Gå til innhold

Dere med barn rundt to år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viser h*n tydelig at h*n forstår hva du sier til h*n?

Om du sier; kan du hente boka di? Henter h*n da boka si?

Om du sier; kan du plukke opp lekene dine? Gjør h*n det?

Min blir 2 år om 3 mnd, og ikke søren om han tar imot slike beskjeder!

Er mer på babystadiet der, og roter ut alt han kommer over istedenfor å sette på plass ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 1 år og hun henter boka når jeg ber henne om det, henter vannflaska, tigerbamsen osv. Hun legger duken tilbake på bordet når jeg ber henne om det osv.

Men hun prater ikke noe selv, enda.

Skrevet

Jenta mi blir 2 i august, og hun tar i mot slike beskjeder. Slik som boka, har hun fortsatt et halvårstid nå, og det har kommet mer og mer forståelse. Hun forstår at vi må rydde opp lekene, men er mer interessert i å kaste de utover når jeg rydder da ;)

Har også begynt å si ifra når hun må bæsje, og kan si og vet hva do betyr.

Men alle barn er forskjellig. Jenta mi har alltid vært tidlig ut med alt, men det kan endre seg nårsomhelst. Så barnet ditt kommer vel med en rakettfart når han først setter i gang tenker jeg :)

Skrevet

min er 2,5 år og tar fint sånne beskjeder, det gjorde han fra han var ca 1,5 år tror jeg. begge mine har gjort det før de ble 2 år.

Skrevet

20 mndr er min. Han forstår slike beskjeder, men om han gjør som jeg sier, er opp til dagsformen. Han roter ganske mye, men om noe er til hans fordel (smokken ligger under stolen, kan du hente den..), så er det gjort på flekken.

Skrevet

Har en jente som blir 2 i sept, og hun forstår slike beskjeder å har gjort det en stund;)

Jeg pleier å si "gå å hent en bok, så skal vi lese sammen", så går hun å henter den;)

Rydde opp lekene er hun heller dårlig på, men tror ikke det går på forståelse heller latskap:p

Skrevet

Gutten min forstår slike beskjeder, han er 1,5. Han gjør det som regel, men hvis jeg ber han om å legge på duken på bordet som han nettopp har slengt på gulvet så gjør han det ikke;)

Skrevet

Jenta mi fylte 2 år i februar og hun gir sånne beskjeder selv ;)

Hun er veldig flink til å snakke da, har snakket i hele setninger en stund nå. Forstått hva vi har sagt til henne, hentet boka, gått på kjøkkenet osv har hun gjort ihvertfall siste halvåret om ikke lenger.

Hun forstår egentlig det meste, spør hun etter dukken sin og jeg sier den er i stuen går hun i stuen for å lete.

Skrevet

2 år og 3 mnd. Hun forstår hva jeg sier og gjør som regel det jeg sier. Hun viser også meg hvor jeg skal legge ting (peker hvor hun vet de skal være)

Skrevet

Oj, nå føler jeg at han er fryktelig sen på det området! Er det noe jeg kan gjøre for å trene han opp litt da? Eller er det for tidlig til å begynne å stresse med?

HI

Skrevet

Hører han hva du sier da? Eller bare ignorerer han deg? Du skal vel snart på 2 års kontroll og da kan du ta det opp med helsesøster - synes vel han høres sen ut om han ikke skjønner noe og ikke følger noen kommandoer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...