Gå til innhold

sønnen min har fått meslinger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som kjenner til sykdommen?? kjenner noen som har hatt det, eller har hatt det selv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han? Har du ikke vaksinert han?

Google er en fin ting.

Skrevet

Ja den er jo blusset opp pga flere miljøer ikke vaksinerer barna. Det går også ut over de som ennå ikke er vaksinert eller som ikke kan vaksineres. Noen av barna som er blitt syke er blitt ganske dårlige såvidt jeg husker, innlagt på sykehus et par av de.

Skrevet

han er 7 år og er vaksinert...

har googlet det, men syntes det er greit å høre andres erfaringer og ;)

leste at det ikke er farlig å ha eslinger, snakket med legevakten og hun mente at jeg trengte ikke å komme ded engang... noe som forsovidt er bra :)

men så leser jeg ett innlegg fra vg, der står det at 10 barn og 1 voksen fra oslo hadde melinger i slutten av februar... ingen var alvorlig syke, men 6 av barna ble lagt inn på sykehus... hvorfor ble de lagt inn på sykehuset??

Skrevet

Hvordan vet du at det er mselinger om ikke lege har sett på han?

Bare nysgjerrig for har aldri sett meslinger før jeg

Skrevet

google er da ikke en plass å sette diagnoser..

Skrevet

Om det er meslinger skal det jo innrapporteres så jeg ville tatt kontakt med lege på mandag. Trenger neppe dra på legevakten men følg nå med på allmenntilstanden.

Irriterende som FAN at folk ikke kan vaksinere slik at en slipper at slikt blusser opp igjen.

Skrevet

Var ikke for å sette diagnose jeg anbefalte google om det var det du siktet til?

Mente bare at hun finner nok mer info der enn her.

Skrevet

Finnes det ikke ei lita bok som heter Emma og Thomas får meslinger? Er det ikke stort sett å måle feber, og generelt være der for den syke?

Skrevet

jeg snakket med legevakten, og hun var ganske sikker på at det var det det var. feber, rennende nese, hovene øyne, utslett som blir borte unger glass, hovene lymfer, kløe.

så "diagnosen" er ikke satt med 100% sikkerhet, men hun sa jeg skulle gå ut ifra at det var det, og kontakte den gutten han har vært mye med idag. hun ba meg og forberede meg p at datteren vår på 1.5 år kom til å få det, og at vi skulle følge godt med på den begge...

Skrevet

Eg og bror min hadde meslingar som barn. Hugsar berre at me låg på sofaen og såg i eit speil på alle prikkane me hadde fått. - og så drakk me sitronbrus. :) Håpar det går bra med guten din, og at han ikkje får nokon komplikasjonar. Som regel går det jo bra.

Skrevet

Hold ungene inne, ikke ta de med til legen! Der kan de smitte andre, så legen får komme hjem for å kikke på han, samt ta en spyttprøve av han.

Du bør også si fra til folk han har vært i kontakt med som ikke er vaksinerte, og/eller har en grunnsykdom som gjør at de ikke kan vaksineres.

Grunnen til at noen blir lagt inn på sykehus er pga. komplikasjoner som lungebetennelse og hjernebetennelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...