Gå til innhold

Hvor lenge skal man ha regelmessige rier

Anbefalte innlegg

Skrevet

med fem minutters mellomrom før man kan dra til føden? Blir SPRØ her nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ringte da det var 6min. mellom riene. To timer etterpå kom babyen så vi rakk det akkurat;)

Masse lykke til!!!

Skrevet

åh... jeg har det nå, men har fått beskjed om at de skal være sånn lenge... JM på føden er ikke veldig keen på å ta meg i mot før dette har vart i to timer mene rjeg hun sa... nå beg. jeg snart å sippe her........

Skrevet

Hvis du har hatt rier lenge, og de ikke blir regelmessige eller fem min mellom, så spør om å få komme inn til en sjekk. Kanskje du kan få noe å sove på, noe akupunktur eller annen smertestillende. Skulle ønske jeg gjorde det! Jeg ventet til det var fem min mellom, og fødte drøye seks timer etter det. Var helt på felgen, ettersom jeg hadde hatt uregelmessige rier i halvannet døgn og ikke hadde sovet på to døgn da ungen kom ut. Lykke til :)

Skrevet

jeg hadde aldri regelmessige rier, gikk fra 3-8 min mellom hver rie, ringte inn og spurte om hva jeg skulle gjøre, men siden jeg kunne prate og le når jeg hadde riene måtte jeg pent vente hjemme sa de. ringte litt senere på kvelden da det ikke var noe særlig forandring, litt vondere, fikk komme inn til sjekk, kl 23 kom vi inn, jenta var født 0146. stol på deg selv, hør på magefølelsen din, føler du at du vil inn så gjør du det.

masse lykke til:) misunner deg..hehe

Skrevet

Jeg har spurt to ganger i dag om de bare kan sjekke meg, men får ikke lov da jeg er førstegangs! Herregud, jeg pleier ikke være redd for å si i fra, men jeg blir jo som et lam når jeg ringer de enda jeg er sliten og trøtt etter å hatt dette siden natt til fredag........... Må være fordi jeg er redd for å bli uvenn med de som skal hjelpe meg igjennom dette skumle greiene.. hehe.. Skal på Ullevål og de har vel "trafikkkork" der, sånn blir det når de legger ned fødeavd. :( Og snart skal bærum legges ned også så da blir det vel enda "bedre"...

Skrevet

Jeg våknet av at det startet med 4-6 minutter mellom riene (hadde ikke rier før dette) fikk beskjed om å komme med en gang, så skulle vi se om det ble en baby, eller om rakkern ville slite meg ut en dag eller to ;) 7 timer etter lå nurket i armene til far, mens jeg var bevistløs (mistet en del blod)

Skrevet

Jeg ringte etter første ri og forhørte meg hva jeg skulle gjøre. De sa man skulle vente til det var 5 min mellom hver ri.

Men plutselig på ca 15 min så hadde jeg rier hvert minutt uten pause i mellom. Så et fødselsforløp kan variere veldig fra person til person.

Masse lykke til med fødselen!

Skrevet

Herregud, hva er det med Ullevål da? jeg har selv fødeplass der og ser at flere ringer inn og nesten blir avvist...Hva mener du med at de har lagt ned fødeandelingen? Hjelpes, blir helt sjokka jeg. Kan vi ikke stole på at vi kan komme inn der når vi trenger det?

Jeg har 6 dager til termin selv, og jeg er førstegangs. Så hva gjør vi om Ullevål ikke tar i mot?

Skrevet

Jeg ringte de først halv tolv i dag og da sa hun at jeg uansett ikke hadde kunne kommet da fordi de ikke hadde plass, og når jeg ringte tilbake senere så var det en annen dame der som sa at som førstegangs så måtte jeg nok regne med å gå slik en stund.. Hadde det ikke vært helg så hadde jeg gått til privat JM og fått sjekket. Jeg vil bare inn for å sjekke hvordan jeg ligger an da jeg ikke har gjort det her før og har hatt rier lenge nå, de kan gjerne kaste meg på hue og ræva ut derfra om jeg ikke har åpning...

Ikke for å skremme deg, men når jeg var der for to mnd siden på infomøte så sa JM at de muligens kom til å slutte med lystgass fordi de ikke har god nok lufting der. Det er jo til å grine av alt sammen...

Aker ble nedlagt f.eks så da ble vel også trykket på Ullevål økt. Og ennå mer når Bærum skal legge ned sin...

Skrevet

Du blir sendt til riksen om de har plass..

Skrevet

Si at du er sliten og redd. Det er ingen som gir deg premie for å være flink pike, du bare angrer etterpå. Får du ikke komme inn uansett, så ta deg et varmt bad/dusj om du ikke har gjort det, og ta en paracet. Husk å gå på do og spise litt! Hilsen meg over med to søvnløse døgn.

Skrevet

I alle dager. Slutte med lystgass? får vi noe smertelindring i det hele tatt da? Nå kjenner jeg at jeg blir superstressa.

Hvordan kan det være sånn...? Hjelp...

Har du sjekket om du får komme inn i kveld da, eller må du dra en annen plass hvis du plutselig må inn?

Hva med Ahus da?

20:33

Skrevet

Tja, da blir det bare epidural, da... Det var slik på A-hus en periode også vet jeg før de pusset opp.

Nei, har ikke ringt de da riene veksler mellom alt fra seks min til 14 min, men de har blitt lengre og mer intense... Tar en paracet (....) og prøver å sove litt nå snart så håper jeg at jeg våkner til rier med 5 minutters mellomrom. Skjønner ikke at de kan mene at jeg skal greie å sove meg igjennom dette med de smertene ved å bare ta en paracet...

Feigt å ikke ringe de igjen, men orker ikke bli avvist en gang til i dag, så neste gang jeg ringer så er det for å si at jeg er på vei!

Skrevet

Ok. Ja forstår det.

Vi får håpe at du våkner med 5 min mellomrom og intense rier da, og at du får komme inn til Ullevål :)

Lykke til :) Hold oss gjerne oppdatert om hva som skjer i løpet av natta :)

21:05

Skrevet

Jeg fikk aldri regelmessige rier, men pga smertenivået reiste vi inn på sjekk da det varierte med 3-10 min mellom hver (voonde) rie. Hadde da 4 cm åpning, så ble ikke sendt hjem igjen

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

LYKKE TIL! jeg fødte datteren min det for 8 uker siden, ble tatt så godt imot! Fantastisk fødeavdeling og SUPRE jordmødre fik lystgass i mengder, fikk styre den helt selv, hadde badekar og allting på rommet =)

Barselhotellet dermot var et helvete på jord! bedritne jordmødre (sorry språket) NULL hjelp å få, var helt alene "værsågod dette er din babay hold henne varm og mett" Jahaja takk for den alenemor og førstegangs var fælt. ikke bo på hotellet!

men selve fødselen min var fantastisk !! Så håper det samme for deg =)

min fødel tok 2 timer så kom deg inn du!

Skrevet

Fødsler er jo veldig individuelle, men jeg tør påstå at hvis du kan sove nå, så er du en god stund unna en fødsel. Riene mine varierte med 4-6 minutter mellom, og de varte ca. 40 sekunder, et par timer før vannet gikk. Jeg syntes riene var vonde 3 timer før vannet gikk, men etter at vannet hadde gått skjønte jeg jo hva ordentlig vonde rier egentlig var. Jeg er fortsatt fascinert over hvordan riene "oppførte" seg, 6 mnd etter fødsel (hvordan de rev og røsket i hele kroppen uten at jeg hadde noen kontroll.) Fødte på Ullevål og de var ikke særlig interessert i at jeg skulle komme inn. Snakket i det vide og brede om hvor lindrende og fint det var å dusje, det var deilig det MELLOM riene, men under riene hjalp det overhodet ingenting. Når vi til slutt dro inn etter at vannet hadde gått (og jeg ringte og sa at nå kom vi og at jeg ikke var sikker på om vi rakk det), virket det ikke som de tok meg på alvor i det hele tatt. Kom inn med full åpning og jenta var ute 40 min senere.

Skrevet

Takker for mange svar

Ringte igjen nå, men får fortsatt ikke komme inn når jeg har syv min i mellom enda jeg har gått så lenge.... Nå blir det sipping på meg neste gang jeg ringer.........

Skrevet

Hvordan går det med deg? :)

Skrevet

ja, nå er jeg også veldig spent på hvordan natten din har vært og om du har fått kommet inn eller ikke ? :)

Skrevet

Om du mente du hadde 5 min tidligere og nå har 7 min mellom har du ikke regelmessige rier.

Som førstegangs kan du ha uregelmessige rier i flere dager før fødsel starter.

Skrevet

Huffda.

Som førstegangs, fikk jeg med en gang 1,5-3 min mellom riene. Det var sykt. Men gikk hjemme i noen timer før jeg ringte. Og fødte ikke før 26 timer etterpå. Da var man sliten!

Håper du er i gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...