Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #1 Skrevet 30. april 2011 Han er veldig opptatt av hygiene, han dusjer og skifter klær hver dag. Men samtidig liker han ikke å smøre seg inn med unødige produkter, og han mener selv at det er unødvendig å bruke deodorant så lenge han vasker seg nøye. Men det stemmer ikke helt. Jeg synes ofte han lukter "halvsvett" utover dagen - ikke ordentlig svettelukt, men en slik litt klam lukt som det blir i armhulen på tøy dersom man ikke bruker deo (dersom noen forstår). Og selv om han alltid vasker seg nøye, synes jeg heller ikke alltid at han får bort all svettelukt - har muligens noe å gjøre med at han bruker såpe uten parfyme? Det plager ikke meg overvettes, for som sagt er han faktisk veldig renslig. Kommer for eksempel aldri udusjet til sengs, og dusjer også hver morgen. Men antakelig kjenner andre også at han kan lukte, og det tror jeg han ville synes var flaut og ekkelt hvis han visste det. Så jeg bør nok si det til ham. Men hvordan sier jeg det? Vi har ikke vært sammen så veldig lenge, og jeg synes det er vanskelig. Er redd for å gjøre ham flau eller såre ham. Noen tips til hvordan det kan sies på en fin måte? Ikke svar at det bare er å si det rett ut, for det får jeg meg ikke til å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #2 Skrevet 30. april 2011 Har ikke noe godt svar til deg, for jeg hadde bare sagt det rett ut...
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 Kan du ikke bare si at han bør bruke deodorant og godlukt? Om han lurer på hvorfor kan du bare si det som det er, at du kjenner svettelukt utpå dagen. Han er kjæresten din, du må da kunne si det?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #4 Skrevet 30. april 2011 Det forteller du sånn: Kjære, du stinker!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #6 Skrevet 30. april 2011 Jeg hadde nok bare sagt det rett ut. Jeg sier det rett ut til min mann hvis han lukter en dag, han blir sur men etter en dusj så er alt bra igjen. Kanskje kjøpe en deodorant til han?? Eller parfyme?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #7 Skrevet 30. april 2011 Føles det godt å gi et slikt flåsete svar når noen spør om råd rundt noe som for dem er vanskelig? Må være merkelig å finne glede i slikt.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #8 Skrevet 30. april 2011 Kjøp deo eller parfyme, ja!! også kan du også si noe slikt som dette " Mannedeo og parfyme lukter så godt! Og det hadde passet deg utmerket!" ?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #9 Skrevet 30. april 2011 Dere har vel rett, antakelig er det ingen annen måte å si det på enn å forklare at jeg av og til kjenner lukt utover dagen. Men jeg er så stupforelsket i ham, synes det er vanskelig å si noe som kanskje fornærmer eller sårer ham. Tror forresten ikke han blir fornærmet, men forelskelse gjør noe med hodet ens... HI
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #10 Skrevet 30. april 2011 Det er jo ikke flåsete i det hele tatt.. Jeg er en direkte person, som sier ting direkte til den det angår i stede for å gå rundt grøten... Ærlighet varer lengst og alt det der. Hilsen 22.44
jordbærsjokolade Skrevet 30. april 2011 #11 Skrevet 30. april 2011 Jeg hadde faktisk sagt det rett ut ja, akkurat som at jeg forteller ham at føttene stinker (etter en lang dag på jobb). Stakkaren må jo få en sjanse til å rette det opp:) Neste gang du kjenner svettelukt så bare si det på en morsom måte at nå er det vel på tide å bruke deo...eller skal du dusje i dag eller? Vet ikke jeg, men jeg ville ihvertfall bare sagt det rett ut, det blir bare kleint og flaut om du skal pakke det pent inn!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #12 Skrevet 30. april 2011 Er visst eksen min du har blitt sammen med, en skikkelig svettegris
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #13 Skrevet 1. mai 2011 Om du ikke tåler litt kroppslukt er det du som er rar. Min bedre halvdel er likedann, han er rensing men bruker ikke dei, og om man kjenner litt lukt utpå dagen, gjør det da ingenting. Min er som sagt renslig, men om han lukter for mye for min smak så sier jeg i fra, ta deg en dusj, du stinker, holder meg for nesa eller andre tydelige beskjeder. Men vi har vært sammen i snart ti år, og har det bra sammen, så det er en annen problemstilling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå