♥ møllemøbøllefrø ♥ Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 Tenkte jeg skulle høre med dere som bor i boligfelt der ungene deres har mulighet til å leke med nabobarna titt og ofte, hvordan gjør dere dette, er det greit at dere har besøk hver dag og at det skal lekes hver eneste dag?? Jeg kjenner jeg begynner å bli ganske sliten av nabo barna, vi bor ikke i boligfelt og det er kun disse to ( et søskenpar) som mine barn kan leke med, vi bor i gangavstand fra hverandre og selvfølgelig får de leke sammen, men nå kan jeg stille klokka etter når de kommer å ringer på, det er faktisk hver dag hele tiden, er vi ute kommer de stormende, sier jeg det ikke passer går de, menkan komme igjen 10 min etterpå og spørre om det passer nå... de er med og henger etter oss hele tiden. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt i fra til dem og til mor, problemet er at vi har en ganske ulik oppfatning på grensesetting og div... for henne er det greit at de bare flyr mellom husene, men for meg er det ikke greit, og det er heller ikke greit at de kommer ned å leker med og utenfor og i vår hage når vi ikke er her.. jeg hadde jo aldri gått inn i naboens hage og begynt å bruke dems ting... jeg syns det mangler totalt respekt for annen eiendom og at hu ikke forklarer barna sine forskjell på mitt og ditt og spørre først.. jeg aner ikke hva jeg skal si til henne for at hun skal forstå at jeg ønsker et litt mer rolig forhold... mine barn er også hos dem innimellom, men innimellom og ikke hver dag og da spørr vi gjerne om det passer først... disse naboungene kommer i tid og utide, har vi besøk kommer de og spørr om de får mat eller kake sånn som oss osv... ungene der oppe styrer stort sett hele løpet, spiser hva de vil når de vil og er sine egne herrer... når en 5 åring skal få premie om han ikke går med smokken i tre dager liksom tenker jeg at går det ann likosm, ta nå bare denne smokken vekk da... nei jeg er ganske oppgitt selv om jeg ikke har noe med det, de får leve sitt eget liv, men jeg klarer ikke å la være å bli irritert... har snakket med mor, men syns det er vanskelig for hun skjønner det ikke og ser ikke at ungene hennes styrer hele løpet... jeg tenker at det må jo kunne gå ann for oss å være ute i vær hage uten at de kommer med en gang eller står på døra??!! huff dette ble vist et langt innlegg, men håper å få noen synspunkter og høre hva eventuelt andre har av regler på dette med lekekamerater i tid og utide:0) prøver å ikke være så dømmende men kjenner at jeg klarer ikke å la være desverre i denne situasjonen desverre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå