Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #1 Skrevet 30. april 2011 Min svoger er en bedagelig anlagt kar på 32 år, som konstant driver og snylter på mannen min! Bommer røyk HELE tiden, når han kommer på besøk, roter han rundt i skapene til han finner snop, tømmer hele greia i en skål og setter den i fanget i sofaen og spiser opp ALT uten å spørre om noen skal ha eller om det er ok. Standard fraser er "har du en sigg", "har du noe digg". Og min mann synes synd på han fordi økonomien hans ikke er på topp, og forer han med øl når han skal på fest, kjøper røyk.. For ikke å snakke om at det eneste min svoger snakker om er "meg meg meg". Han klager på at han er mislykket på jobbfronten, men gjør ikke et håndtak for å få seg mer enn den 50 % stillingen han har. Leiligheten betaler han bare renter på, så det går rundt. MEN, min mann fikk min tillatelse til å starte opp for seg selv for noen år tilbake, og firmaet går fortsatt ikke rundt 100%. Så jeg forsørger oss. Men min mann har nå "ansatt" min svoger slik at han skal få en 100% stilling til sammen, og her går jeg og frykter for økonomien vår når babyen kommer om 4 måneder!! Hva skal jeg gjøre, jeg merker at jeg ikke orker at svogeren min kommer inn døren uten at jeg merker jeg blir kjempesint! Takknemlig for alle tilbakemeldinger, jeg har foreløpig bare hintet til min mann, og da blir han snurt..
Gjest ->>- Skrevet 30. april 2011 #2 Skrevet 30. april 2011 Dere må jobbe med ansvarsfordelingen her. Prøv formuleringen: "Min mann lar noen snylte oss ut av huset." Det er der problemet ligger, og hvordan familieøkonomien deres skal fungere bør du ha noe å si på. Hvordan din svoger oppfører seg har du ikke så mye med, utover at du kan korrigere godtejakt i skapene og si nei når han bommer røyk. Du må snakke ordentlig med din partner.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 Skjønner ikke at dette er noe å hinte om. Si til din bror at han kan finne noen andre og leve av.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #4 Skrevet 30. april 2011 Da må bare fortelle han at du er lei av dette og så lenge han holder på slik betaler du ikke mer en 50% av familiens utgifter. Da må firmaet hans betale lønn til svogeren og 50% av utgiftene til familien + det svogeren din snylter. Ikke noe å hinte om her. Du må være rett frem så han ikke kjører deres økonomi i grøfta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå