Gå til innhold

Lar dere barna deres bruke hettegenser i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker i forhold til kvelningsfare, man blir jo smått paranoid i disse ulykkestider...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. De få hettegenserne som knotten har fått i gave er til hjemmebruk. Jeg er ikke glad i hettegensere på småbarn, og tenker mye på det med kvelningsfare. Mulig jeg er hysterisk, men...

Skrevet

NEI! Noe mer upraktisk skal du lete lenge etter, kvelningsfare eller ikke.

Jobber i barnehage sjøl og ser bare hvor sinnsykt klumpete og ubehagelig det er å ha under regntøy og diverse *skrekk og gru*

Skrevet

Nei, og de har ike spurte etter det heller.

Klumpete og upraktisk plagg.

Skrevet

Nei, pga. kvelningsfaren bruker han ikke hettegensere i bhg. Heller ikke skjerf. Veldig redd for at han ikke tar av seg hjelmen om han er på lekeplassen også. Men da er jeg jo alltid i nærheten å får tatt den av.

Skrevet

Ja, har noen hettegensre.

Skrevet

Nei, barnehagen ser helst at vi ikke gjør det så de hettegenserene vi har er kun til hjemmebruk.

Skrevet

Nei, kun bomullshettejakkene fra PoP som hetta er festet med knapper.

Skrevet

Den skal jo ikke være under regntøyet, men over hodet. De i ungenes bhg syns det er veldig lunt og kjekt med hettegenser.

Jeg likte det ikke når ungene var babyer, men nå som de er 3 og 5 er det greit.

Skrevet

Bruker de få hettegenserne vi har men jeg kjøper det ikke selv.

Mest idiotiske jeg vet om til små barn.

Skrevet

"Lunt og kjekt" med hettegenser???

Den forstår jeg bare ikke!!

KUN upraktisk!!

Skrevet

Nei, ser helst at hun også ikke bruker hjelm under lek.

I første barnehagen var det ikke lovt til å ha hettegensere, men det var en småbarnsavdeling

Skrevet

Ehm.. kvelningsfare??

På hva slags måte da?

Skrevet

Hvis du ikke skjønner hva som menes med kvelningsfare kan jeg gjerne prøve å forklare.

Hetten kan feste seg til noe, barnet blir sittende fast / faller - kommer seg ikke opp igjen og hetten trekkes bakover samtidig som fronten på genseren virker strangulerende. Barnet vil i verste fall dersom det er bevisstløst eller det strammer hardt nok ikke kunne uttrykke behov for hjelp, kveles og potensielt dø eller få alvorlige skader.

Virker muligens usansynlig, men jeg har friskt i minne det barnet som døde etter å ha druknet i en sølepytt. Hvor mye vann kan det ha vært, kanskje 5 cm?

Ikke alltid marginene er på barnet sin side....

Skrevet

kanskje jeg er veldig sløv, men har aldri tenkt på at det kan være kveldningsfare, uups.

Skrevet

Ikke lov i vår barnehage.

Skrevet

Tja... Jeg må ærlig si at jeg faktisk ikke selv har tenkt over det før jeg leste denne tråden.

Det sitter et sted i bakhodet hos de fleste av oss, men vi tenker ikke over alle potensielle farer som truer i hverdagen.

Når det er sagt, barnet mitt bruker hettegenser med glidelås. Men tror nok jeg skal la være etter denne tankevekkeren!

Skrevet

Hadde mine barn hatt hettegensere, hadde de ikke brukt dem i barnehagen.

Men noe så upraktisk da!! De har ikke slike plagg.

Skrevet

Herregud så paranoide dere er!!

Hvor stor sjanse er det for at hetten fester seg en plass?

Like sannsynlig at andre plagg fester seg.

Ikke lov i barnehagen??? hva slags barnehage er dette da? Har de fullt av potesnielle faremomenter slik at de må forby en genser med hette??? Da begynner jeg å lure på hva de ansatte driver med og om barnehagen er forsvarlig sikret.

Skjønner ikke hvorfor dere synes de er upraktiske. Alle liker vel å gå i en myk hettegenser eller hettejakke hjemme??

Skrevet

Paranoide?

Jeg synes det er fint at man er bevisst jeg da!

Som sagt, det er mange farer som truer. Og det er gjerne etter tragiske ulykker at man blir konsekvent i forhold til det som tilsynelatende er en bagatell og harmløst!

Hva med det barnet som ble kvalt i snoren til gardinen da barna lekte et par minutter uten tilsyn (selv om jeg mener de alltid skal tilses av voksne) og nå er alvorlig hjerneskadet, var ikke mange som tenkte hvilken fare det utgjorde FØR ulykken!

Skrevet

ungene mine har ikke hettegensere, men jeg jobber i bhg og liker ikke disse plaggene. i barnehagen vår klatrer ungene i trær f.eks og da er det rett og slett livsfarlig! til dere som ikke forstår hvorfor det kan være farlig: hvorfor er stort sett alt av hetter på parkdresser, ytterjakker o.l festa med trykknapper eller borrelås? nettopp fordi hettene skal falle av dersom ungen henger seg fast i noe!!

Skrevet

Nei, og jeg kjøper heller ikke hettegensere. De hettegenserne vi har er arva, og blir bare brukt når jeg er i nærheten.

Skrevet

Paranoide?? Hehe jeg vet ikke hvem som er det her men..

Barnet mitt er i hvertfall veldig glad i å klatre i trær. Å jeg tenker med gru på hva som hadde skjedd om han hadde ramlet ned, å hengt fast i hetten? Da vil han jo bli kvalt! Samme meg hjelm og skjerf.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...