Gå til innhold

Mange som har hatt litt rosa utflod i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste timene nå har jeg hatt litt rosafarget utflod i trusa, og på papiret når jeg har tørka meg. Ingen blødninger, men bare litt rosafarget utflod uten tydelige blodspor (foreløpig ihvertfall). Jeg er livredd for at noe skal gå galt siden spyinga har vært litt roligere de siste par dagene. Idag er åttende dagen med spying, med den verste toppen på tirsdagen. Etter onsdag har det roet seg litt, selv om jeg fortsatt er kjempekvalm og gjerne spyr ett par ganger iløpet av dagen. Jeg kan ikke huske at jeg hadde flere dager med mindre spying med førstemann, så derfor jeg blir litt bekymret, spesielt nå når jeg har hatt litt rosa i utfloden.

Jeg prøver å tenke litt rasjonelt, og at det kanskje bare er et sprukket blodkar eller noe sånt. Tidligere idag brakk jeg meg så mye at det føltes som at magesekken skulle snu seg, og to timer senere kastet jeg opp masse magesyre. Jeg hadde vondt i magen etterpå. Det er etter brekningene og spyinga jeg har fått rosa utflod. Jeg kan ikke huske at jeg hadde noe farget utflod eller blødninger med førstemann, så dette synes jeg er litt skummelt. :( Er forresten 6+4 idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sliter med det samme... rosa slim på papiret hver bidige dag.. var på ul 5+4 pga dette. jeg hadde blod ett eller annet sted i nærheten av fostersekken. men så ikke foster og plommesekk ennå så åssen det er med spira vet jeg ikke. har ihvertfall ikke vondt. skal på ul på onsdag igjen men redd for hva jeg får vite der:(

så aldri no sånt som dette med de to første barna- så super redd:(

Skrevet

Jeg blødde masse fra uke 4-5 og ut trimesteret. Det var rosa utflod, men også klart blod, masse blod, sort blod med klumper.. Nå har jeg under tre uker til termin, og alt er bra med min lille.

Jeg vet akkurat hvor grusomt det er å gå og lure! Man mister helt hvilepulsen! Men synes du skal ringe legen. De bør i det minste kunne ta en blodprøve for å måle om HCG stiger, og kanksje også en ultralyd. Det er visst helt normalt at man kan få litt blødninger i begynnelsen, men fy, så skummelt det er likevel! En vet jo aldri sikkert, og en hører jo så masse bl.a. her.

Masse lykke til! Stor klem!

Skrevet

hei hei :)

Jeg er andregangsgravid, og i forrige svangerskap hadde jeg rosa utflod gjennom hehe svangerskapet. Har nå en nydelig velskaps 2år gammel gutt :)

Skrevet

Jeg var på UL 8+2 pga moderat blødning for ca. en uke siden. Etter dette har jeg også hatt rosa utflod hver dag. Liker det ikke, siden jeg ikke hadde antydning sist. Men, den store blødningen tror jeg var "mensen", og i etterkant reaksjoner på brekninger osv, som du selv er inne på. Nysing osv kan i allefall utløse litt blødning, og det er jo litt samme sak.

Til tross for en moderat blødning (masse friskt blod på papiret), så alt bra ut på UL. Gynekologen, som nok er blant de beste fertilitets-legene i landet, var egentlig ikke så opptatt av hvorfor eller hvordan, hun bare påpekte at sånn er det bare, noen blør. Og jeg deler skjebne med deg, jeg er kvalm og kaster opp. Og DET er jo et tydelig tegn på utvikling har jeg skjønt.

Jeg leste en svensk graviditetsbok som mente at alle gravide i første trimester burde investere i rosa dopapir...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...