Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #1 Skrevet 30. april 2011 Er det noen her som har søkt å bli godkjent som dagmamma eller har blitt godkjent som dagmamma? Jeg trenger virkelig hjelp her, har brukt en måned, men forsatt forstår jeg ikke hvordan jeg skal sette opp "internkontrollsystem". eller hva som skal stå der. Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 Du kan jo pröve dagmammaforumet...? Lite liv der, men det er jo mest dagmammaer i hvertfall. Ble nysgjerrig jeg, hvordan blir man godkjent som dagmamma, og hvordan kan jeg vite om mitt barns dagmamma er godkjent? Hvilke tester må man gjennom?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #4 Skrevet 30. april 2011 http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:w36axEqLkDgJ:barne33.imaker.no/data/f/0/15/73/3_2401_0/Dagmamma.DOC+dagmamma+internkontrollsystem&hl=no&gl=no&pid=bl&srcid=ADGEESgSPIwpzO2iLkb_P7P1xuWD1S524yghz09aY4Oprnfx4RfFcMTd6hvik_OFKyNrsJzul0GNFPth9oKBqbAoofXEMY3CYHTYoTaCWmK_aavvn88UDPpt0xEbV4m7VOFkOcLpostg&sig=AHIEtbRKege7avI6f9UvyUg-vrEsiZLQaA "dokumentasjon som viser hvordan virksomhetens eier vil sikre at virksomheten planlegges, etableres, drives og videreutvikles i samsvar med forskriftens bestemmelser. Videre må det fremgå hvor mange barn og ansatte virksomheten er beregnet for. I kapittel tre i forskriften fremgår det hvilke krav som stilles til virksomheten. Det er for eksempel krav til renhold, måltider, sikkerhet, røyking og inneklima. Virksomhetens leder, normalt dagmammaen, har ansvar for at det er et internkontrollsystem som sikrer at aktiviteten utøves i samsvar med kravene i forskriften. Hvor mye som kreves av et internkontrollsystem vil naturlig nok variere med type virksomhet, men det må som et minimum kunne forventes at dagmammaen kan dokumentere at hun/han har et bevisst forhold til hvordan forskriftens krav ivaretas." Det er vel bare at en skal skrive ned ting som normalt er selvsagte? Man gir beskjed om hvor mange barn som skal være der, og at man gjør rent så og så ofte. Lage et internkontrollsystem for bare seg selv? Jaja, den Staten den Staten. Ei tavle som lyser rødt om det ikke er rengjort?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #5 Skrevet 30. april 2011 12:28 For å drive barnehage må du ha godkjenning fra kommunen. Dersom du er dagmamma for tre eller flere barn som er til stede samtidig, og du tilbyr en ukentlig oppholdstid på mer enn ti timer for hvert barn, gjelder samme krav som for barnehager. spør etter godkjenningdokumente for å se om dagmamma er godkjent. ingen tester men ett skjema som må fylles ut http://www.tjenestekatalog.no/vis/1516035/Microsoft%20Word%20-%20S�KNADSSKJEMA%20FOR%20godkjenning%20av%20dagmamma.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå