Gå til innhold

Navnevalg på fellesbarnet ift stebarns navn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig det er sjalusi og hormoner inni bildet her nå altså, men jeg blir så irritert når folk sier: "Har dere bestemt navn eller? Du må jo ta hensyn til hva stebarna heter, velge noe som passer til deres navn".

Hvorfor faen må jeg det????

Jeg vil ikke velge navn jeg ikke liker, eller bare liker litt bare fordi samboer har valgt ut navn på sine barn med x-kona si. De har i tillegg navn jeg ikke liker. Skal jeg da måtte navne opp min datter etter en annen kvinnes barn? HVORFOR?

Er det flere enn meg som har fått denne servert rett i trynet fra svigerfamilien og samboers venner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"....navne opp min datter..." Hihi, Frk.Hormonella :D

Skrevet

Er det sånn at dersom samboers barn heter Michell og Isabella, ..så må ditt barn for all del ikke hete Håkon eller Bjørn??

DET hadde jeg IKKE brydd meg om!!

Skrevet

Hehe..

Nei, det må du alldeles ikke!

Skrevet

Jaggu godt å høre :P

Ja, jeg er litt hormonell for tia :P

HI

Skrevet

Ikke innblanding på samme måte som du har fått, her er det mer slik at familien (ikke hele heldigvis) mener vi må ha samme forbokstav på barna fordi det har mine søskenbarn valgt på sine barn. Så burde følge "tradisjonen". Vi kommer ikke til å velge samme forbokstav, og det var litt krise for det navnet vi har valgt er et navn som noen andre ønsker å bruke siden det har samme forbokstav som det de andre barna har. Pluss at det er et oppkallingsnavn. Noe det er for meg også, så jeg har alltid sagt at jeg vil bruke dette navnet, så det burde ikke komme som en overraskelse. Fikk da klar beskjed om at "jaja, da vil et bli to i familien med dette navnet". Gjør ikke noe for min del, vi brukte det hvertfall først, så jeg slipper hvertfall å få høre den der at vi har hermet. Noe vi garantert hadde fått høre om det hadde vert omvendt.

Skrevet

Oi, det var et merkelig krav! *ler*

Forholdet mellom stesøsken (eller søsken, for den del) har ingenting å gjøre med om navnene deres "passer sammen."

Skrevet

Nei, hvorfor skulle du det...?

Mange er da ikke så veldig opptatt av at navn på helsøsken skal passe med hverandre heller (selv om man kan få inntrykk av det her inne), det bare blir sånn fordi man liker en type navn.

Gjest Koseklompen og jeg
Skrevet

Det er noe jeg ikke i det hele tatt hadde brydd meg noe om.

Svigerfamilie og venner får synse og mene det de vil.

Skrevet

Du høres ut som en hormonbombe med et enormt markeringsbehov. Meg, meg, meg - hva med å ta litt hensyn til din manns og hans famiulies tradisjoner, som tydeligvis er svært sterke/viktige når det gjelder navn? Når du vet at et søskenbarn i framtida vil hete det navnet, da er det faktisk "opptatt" og du bør finne et annet.

Skrevet

Aldri hørt om dette før, skjønner at du reagerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...