Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #1 Skrevet 30. april 2011 Jeg tenker at det kan være fint å starte 1 august for å bli litt kjent før man begynner på skolen. Er det noe i det?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #2 Skrevet 30. april 2011 Ja begynn sånn litt forsiktig i august det synes jeg er lurt. Da blir ikke overgangen til skole så stor.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 I vår kommune starter SFO opp 22.august, samme dag som skolen begynner. Litt kjedelig, men slik er det bare (samt at SFO her er stengt hele sommeren og i alle skoleferiene)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #4 Skrevet 30. april 2011 Anbefaler å starte på sfo en stund før skolen starter for at barnet skal få en langsom overgang, bli godt kjent og ikke minst at personalet skal bli godt kjent med ditt barn.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #5 Skrevet 30. april 2011 Synes det høres fornuftig ut å starte litt før skolen begynner. Mange som starter 1. august, og er barnet litt sjenert, kan det være lurt å være blant de første som starter.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #6 Skrevet 30. april 2011 3 uker i forkant av skolestart er i mine øyne lang tid. Du bør i allefall undersøke om det er andre barn som begynner så tidlig. ellers kan det virke mot sin hensikt om barnet blir gående alene.- Det kan nemlig skje. Er det andre barn som skal begynne i samme trinn så finner de hverandre veldig raskt. Datteren vår begynte ei uke før skolestart og det var mer enn nok tid. Hun er også stille og sjenert av seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå