ble født. Tok ikke så lang tid egentlig. Tredje gange hadde jeg akkurat samme opplevelse som andre gang. Da første pressrien kom kjente jeg hodet på vei ut med en gang. Presset vel gjennom 4-5 rier før hodet var ute, igjen satt skuldrene så det tok noen rier å få henne helt ut. Men ikke lenge i det hele tatt når man sammenligner med de som ligger i timesvis.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #19 Skrevet 1. mai 2011 Er helt overrasket over hvor god kontroll folk har på fødslene sine jeg. Det jeg husker best var at første pressrie kom mens jeg fortsatt hadde buksene på, så det ble litt stress med å få den av før det var for sent;p Men pressa i 15-30 minutter kanskje? Ikke mer enn en halvtime hvertfall.... Hadde ikke sjangs til å holde igjen om jeg hadde hatt aldri så lyst...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #20 Skrevet 1. mai 2011 Holdt i brødskiva når jeg fikk første pressrie. Etter to- tre slike var babyen ute. og det hele tok nok under 5 min. Latterlig enkel fødsel:)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #21 Skrevet 1. mai 2011 Nr 1 10 min tror jeg Nr 2 5 min tror jeg Nr 3 1 pressrie Nr 4 1 pressrie (knekte kragebeinet) Nr 5 ?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #22 Skrevet 1. mai 2011 1time og 15 minutter hadde ekstremt lang latenstid med førstemann. tok vel ca 1 uke før jeg fikk komme inn og de tok vannet for meg. etter 10t med rier så kom pressriene og gutten ble tatt med vakum de siste 15 minuttene. lurer på hvordan nestemann kommer til verden.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #23 Skrevet 1. mai 2011 Første 17 min, presset 5-6 ganger Andre 15 min, presset 5-6 ganger Supre fødsler
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #24 Skrevet 1. mai 2011 3 timer første gangen, forferdelig... Ca 15 minutter de to andre gangene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå