Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #26 Skrevet 30. april 2011 Nei men det kan ikke være sååå stor forskjell? Han sitter fast! Og DE er for små? Eldste har gjort dette daglig siden før han fylte 6..
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #27 Skrevet 30. april 2011 Ikke for å være frekk, men jeg får det ikke til å rime at taxituren vil koste 400 hver vei når turen tar 10-15 minutter med buss.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #28 Skrevet 30. april 2011 Sånn er det her på bøgda Har tatt den turen før med taxi og det var så dyrt!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #29 Skrevet 30. april 2011 Ja er akkurat sånn jeg tenkte å gjøre det:) Sier sjåføren nei, er jo saken grei!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #30 Skrevet 30. april 2011 Hvem passer barna mens du jobber, far? I så fall kan vel han dra på besøk med dem?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #31 Skrevet 30. april 2011 Far skal være hjemme med ei syk lita jente som desverre må holde seg hjemme!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #32 Skrevet 30. april 2011 Jeg hadde nok ikke tatt sjangsen, men sånn i utgangspunktet så går det vel an å spørre bussjåføren om han kan passe på at de ikke går av før de er "ved et spesielt stopp". Voksne spør jo om sjåføren kan stoppe der og der, så det er vel ikke så vanskelig for han. Han må jo også se i speilene når folk går av så han må jo nesten få me seg hvem som går av uansett
Tante Blås Squaw Skrevet 30. april 2011 #33 Skrevet 30. april 2011 Jeg ville tatt bussen sammen med dem, evt betalt en venninne/nabo/kompis/whatever for å kjøre ungene dit de skulle og hjem igjen.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #34 Skrevet 30. april 2011 Du lar ikke to så små barn ta rutebuss alene. Og for et kjempe ansvar barnet på 6.5 år har!!! Blir bare sjokkert over at det i det hele tatt går an å vurdere det.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #35 Skrevet 30. april 2011 Hvor langt er det egentlig? Hos oss tar en strekning på 7 km godt over halvtimen med buss (men koster bare 200,- i taxi). Hvis det er få busstopp hos dere slik at en 10-15 minutters busstur tilsvarer 7 km ville jeg tatt med meg sykkelen på bussen og syklet hjem igjen når de var sluppet av Du kjenner jo området ditt best. Jeg regner jo med at det ikke er snakk om midt i Oslo by det her. Og vi kjenner heller ikke barna dine. Usikker på om jeg ville sendt sønnen min på snart 3,5 år med storesøster på 7 år, men han er litt vill av seg. Da datteren min var 3,5 år gammel kunne jeg godt sendt henne med en annen 7-åring;)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #36 Skrevet 30. april 2011 Jeg hadde ikke sendt min 3 (snart 4) åring på busstur alene med storebror på 7 år ihvertfall! Hadde vært snakk om de to eldste barne mine på 7 og 10 år så hadde jeg sagt ja, men ikke 7 og 3 åringen. De hadde blitt skuffet, men det kommer flere søndager, kanskje kan de reise å leke en annen dag. Sånn er livet.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #37 Skrevet 30. april 2011 Hvis du ikke kan være med frdi du skal jobbe, hvor skal barna være hvis de ikke drar på besøk? Noen har vel ansvaret for dem?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #38 Skrevet 30. april 2011 Hun skrive jo at pappaen er hjemme med sykt barn, så da har jo han selvfølgelig de to andre også, om de ikke reiser på besøk... Blir helt matt jeg, folk leser jo ikke før de svarer...
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #39 Skrevet 30. april 2011 Beklager, så ikke det. Så frekk du er foressten.
Inked girl Skrevet 30. april 2011 #40 Skrevet 30. april 2011 Nei, jeg hadde aldri gjort det. Hvorfor kan du ikke ta bussen dit med ungene også gå tilbake? Eventuelt bedt de ungene skal være hos møte deg på halvveien så blir det ikke langt å gå tilbake. Her tar bussen 10-15min til byen. Den strekningen går jeg flere ganger i uka. Til og med sønnen min på 2.5 går. (ca 45min å gå).
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #41 Skrevet 30. april 2011 Har lest alle svarene dine. Jeg er også et slikt bygdedyr, og her skjer det jo aldri noe farlig, så hvorfor være bekymret? Jeg fulgte min 3 åring på bussen sammen med søsteren, var med inn, satte barna fremst med sjåføren, i bilsete med belte på. Du kan tro 3 åringen syntes det var stas, å ta bussen aleine. Mammahjertet mitt blødde hele den 15 minutters turen, jeg kaldsvettet, var småkvalm og skikkelig uvel helt til barnas far ringte meg og sa at han hadde barna vel i bilen. Jeg kjenner det pitrer i hele kroppen min av å lese innlegget ditt HI. Til opplysning så er storesøster her en meget ansvarsbevisst og omsorgsfull 16 åring som er godt vant med å ta buss. Jeg har også flere skolebarn som i årevis har tatt skolebuss, likevel fikk jeg slik ubehaglig bekymringer. Jeg ville aldri gjort det igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå