Gå til innhold

Er det frekt å "prute" på FINN.NO?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså sende en mail og spørre om man kan få kjøpe varen for halv pris av innkjøpspris? Fant noe jeg har vært på leting etter, men dama skulle ha 550 for den når den ny fra nettsida koster 699......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig syns jeg det er frekt og selv gidder jeg aldri å svare prutere når jeg selger ting på Finn.

Men alle deler ikke den oppfatningen, at det er frekt, så om du vil så gjør du det. Verste som kan skje er at du når et nei eller ikke får svar tilbake.

Skrevet

Hadde allerede sendt mailen, så synd for meg hvis hun ikke liker det :P

HI

Skrevet

Nei det er ikke frekt å prute, men det er veldig dårlig taktikk å begynne med å prute på mail. Det er alltid best å ta det face to face, eller i det minste per tlf. Da er det lettere å danne seg et bilde av selgers personlighet og dermed hvordan du best vinkler prutingen.

Det aller beste er å møte opp for å se på det som selges/kjøpes og være litt tilbakeholden og ikke for ivrig med en gang. La selgeren vri seg litt, og kom med et tilbud som (i ditt eksempel); "Ok, hvis jeg får den for 350,- har vi en deal".

Lykke til

Mr. Perfect

Skrevet

Jeg synes det er ok og prute evt per mail enn å prute når de kommer og ser varen. Det synes jeg er frekt. Selger litt på finn.no og har fått mail om noen som pruter, men det spørs litt hvor mye. Er det noen tiere er det ok, men ønsker du 500 og de spør om 200 synes jeg ikke det er noe særlig. Har bare svart høflig at det er lov å prøve seg. :-)

Skrevet

Ikke mye Perfeck når du sier det.

Det hadde ikke falt i god jord om jeg måtte bruke min tid på å møte useriøse kjøpere. Det spør man om før man kommer hjem til folk slik at man kan si nei på forhånd.

Skrevet

Det er bare å sende en mail og tilby det du kan tenke deg å betale for dne. Du trenger ikke å argumentere for at hun har satt "feil" pris. Selvsagt er det OK å prute, særlig om du kan hente varen med en gang.

Skrevet

Det er bare å sende en mail og tilby det du kan tenke deg å betale for den. Du trenger ikke å argumentere for at hun har satt "feil" pris. Selvsagt er det OK å prute, særlig om du kan hente varen med en gang.

Skrevet

Jeg ville som selger satt større pris på å få et slikt bud på mail enn å avtale møte med en kjøper som deretter skulle begynne å prute. Da kan jeg i mellomtiden ha avvist andre potensielle kjøpere, og da hadde jeg blitt gretten av at selger dukker opp med skambud.

Har du fått svar fra henne HI?

Skrevet

at KJØPER dukker opp med skambud mener jeg såklart,

21.40

Skrevet

Jeg hadde en dame som kom for å kjøpe et møbel, og etter å ha stått å sparket og klort i møbelet (jeg sa etterhvert at det måtte hun slutte med) så begynner hun å prute på prisen - og hun kunne uansett ikke ta det med der og da, men ville ha det holdt av.

Den damen solgte jeg ikke til, og var ikke interessert i å selge til henne for full pris (annonser pris) da hun ringte litt senere,

Er ikke desperat når jeg annonserer ting til salgs, og gidder ikke å bruke tiden min på folk som kaster bort min tid,

Prut før du ser møter opp - alt annet er frekt - med mindre vi snakker større summer - ting til 1000kr er ikke større summer i denne sammenheng.

Det samme gjelder ting selger forventer at du tar med deg der og da om du ønsker å kjøpe - dersom du ikke kan hente det, bør du avklare dette på forhånd at du kun kommer for å se.

Ikke noe i veien med å spørre om redusert pris, men jeg er lei av folk som kaster bort tiden min når jeg annonserer på finn.

Skrevet

Det er lov å prøve seg. Men som noen andre nevner her, å dukke opp på døra (etter avtalt møte selvsagt) for å begynne å prute da, DET er frekt. Og bortkastet tid for selger, som kunne avvist det lavere budet pr mail istedetfor. Og ikke minst kanskje mistet andre potensielle kjøpere i mellomtiden.

Skrevet

Ser det som mer frekt av de som selger ting for mer enn de er verdt, de er brukt og dermed synker verdien drastisk! Selv om det er pent brukt.

Du gir et bud, og det vil da vise selgeren hva slike ting faktisk er verdt å selge for.

Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt!

Har solgt masse på Finn, og når noen spør om å få det billigere enten via mail eller når de står på døren så får de gjerne det jeg selger til det de "pruter ned til".

Jeg blir ikke fattigere, de ikke rikere - og gjenbruk er flott!

Skrevet

Det er alldeles IKKE frekt! Noen overpriser , og jeg gjør alltid som deg og sjekker ny pris.

Har som regel klart å prute.

Men om en selger har ett produkt som selges til 300kr og ny pris 900kr så sier det seg selv at man ikke pruter..man bruker sunn fornuft, hvis ikke kan det bli frekt.

Synes det var bra at du prutet!!

Skrevet

Takker for svar! Nå har jeg fått svar på mailen, og hun ville ha 450 for det, ny pris er 699. Produktet var ett år gammelt og lite brukt. Tror jeg slår til:) Uansett ikke det enkleste å få tak i brukt, så jeg er fornøyd:)

HI

Skrevet

Har begynt å prute selv på finn.no, som oftest har vi møtts på midten. Jeg gjør det på den måten at jeg spør om de er villige til å senke prisen i mailen, syns ikke det er frekt i det hele tatt. Er de ikke villige til å senke prisen er det bare til å svare nei...

Skrevet

Jeg er jo likefullt en seriøs kjøper, selv om jeg er ute etter en god deal. Men hvem vet, kanskje du er en av de jeg har snakket rundt og kanskje du innså det først etter jeg hadde dratt?

Å bruke tiden din er jo bare en del av taktikken for å få til en grei handel fra min side.

Og forøvrig mener jeg at det ikke burde være en overraskelse at man må bruke litt av sin egen tid for å selge noe uansett. Hvordan ellers skal du få solgt det?

Mr. Perfect (uten ck....)

Skrevet

Det som er frekt er å avtale kjøp med selger for så å forsøke å prute når man kommer for å hente varen. Da viser man at man er passe dum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...