Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 Hva kan konsekvensene være når et barn på 11-12 år har drikket 2 cider (2,5%) ?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 Mener du konsekvenser av hva som vil skje medisinsk sett- Antakeligvis ingenting Eller konsekvenser i form av straff?- Så ille er da ikke dette?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #3 Skrevet 29. april 2011 Er ingen stor fan av husarrest, men jeg hadde jeg nok gått for husarrest, null tv, tv-spill. playstation, internett og andre aktiviteter i en uke
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #4 Skrevet 29. april 2011 Aha, så ingenting kan bli skadet? Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #5 Skrevet 29. april 2011 Nei det er strengt tatt ganske lite... jeg drakk vinflasker uten at noe alvorlig skjedde da jeg var 13, og gjett hva, jeg har klart meg bra i livet. Er hverken alkoholiker eller trygdesnylter. Har dessuten utdannelse, jobb, mann og barn.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #6 Skrevet 29. april 2011 Ok, var noen som påstod at man da skader leveren..
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 Ville nok sett varsellampene da, ja. Jobber i psykiatrien med rus, og flertallet av de som kommer startet å "teste" ut alkohol rimelig tidlig. Og en 11-12 åring er rimelig tidlig. Men selvsagt går det bra for de fleste! Hvorfor drakk han det? Var det i skjul alene, eller sammen med kamerater?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #8 Skrevet 29. april 2011 *Lurer på om 00:10 mener at barnet skal få et klapp på skulderen* Jeg ville gitt en konsekvens uten å nøle. Kjedelig konsekvens. Som å høtlese om hva alkohol kan gjøre med en. Jeg begynte å drikke da jeg var 12. Ingen som sa noe på det fordi de hadde samme holdninger som 00:10: "så ille er det da ikke".... Vel... En gang blir ofte til fler... Da jeg var 17 var jeg avhengig av å ha alkohol i nærheten i tilfelle jeg fikk lyst på. Jeg drakk ikke hver dag, men likevel... Minst hver helg og gjerne litt i uka også. Jeg skjøv familie unna fordi de forsøkte å snakke fornuft inn i hodet mitt. Jeg hatet meg selv fordi jeg visste de hadde rett, jeg hatet de fordi de hadde rett. Men for all del... Så ille er det da ikke....
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #9 Skrevet 29. april 2011 Huff.. Jeg er slekt med denne 11-12 åringen.. Foreldrene kjøpte det til h*n..
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #11 Skrevet 29. april 2011 Vel, her er det faktisk ikke snakk om deg, men et barn som drakk to lettcider som foreldrene kjøpt. Stick to the point.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #12 Skrevet 30. april 2011 Konsekvensen kan være hodepine for barnet. Straff er noe annet. I dette tilfellet hadde jeg sjekket ut at det er sant at foreldrene har kjøpt dette til barnet, og om så: kontaktet barnevernet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå