Gå til innhold

Noen som har bekkenløsning?


Lunapuna1985

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått bekreftet ganske kraftig bekkenløsning. Jeg har nok hatt det en stund, bare bitt tenna sammen og ventet med å få henvisning til Fysio.

 

Det er 90 dager igjen til termin, hva i alle dager skal jeg finne på da tro?

 

Gå tur er ikke bra, husarbeid er ikke bra, lettere styrketrening er ikke bra, sitte for lenge er ikke bra. Det er heller ikke bra å gjøre noe som gjør meg sliten.

 

Vi overtar nytt hus førstkommende søndag, og jeg får jo ikke gjort noe!

 

Jeg er også redd for at det ikke vil stramme seg skikkelig opp igjen etter fødsel. Noen som har født tidligere som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fikk konstatert bekkenløsning i fjerde mnd og har slitt siden da. er nå 28 uker på vei.

 

jeg går til bassengtrening på svømmeakadamiet i munchs gate og synes det hjelper, samt at jeg er to ganger i uken hos fysio ( skaff deg en henvisning hvor det står bekkenløsning med gangvansker, da får du det dekket). hos fysio får jeg behandling en halvtime, samt den andre halvtimen trener jeg red cord( henger i tau) og trener bekkenet og korsrygg. dette hjelper meg veldig. samt atjeg skal tøye flere ganger daglig både låret og lysken.

 

jeg er førstegangsfødende så har ingenting å sammenligne med men dette har hjulpet meg hittil;)

 

jeg har skjønt det slik at du fort blir bra igen etter fødsel så jeg ville ikke ha bekymret meg over det;)

 

håper dette er bra tips for deg også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går nå gravid med nr 2 og har fått symptomgivende bekkenløsning begge gangene.

 

Var nok litt hardere rammet ved første svangerskapet faktisk for da ble det til og med et ork å komme seg ut i bilen, gå i butikken og handle, og komme seg hjem igjen.. følte jeg måtte gå museskritt, det meste var vondt, sånn som du sikkert har det nå..

 

Men det gikk over etter fødselen selv om det tok tid før jeg ble helt bra.

 

Så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet og innfinne seg med at sånn blir det til lille er ute. Jeg tøyde strikken ganske langt, pusset opp hus i første svangerskap. Men bare satte meg ned ofte, og ga meg når det ble altfor ubehagelig.. Mye vondt og ubehag på kveldene hvis jeg hadde holdt på for mye, men da bare skrudde jeg ned tempoet neste dag. Det gikk bra for meg iallefall;) for å være helt rolig klarte jeg ikke.. Det er vel viktig at du kommer deg igjen til neste dag..

 

Jeg er også med i svømmegruppe i regi av fysio, føler iallefall at jeg får rørt meg litt der, for gåturer blir det lite av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...