Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Ikke vet jeg... Jeg tror det er veldig vanskelig. Men for de som klarer det, så avhenger det for det første av at personen som har vært utro er villig til å legge seg totalt langflat og å jobbe hardt for å tenne kjærligheten og tilliten igjen -og ikke minst godtar strenge kontroller fra sin partner og flere år i ettertid. Jeg antar at de som klarer det også går i terapi i lang, lang tid, slik at de får både snakket ut om det som er vondt og også lagd nye og bedre måter å behandle hverandre på i hverdagen. Ofte så er det grunner i samlivet som frister den ene til å være utro. Jeg tror også at de som klarer å tilgi har en lang historie bak seg - altså at forholdet har vart i mange år og man har kanskje stiftet familie... Noen klarer ikke å tilgi og vil ikke prøve å fortsette engang, mens andre sier seg villig til å prøve, men finner ut at det ikke går likevel etter en stund. Du har forresten også de som vet om utroskapen, men "tilgir" fordi de vil fortsette forholdet av økonomiske grunner, for barnas skyld eller fordi de ikke kan tenke seg et liv uten mannen. Så de lukker øynene.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #3 Skrevet 17. mai 2011 Man kan tilgi sikkert, men tror det er svært få som hadde klart å glemme....
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Som min venninne sa: Jeg og mannen min er et kjempegodt team, og om han skulle komme til å ligge med en annen dame, ville det ikke vært verdens undergang. MEN jeg selv er litt mer kategorisk! Jeg og kjæresten min har bestemt en gang for alle at det er visse ting som ikke er oppe til diskusjon i det hele tatt, og utroskap er faktisk en av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå