Gå til innhold

Dere som har jente. Bruker de mye kjoler/skjørt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel er de. Har en på 4. Bruker en del kjoler. Ikke skjørt. Mest om vinteren uten på ulltøy + til fint. Dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en jente på to. Bruker kjole/skjørt 4 ganger i året. Jeg kler hun for å kunne klatre i trær, skli ned sklier og leke. Snakket med de som jobber i barnehagen og de er enig om at et mer upraktisk plagg skal man lete lenge etter.

Jeg har ikke fått en jente for å dolle hun opp.. Men det er min mening da.

Skrevet

Bella er straks 9 mnd og jeg kler henne i kjole mens hun ennå er for liten til å protestere ;o)

Felizia er straks 13, og har alltid vært kjolejente.

Skrevet

jenta mi er 3 hu og bruker kjole, tunika/tights ca 2 ganger i uka... og hun leker like fint som alle andre barn med klatring, skli på sklia, trampoline og alt annet som dem i shorts/bukse...

Kjoler er ikke ensbetydiget med "oppdolling"- finnes mange praktiske, lette, myke fine kjoler med større beveglighet enn ei olabukse...

Skrevet

Har masse kjoler og skjørt i skapet, men de er nesten ikke brukt. Tror ikke alle er brukt, og de har gått i arv fra de største også. Jeg har aktive barn, som klatrer, sykler, er i skogen osv hele dagen og da går det ikke med skjørt. Ingen av de finner slikt når de skal kle seg heller. Sommerkjoler bruker de, men det er mest for at de ikke får lov å gå i trusa hele dagen.

De på 8 og 9år har begynt å gå litt i skjørt, men det er heller ikke mye.

Skrevet

Har ei på to år og har ikke brukt kjole på henne en eneste gang i vinter, minus jul-/nyttårsaften, men nå som det er varmere i været har hun det av og til. Dvs, jeg bruker vel egentlig tunika og tights, for rekker det nedenfor knærne er det jo bare upraktisk og må jo være et herk å leke i.

Skrevet

Jenta mi på 4 går i en barnehage der jentene er ekstremt opptatt av å pynte seg og hun hater å gå i bukser. Prøver og ikke alltid la henne gå i kjole, men hun protesterer heftig..

Skrevet

21.38, er kjole/tunikas upraktisk???

Merkelig....

Det eneste jeg kan komme på som er upratisk er trange dongeri skjørt.

Datteren min er som en av gutta, høyt og lavt, ruller i sølepyttene og er en apekatt i trærne...MEN kjole har hun på seg 4-5 barnehagedager i uken! Hun elsker kjoler og pynt så hvorfor skal hun ikke få gå i det, er jo behagelig å gå med slike klær i forhold til foreks dongeribukser!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...