Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 Vi har konfirmasjon her neste helg, og jeg har spurt en kollega på jobb om å bake ei kake til oss (en lekker sjokoladekake!). Skal jeg betale henne?? Aner ikke hva som er vanlig....
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 Du kan evt tilby deg å betale for ingrediensene.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #3 Skrevet 29. april 2011 Ja du bør nå i det minste spørre hva hun skal ha for jobben. Det er noe helt annet om noen tilbyr seg å hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #4 Skrevet 29. april 2011 Ok! Hun sier sikkert at hun ikke skal ha noe... Hvis hun gjør det, så kjøper jeg uansett en blomst som takk! HI
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #5 Skrevet 29. april 2011 Hvis det ikke er en gjest og ikke fammilie bør du tilby deg å betale.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #6 Skrevet 29. april 2011 Når det er du som har spurt henne så er det selvsagt at hun skal ha betalt for ingrediensene og for jobben. Hadde hun tilbudt seg å bake en kake, som en gest, så hadde det vært noe annet.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 Tenk så forskjellige vi er... Jeg hadde aldrig tenkt på å ta betalt for en kake, selv om noen hadde spurt meg om å bake en til dem til en konfirmasjon. Kjøp en blomst...syns det var koselig jeg,hadde satt stor pris på det! :-) Lykke til med konfirmasjon! :-)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #8 Skrevet 29. april 2011 En kollega av meg bakte 3 kaker til ett selskap vi hadde her. Jeg betalte henne 1000 kr totalt.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #9 Skrevet 29. april 2011 Jeg ville heller ikke tatt imot betaling. Men jeg syns det er frekt å ikke tilby betaling når man ber noen om å gjøre en jobb. 17:15
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #10 Skrevet 29. april 2011 Hos oss baker vi kaker for andre, ingen tar betaling og det har heller aldri vært noe vi har diskutert. Jeg baker til andre, andre baker for oss når vi trenger det. Slik er det hos oss, det er nok kanskje forskjellig andre steder.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #11 Skrevet 29. april 2011 Ja det er nok veldig forskjellig. Jeg er vant til at man betaler for en tjeneste.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #12 Skrevet 29. april 2011 synes det kommer litt an på jeg... hvis dette er en perosn som er kjent for å lage fine kaker og som alle spør om å lage kake så ville jeg betalt helt klart. Synes også det er forskjell på kollega og venninne.... en venninne lager gjerne en kake som en vennetjeneste. Hadde en kollega på jobben som jeg ikke hadde noe kontakt med på fritiden spurt om jeg ville bake så hadde jeg nok regnet med at hun betalte for ingrediensene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå