Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 Hva gjør man når "barnet" savner pappaen som sitter i fengsel? Sier det føles ut som det er hennes skyld at han sitter i fengsel, hun har dårlig samvittighet.. gråter når vi prater om han eller er på de plassene hvor de har minner sammen..
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 For det første må du forsikre barnet om at det uansett ikke er hennes feil at han er det, gjerne få ham til å si det til henne også hvis det er mulig og ikke spesielle grunner til at de ikke kan møtes. Ellers så er det faktisk helt greit at barn sørger, gråter og blir lei seg, så lenge de ikke har det sånn hele tida. Det er en sunn reaksjon, verre hvis barna ikke reagerer på slike ting. Fortsett å prate med henne om ham, det blir lettere. Har han lang sonings tid?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #3 Skrevet 29. april 2011 Ta kontakt med denne organisasjonen, der kan du kanskje få noen tips i hvordan best håndtere situasjonen. http://ung.ffp.no/
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #4 Skrevet 29. april 2011 Har også blitt besøksforbud så blir vanskeligere pågrunn av det. Var "barnet" som "fikset" at han sitter i fengsel nå, derfor har hun dårlig samvittighet og føler det ikke er rett.. Takk for linken. hi.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #5 Skrevet 29. april 2011 Hvordan fikser et barn det? Det tror jeg lite på.. han fikset det nok helt på egenhånd.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #6 Skrevet 29. april 2011 Hvorfor skriver du "barnet" i gåseøyne? Hvis han har driti seg ut og er en kriminell så er det ikke hennes skyld uansett! Fikset at han sitter inne? Hva er dette for noe svada!!???
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 Siden hun er på hakket til å hoppe over til ungdom. Jeg sier ikke at det var henne.. men hun føler selv at det var hun som gjorde slik at han ble tatt..
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #8 Skrevet 29. april 2011 Da er det DIN oppgave som voksen å fortelle henne at dette har han klart helt på egenhånd og at hun ikke kunne gjort noe annerledes. Fatter ikke at du kan spørre om det engang. Hjelp henne med å fjerne all tvil.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #9 Skrevet 29. april 2011 Så hun er snart ungdom, derfor har hun fikset at han er i fengsel? Hallo? Hva mener du med det du sier? Det er vel den kriminelle som er skyld i det han har gjort.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #10 Skrevet 29. april 2011 IKke rart hun føler skyld når vi må forklare det til moren hennes uten at hun skjønner hva vi mener. Er han uskyldig dømt?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #11 Skrevet 29. april 2011 Kommer jo virkelig an på hvilke forbrytelse det er snakk om, er det snakk om volds- eller sedelighetsforbrytelser er det en fremgangsmåte som bør brukes her. Er det snakk om vinningsforbrutelser eller en narkotika sak så er det en fremgangsmåte her. Det kan ha betydning for hvorfor hun savner han, og da må det angripes forskjellig.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #12 Skrevet 29. april 2011 Det var svar til hvorfor jeg skrev "barnet".. jeg prøver så godt jeg kan og fjerne alt tvil! Men er ikke lett.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #13 Skrevet 29. april 2011 Herregud,er da ikke så vanskelig å skjønne hva hun mener.Ungen er barn/ungdom, ungen har tydeligvis enten gjort så han ble avslørt eller noe, derfor har hun dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #14 Skrevet 29. april 2011 Vold som er grunnen til at han sitter inne.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #15 Skrevet 29. april 2011 Da håper jeg virkelig han blir sittende der. Lenge!!! Og det er aldri et barn skyld at far er en voldelig drittsekk.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #16 Skrevet 29. april 2011 Ut fra det du skriver så syns jeg nesten synd på barnet. Det er din oppgave som mor å fortelle henne at det ikke under noen omstendigheter er hennes feil at han sitter i fengsel. Han har tydligvis gjort noe fryktelig galt, og det er ene og alene hans feil, IKKE hennes. Dersom du ikke allerede har overbevist henne om dette så er du i mine øyne en veldig dårlig mor. Merker at jeg blir veldig nyskjerrig når du skriver at han har fått besøksforbud. Vil du fortelle hva han har gjort?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #17 Skrevet 29. april 2011 Kan dere skjerpe dere med de svaren dere gir? Tror dere HI har dt no lett?Hun søker etter råd,hun trenger da ikke å få sånne teite kommentarer? Dessuten så er det jo ikke bestandig så lett å få overbevist en ungdom om noe hun tror på, er jo ikke bare å sette seg ned å si"det var ikke din skyld".
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #18 Skrevet 29. april 2011 Ja la han sitte der. Hvordan er hun skyld i at han sitter der da? Har han brukt vold mot henne, eller har hun meldt han for vold mot andre?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #19 Skrevet 29. april 2011 Vold og trakassering i alle år. Øks og motorsagbruk.. Hun ringte til politiet da resten i huset måtte løpet for livet ettersom han sprang etter mor og storesøsken med øks.
Gifteklar:0)) Skrevet 29. april 2011 #20 Skrevet 29. april 2011 Virker jo som at hun faktisk har reddet livet deres, prøv å få henne til å forstå det.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #22 Skrevet 30. april 2011 Om det kan legges skyld på noen andre enn faren så må det være deg HI. Det er en skam at du har latt ungene dine vokse opp i et hjem som dette. Kan ikke tenke meg hvordan det må være for barn å vokse opp og faktisk være redd for sine egne foreldre.Du burde tatt med deg barna dine bort fra denne mannen for lenge siden. Forklar dette for jenta di, og si til henne at om hun ikke hadde fått han fengslet så kunne hun risikert å mistet familien sin. Det hun har gjort var veldig modig og ingenting å skamme seg over, selv om det er sårt at pappaen hennes sitter i fengsel. Du må la henne få lov til å være lei seg, men det er viktig at du er der for henne. Fortell henne om igjen og om igjen at det ikke var hennes skyld, inntil hun har tatt det til seg.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #23 Skrevet 30. april 2011 For en helt av en datter du har! Antagelig trenger hun mye bekreftelse fra deg. Hvordan kan du indirekte si at det er hennes feil at faren sitter i fengsel?? Ble kvalm av dette innlegget jeg. Du bør kontakte profesjonelle så noen kan hjelpe datteren din før hun blir ødelagt. Her er det omsorgsvikt på flere plan. Hvorfor i all verden lot du barna være rundt en slik mann?
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #24 Skrevet 30. april 2011 Jeg har ikke sagt noe som helst slik at hun kunne fått før seg at det var hennes feil. Jeg skrev det inne her, siden det er slik det er, i følge HENNE! Ikke meg.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2011 #25 Skrevet 30. april 2011 Enig, her må du HI ta på deg en stor del av ansvaret, det er farens og din skyld dette her, ikke hennes og det må du være tydelig på. Det er alltid voksne som har skyld, enten det er de som utfører volden eller handlingen, eller lar være å gjøre noe med det. En mann løper ikke etter folk med øks ut av intet, det er langt fra volden starter til den kommer så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå