Gå til innhold

Hvor ærlig er du ??? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag ble jeg stilt overfor dilemmaet jeg før bare har tenkt meg i fantasien.

Når jeg skulle gå fra jobb idag fant jeg en konvolutt full av 1000 lapper !!!

Holdt på å få hjertestans - men handlet på instinkt ....

Hva tror du jeg gjorde ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke se svarene her - så rart. Flere som opplever det?

Skrevet

Jeg tror du leverte den til politiet.

Det hadde faktisk jeg gjort. Ville ikke kunnet kose meg med de pengene uansett, om jeg tenkte på at det kanskje var noen som fortvilt lette etter de pengene.

Skrevet

Regner med at du leverte den inn. Det hadde i hvertfal jeg gjort, men jeg hadde jo håpet at eieren ikke ble funnet og jeg hadde fått pengene ;-)

Skrevet

Jeg hadde helt klart tatt dem dersom det ikke var noe som viste hvem som eide dem.

Skrevet

Dette handler da ikke om hvor ærlig jeg er, men hvor ærlig du er.

Håper og tror du leverte det til politiet, eller noe ligningende.

Det hadde jeg gjort.

Skrevet

du hadde ikke fått pengene om de ikke fant eierene...

Skrevet

Hadde først ringt sjefen og spurt om noen hadde etterlyst noe, før jeg hadde levert dem til politiet.

...og håper alle hadde gjort det samme. Tenk om det var mine penger som ble funnet av andre? Eller dine??

Skrevet

JEG er altfor ærlig....er du?

Skrevet

Sikkert ikke hvite penger uansett, så jeg hadde tatt de...

Skrevet

jeg hadde tatt dem, men derimot hadde det vært en lommebok og det var ID oppi på hvem som eide den hadde jeg prøvd og kontakten eieren..

Men tja,, jeg gjorde det en gang, jeg og ei veninne fant en lommebok med 15000 oppi vi var ærlige og fikk tak i mannen som eide lommeboken, han kom i den dyre sportsbilen og det vi fikk i belønning var en 500 lapp på deling.

Altså det så vertfal ut som han hadde masse penger.

Skrevet

Tror du tok dem. Dem lå i en konvolutt så hvordan skulle du finne eieren. Og sier du i fra på jobben vil du jo ikke være sikker på at rette person får dem tilbake. Utrolig hvor mange som plutselig kan ha mistet en konvolutt med penger.

Jeg må nok innrømme at jeg mest sansynlig hadde tatt dem. Men det er kun fordi jeg har store økonomiske problemer nå :-(

Skrevet

Jeg tror på karma, så måtte nok ha gitt de fra meg:)

Skrevet

Hvor fant du konvolutten HI?

Hvis det var på jobben, sier det seg selv at du går til leder med den.

En venninne av meg fant for flere år tilbake en konvolutt på gaten hvor det sto "til husleie". Den inneholdt 10.000.-

Hun leverte den til politiet og fikk da hun noen måneder senere ringte for å spørre hva som hadde skjedd beskjed om at de gikk i statskassen da ingen hadde meldt pengene "savnet".

På bakgrunn av det ville jeg beholdt penger jeg evt fant på gaten uten navn eller id.

Jada - hugg hodet av meg nå....

Skrevet

Jeg er i en kinkig økonomisk situasjon akkurat nå, så jeg tror jammen jeg hadde beholdt dem selv. :)

Spørs litt hvor jeg fant dem, selvsagt...

Skrevet

Hvis jeg fant de inne i en bygning (feks inne på jobben) hadde jeg levert dem i resepsjonen.

Men hvis jeg fant dem ute på gata hadde jeg tatt dem. Da er jo alternativet å gå til politiet. Det er stor sannsynlighet for at pengene er svarte, og jeg tror ikke akkurat at de da vil bli etterlyst hos politiet for å si det sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...