Gå til innhold

Vernepleiere, hva jobber dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva var dem første jobben din etter endt utdanning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber i psykiatrien :-) Jobbet med det helt siden jeg var ferdig utdannet for 6 år siden. På ulike avdelinger på institusjon.

Skrevet

føler du at du kunne "nok" når du var nyutdannet?

Skrevet

Nope! :-) var helt grønn når jeg kom i psykiatrien, lite fokus på det i utdanningen. Også for lite medisinkunnskap følte jeg. Men- får utrolig mange positive tilbakemeldinger på min "væremåte" som vernepleier i jobben, litt annet fokus noen ganger enn de andre profesjonene. Itillegg til at vi (vpl) har ekstra kompetanse ofte om mennesker med utviklingshemming pluss psykiske lidelser blir innlagt. Men tror nok at en aldri vil føle seg utlært/kunne nok i en jobb.. Mitt råd er å være åpen og ærlig om at en er ny, uerfaren og interessert i hvordan ting gjøres, mange synes det er gøy og lære opp nyansatte (meg inkludert). "verdensmestere" er iallfall ikke populært.. Lykke til, du har mange valgmuligheter som vpl!!!

Skrevet

Jeg jobber også innen psykiatrien, på en lukket enhet for psykose og rehab., og har gjort det siden jeg var ferdig utdannet vernepleier for 9 år siden. Det var i grunnen litt tilfeldig at jeg begynte å jobbe i psykiatrien, men jeg har aldri angret på det. Jeg jobbet med psykisk utv.hemmede både før og under utdannelsen, men ville gjerne prøve noe annet da jeg var ferdig på skolen. Selv om vernepleierutdannelsen er mest rette mot psykisk utv.hemmede så føler jeg at jeg har mye å bidra med der jeg jobber nå. Nå har jeg vært i samme jobben så lenge at jeg føler meg ganske trygg på oppgavene mine. Men selv om en er trygg i jobben sin, så blir en aldri ferdig utlært...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...