Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 til: -naboen som man kun er på hils med? -broren til en klassekompis av 1. klassingen vår? -barn av søskenbarn man ikke har kontakt med? -barn av søskenbarn man har litt kontakt med? -fadderbarn? -barnet til en venninne? Vi veit visst av noen konfirmanter som fortjener en liten oppmerksomhet i år. Det er nytteløst å kjøpe gaver til ungdom man ikke kjenner, så det får bli penger.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #3 Skrevet 29. april 2011 Er du bedt i noen av disse konfirmasjonene? Med utgangspunkt i at jeg IKKE var bedt ville jeg gitt dette: naboen som man kun er på hils med? - 300-400 kr -broren til en klassekompis av 1. klassingen vår? Ingenting! -barn av søskenbarn man ikke har kontakt med? ingenting! -barn av søskenbarn man har litt kontakt med? 500 kr -fadderbarn? 1000 kr -barnet til en venninne 500 kr.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #4 Skrevet 29. april 2011 Er ikke bedt i noen konfirmasjon, har gått igjennom lista over kjente navn i menighetsbladet. Hadde ikke navnene til de 3 øverste stått der, ville vi ikke visst at det var konfirmanter.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #5 Skrevet 29. april 2011 naboen som man kun er på hils med? 200 -broren til en klassekompis av 1. klassingen vår? 200 -barn av søskenbarn man ikke har kontakt med? 0 -barn av søskenbarn man har litt kontakt med? 200 kr -fadderbarn ? 1500 kr om man er i slekt og skal i konfirmasjonen -barnet til en venninne? 200 kr evt. økes etter hvor mye kontakt man har
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #6 Skrevet 29. april 2011 Jeg irriterer meg over gubbens søskenbarn, som driver å inviterer oss i konfirmasjon.. Ergo må vi gi gave, og sum..der har vi landet på 200 kr. Egentelig for mye, syns jeg..for i utgangspunktet hadde de ikke fått noe gave, visst vi ikke ble invitert... Tviler på at de husker på at vi har gitt dem noe, når poden kanskje konfirmerest om 9 år!! Til de 2 første på listen hadde jeg gitt 100 kr- De to der igjen ingenting (i utgangspunktet) Fadderbarn 1000 kr Barn til (nær) venninne 200 kr.. Mulig jeg er gjerrig...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 -naboen som man kun er på hils med?: 150 kroner -broren til en klassekompis av 1. klassingen vår?: kanskje 150 kroner -barn av søskenbarn man ikke har kontakt med?: 200 kroner -barn av søskenbarn man har litt kontakt med? 2-300 kroner -fadderbarn? synes det er uvesentlig om det er fadderbarn eller ikke, det avhenger av kontakten dere har. våre fadderbarn får 1000 kroner, men vi har nær kontakt. -barnet til en venninne?: er det en god venninne tenker jeg 500 kroner, hvis det bare er en omgangsvenninne tenker jeg mer rundt 250 kroner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå