Gå til innhold

Dere som vaksinerte dere selv og barna mot svineinfluensa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere ikke dårlig samvittighet med tanke på alt som har kommet frem i ettertid som bivirkning på denne vaksinasjonen?

Takk GUD for at jeg ikke vaksinerte meg og barna, magefølelsen var nok en gang riktig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man tar valg basert på de opplysninger man har der og da.

Man kan alltids angre, men hva godt har det for seg?

Skrevet

Jeg syns det var som å velge mellom pest og kolera både da og nå. Jeg føler meg faktisk litt betrygget over at de er vaksinert.

Skrevet

nei, jeg angrer ikke. både jeg og sønnn min tok den. angrer ikke...

Skrevet

Vi har ingen erfaring med denne vaksinen fra tidligere, og kjenner derfor ikke bivirkningene. Vi skal ikke utelukke at enkelte kan bli sykere av vaksinen enn av selve influensaen.Ved en massevaksinasjon kan det bli flere.

Bare ved å lese dette er ikke min avgjørelse vanskelig.

NEI TIL VAKSINE OG PÅFØRE BÅDE MEG SELV OG BARNA MINE NOE MAN SÅ OG SI IKKE VET NOE OM.

Når myndigheten ikke kan utelukke at man faktisk kan bli sykere av vaksinen enn å virkelig ta den da står man av og venter i såfall til denne er mer forsket på.

Skrevet

Nei angrer ikke..

Hvorfor skulle jeg det?

Et barn i vår omgangskrets goldt på å stryke med av svineinfluensa og svevde lenge mellom liv og død, og det satte ting litt i perspektiv for min del da det herjent som verst..

Skrevet

Nei. Hvorfor skulle jeg angre? Det var mye svineinfluensa her vi bor og jeg var i en risikogruppe.

Vi har ingen bivirkninger, ingen av oss ble smittet, og det kan jo ha en sammenheng med at vi var vaksinert?

Jeg er derfor glad for at vi tok vaksinen.

Skrevet

Nei, ikke på noen måte.

Skrevet

Takker gud daglig for at vi vaksinerte datteren vår. En i gaten mistet barnet sitt på 2 år av svineinfulensa.

Skrevet

Det er en studie i British Medical Journal som har fremskaffet resultatene.

Studien er basert på barn under 12 år, og viser at medisinen kan få barn til å kaste opp, noe som kan føre til dehydrering og andre komplikasjoner, skriver Sky News på sine nettsider.

Skrevet

Hvis du tror at vaksiner er det eneste skumle du uforutsett og uvitende utsetter barna dine for og som de kan bli syke av så er du jammen naiv...

Skrevet

mamma døde nesten av svineinfluensaen, men ingen av oss har tatt vaksinen eller kommer til å ta den.

vi er ikke i risikogruppen, og det var allergien som gjorde at den fikk tak (hun tålte dårlig fisk fant de ut).

Skrevet

Nei. Siden jeg daglig jobbet med pasienter på respirator med svineinfluensa var det aldri tvil om at vi skulle vaskineres hele gjengen. I år har jeg dessuten hatt flere pasienter enn i fjor. Hadde og har ingen betenkeligheter med vaksinen. Har sett et skrekksenario av et sykdomsforløp jeg ikke unner noen!

Skrevet

Av og til lurer eg verkeleg på kvifor enkelte inlegg her vert skrive. Til dette innlegget kan eg ikkje finne annan motivasjon enn at dei som har vaksinert barna sine skal få dårleg samvit og kanskje bli bekymra for at barna skal bli sjuke. Kvifor??

Skrevet

I aller høyester grad ikke. Har vaksinert oss denne sesongen også. Hele familien. Og jeg, som er gravid igjen.

Men nå tror jeg på vitenskap og ikke Gud, så det er kanskje derfor jeg har tatt et fornuftigere valg enn deg.

Skrevet

Angrer ikke. Jeg var gravid i uke 39 da jeg vaksinerte meg. Var veldig i mot vaksinen på forhånd, men ble nærmest presset til å ta den på jordmorkontroll. I ettertid er jeg glad jeg tok den.

Skrevet

eeehhhh Dere som har tatt vaksinen (nå ser jeg bort i fra de som jobber på sykehus og er utsatt for svineinfluensa og resten av risikogruppen). Kan dere bare bortforklare bivirkningene som har kommet av vaksinen? joda, dere er friske, ennå. Enn de som blir alvorlig syk da? Hva med slike tilfeller?

Men dere vet vel at det er kvikksølv i alle fall i de første vaksinene? Kvikksølv ble forbudt å bruke i fyllinger i tenner pga. det er skadelig for kroppen. Joda sprøyt det inn i kroppen i stede.

Er man i risikogruppen eller i helsetjenesten forstår jeg at dere tar den, da har man meget økt risiko for å bli smittet. Er man frisk ser jeg rett og slett ikke pointet å ta den, og jeg er gravid og er plaget med vanlig influensa. Har hatt et meget alvorlig tilfelle av svineinfluensa i familien også, men vaksinen tar jeg ikke.

Skrevet

De fleste mennesker takler denne svineinfluensaen helt fint uten å vaksinere seg og forstår da ikke poenget med å vaksinere seg. De som er i risikogruppen må jo ta helt andre valg enn de som er "friske".

Hvorfor velger mange leger å ikke vaksinere seg? Det er jo fordi de nettopp er usikre på hva denne vaksinasjonen drar med seg. Altså bivirkninger. De menneskene som desverre har gått bort pga. denne sykdommen ville muligens også ha blitt rammet av den "vanlige" influensaen og muligens gått bort på den måten.

Hva med de flertalls 100 som har fått alvorlige bivirkninger bare i norden, en 35 år gammel dame som har blitt lam fra livet og ned pga vaksinen, de barna som lider av søvnapne pga vaksinasjon, de som har fått nerveskader og har fått livet forandret for resten av livet. Da vil heller jeg risikere å evt. få denne influensaen og takle det helt fint som et ellers frisk menneske. Det å ta en vaksine om det er forsket så lite på, som man så og si ikke vet noe om er uakseptabelt. Hvorfor skal man tilføre kroppen sin stoffer som kan slå ut i negativ forstand om 10 år?

Skrevet

Jeg var i praksis på sykehuset og ble vaksinert under "frivillig tvang" (skolens egne ord). Det var ikke noe jeg ville og jeg syntes det hele var kjempevanskelig.

Men jeg er ikke i mot vaksiner for det, vaksineprogrammet for barna er kjempeviktig!!

Skrevet

Vasinasjonsprogrammet som barna skal igjennom på helsestasjonen blir noe heelt annet og det er jeg veldig for..

Skrevet

Ble stille av de som er "for" vaksinen nå..

Skrevet

Selvsagt vaksinerte vi alle... Dette som har "kommet frem" i ettertid er jo bare tull og humbug. Og dette med narkolepsi, det finnes ingen konkret sammenheng. Beklager, men jeg har ingen tro på konspirasjonsteorier og annet piss. At såpass mange av oss vaksinerte er også en av hovedårsakene til at pandemien ble mindre enn antatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...