Gå til innhold

Dere som husker Prinsesse Diana...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selv for ung til å huske henne, men har selvfølgelig hørt MYE om henne.. Både at hun var fantastisk og alt det der, men også mye kritikk.

Hvorfor all kritikken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kritikk?? Det må jo være at hun giftet seg med en gammel gubbe, som ikke hadde glemt sin gamle flamme (Camilla) og at hun dermed omtrent bare ble brukt som en "avlsku??!"???

Skrevet

Mye av kritikken var hennes valg av menn (etter skilsmissen), at hun offentlig kritiserte kongehuset og at hun offentlig fortalte om ekteskapet med Charles. Hun kunne av og til fremstå som noe bitter og hun slang litt for mye med leppa om ting som man kanskje ikke burde lufte i plenum.

Skrevet

Det må i tvil være pga mannfolka hun drev med. Hun hadde elskere.

Skrevet

Kritikken kom vel fra kongehuset i tilfelle, hun ble vel aldri helt godtatt av Dronningen etter hva jeg har skjønt.

Unsett så var hun folkets prinsesse. Varm, jordnær, vakker i all sin enkelhet og hun hadde en sjarmerende genanse.

Skrevet

Hun snakket mye om anoreksien sin, og det ble skrevet ei bok om alle hennes negative erfaringer med det engelske kongehuset.

Ei tid var det vel også sånn at Diana og Sarah var gode venninner som oppmuntret hverandre til å skille seg fra sine to prinser.

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Jeg tror endel av kritikken mot henne kom på grunn av hennes forhold til media. Det var et hat-elsk "forhold", hvor man kunne se at hun brukte media til sin fordel, men også hvordan de brukte henne.

Skrevet

Blir litt skremt over at noen brukere her inne er for ung til å huske Diana. Det er 14 år siden hun døde, og enkelte er for ung til å huske henne, men gamle nok til å få barn? :-O

Pressen var veldig hard mot Diana, tror de fikk et kick av det. Husker mange førstesider av en hardt presset Diana som forsøkte å gjemme seg bak veska si mens et kobbel av presse forfulgte henne hvor enn hun var.

Kanskje fordi at det syntes så godt på henne at hun synes det vatr plagsomt at hun ble fotfulgt overalt hun gikk.

Forferdelig tragisk at hun ikke fikk oppleve dagen i dag.

Skrevet

Diana giftet seg med en mannsling som ikke hadde baller nok til å si fra seg tronen og heller gifte seg med kvinnen han elsket.

Gjennom hele ekteskapet drev Charles og bollet seg med Camilla, men turte ikke skille seg.

Det er bare helt tragisk.

Jeg kjenner jeg blir kvalm når media fortsatt gnåler om at Diana og Charles sitt bryllup var "perfekt" - tenk om begge to heller kunne fått lov å være lykkelige på hver sin kant?

Og i ettertid prøver den delen av media som det britiske slottet har noen makt over å framstille det som at Diana sto i med halve tjenerstaben, minst. Overfølsom, depressiv, ustabil, utro og ellers alt det ikke sømmer seg for en lady å være - jadda.

Diana gjorde MASSE veldedighetsarbeid, blant annet var hun med på å åpne folks øyne for landmineproblematikken.

For meg er Diana fortsatt et grepa kvinnfolk som gjorde det beste ut av en kjip situasjon. Skål for Diana!

Skrevet

Er ikke så skremmende at man ikke husker Diana. De engelske kongelige, eller nyhetene i det hele tatt er kanskje ikke så interessant for en tiåring f eks? Så hvis noen var ti år når hun døde, var man enda yngre mens media raste rundt Diana, og man er 24 nå, altså ikke for unge til å få barn :P

Skrevet

Enig med Squaw - Diana var en flott dame som fikk ufortjent mye pepper!

Det er blitt sagt at dronningen aldri slapp henne inn i "varmen", og at Charles heller aldri brydde seg om henne. Hun var nok alt for ung til å forstå hvordan ting hang sammen, før lenge etter de var gift...

Hvordan tror du det er å gå rundt sånn og prøve ditt beste, og bare oppleve å nærmest bli ignorert, år etter år?

Så skal man selvsagt holde maska og late som alt er såre vel, mens man ettehvert skjønner at mannen står i med eksen og heller ville vært gift med henne, og familien hans fryser deg ut...

Hun tok nok noen dumme valg etterhvert, og det visste media å kritisere og blåse opp - det solgte jo bra!

Ikke rart hun i perioder kanskje hadde følelsene litt utenpå, og ikke helt visste hvordan hun skulle forsvare seg eller forklare seg.

Det er sånn jeg har oppfattet kritikken mot henne ihvertfall - og jeg er faktisk gammel nok til å huske bryllupet hennes, og var gravid da hun døde ;-)

Skrevet

Heh skremt faktisk..

Selv om du er gammal betyr det ikke at alle andre er det.

Skrevet

Jeg er ikke gammel med mine 28 år. Er fortsatt yngre enn gjennomsnittet for førstegangsfødende!

Men det er jo tydelig at skolen og foreldre har sviktet i prevensjonslæren sin når det er brukere her som er for unge til å huske Diana...

14:21

Skrevet

Det ble jo en del skandaler rundt henne, og mye var oppspinn selv om noe var sant. Likevel tror jeg folk flest husker henne fordi hun hadde en vakker utstråling og et enda vakrere hjerte. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...