Gå til innhold

ekteskap mellom homofile

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser det diskuteres i dag. syns det er bra at de e ndelig blir likestilt med hetrofile og kan gifte seg. men syns det er teit at de ikke kan få gifte seg i kirka!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt ok at kirken holder på noen prinsipper, selv om jeg også synes det er hyggelig for homofile at de kan gifte seg.

Skrevet

vel,jeg syns at de prestene som vil det burde fått lov til å gifte homofile også. størst av alt er jo kjærligheten...:)

Skrevet

Er ikke noe som heter ekteskap mellom homofile...

Skrevet

ikke alle som er like opplyste. spre det videre-homofile kan gifte seg;)

Skrevet

Ja, selvsagt er det teit..

Skrevet

Kanskje maange gode grunner til at det ikke finnes før nå.

Skrevet

Jeg er ikke inne nok på dette med den kristnetro, jeg kan ikke gi meg inn på en teologiskdebatt om hva som er det rette i forhold til kirken.

Det er jo litt dumt å forvente at man skal kunne bli viet som homofil i et trossamfunn som mener homofili er synd. Jeg synest vel unektelig at det er rart at man ønsker å være del av et slikt trossamfunn, som fordømmer en selv og ens valg. Men det kan være andre argumenter fra den svarte boken som taler for at de skal kunne gifte seg i kirken.

Men ar de homofilie også skal kunne gifte seg, inngå ekteskap utenfor kirken ser jeg jo på som en selvfølge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...