Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 Aner ikke, men var litt spesielt at kun hun skulle ha ring.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #3 Skrevet 29. april 2011 Det er ganske vanlig at det bare er én ring i kongelige eller sosietetsbryllup. Dette har vært tilfelle også i andre kongelige bryllup, så det er ikke spesielt uvanlig
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #4 Skrevet 29. april 2011 Mannen min har heller ikke ring, men jeg har. Ingenting rart med det vel?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #5 Skrevet 29. april 2011 Jo det er vel rart. Hvorfor har han ikke det?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #6 Skrevet 29. april 2011 HVorfor mannen min ikke har det? Fordi han synes det er veldig ubehagelig å ha på, på samme måte som jeg synes det er et herk og ufattelig ekkelt å få et riskorn mellom fingrene. Og selv om han kan ta den av på jobb så kan han faktisk miste fingern om han skulle henge seg fast i noe, og han kan glemme igjen ringen, og det vil han ikke. Men hovedsakelig så er grunnen at han synes det er ekstremt ubehagelig. Prøvde å ha forlovelsesring men han klarte ikke å venne seg til den.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 Mulig han har en lettere hverdag uten ring, men jeg synes likevel det er rart. Jeg ville ikke likt at mannen min ikke brukte sin, men så er jeg kanskje litt gammeldags da.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #8 Skrevet 29. april 2011 Helt ok at han ikke bruker ringen, men å ikke ha ring er rart. Grunnen til at jeg syns det er rart at jeg ikke vet om andre norske menn som ikke har ring når dama har det.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #9 Skrevet 29. april 2011 Hva er vitsen med å ha det bare fordi at "alle andre" har det da? Tror dere må jekke ned paranoiaen et par hakk, det er nemlig ikke ringen som holder mannen trofast eller ordentlig, det er mannen selv. Det var jo også noe å se på som helt hårreisende.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #10 Skrevet 29. april 2011 "William kommer ikke til å bære giftering. Ifølge det britiske kongehuset er det et personlig valg. - Han er rett og slett ikke typen som bruker juveler, blir det opplyst, ifølge Time Magazine." Copy/paste fra VG.no
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #11 Skrevet 29. april 2011 Jeg har ikke sagt det er hårreisene eller at det gjør mannen mindre trofast. Jeg sier heller ikke at han må ha det fordi alle andre har det. Men når han er den eneste jeg har hørt om som ikke har de syns jeg det er rart.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #13 Skrevet 29. april 2011 Jeg synes også det er rart at mannen ikke bruker ring. Jeg ville ikke likt at min mann ikke gjorde det, men det handler ikke om paranoia eller at jeg ikke stoler på han. Selv om det kanskje for deg høres banalt og naivt ut, så er ringen for oss det synlige tegnet på at vi "tilhører" hverandre, og vi synes begge det er noe fint over det. At andre velger noe annet er helt greit for meg, men jeg tillater meg likevel å synes at det er rart.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #14 Skrevet 29. april 2011 Jeg synes dere norske kvinner, altså fra et LITE land, innbiller dere at dere har noen form for vektig grunnlag for å uttale dereom hva som er rart i denne sammenhengen.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #15 Skrevet 29. april 2011 Vi hadde ikke noe gedigent bryllup heller vi, nettop fordi det er ikke størrelsen på bryllupet som avgjør om vi elsker hverandre eller ikke. Vi hadde faktisk bare forloverne med oss på tinghuset. Sikkert veldig rart det også, siden bryllupet er det som viser at en faktisk er blitt gift utad.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #16 Skrevet 29. april 2011 Tydeligvis truffet et sårt tema, du med mann uten ring? Slapp helt av! Jeg tviler ikke på at din mann elsker deg dersom han sier så og du opplever det sånn, så har en ring fra eller til ingenting å si for dere! At vi velger å bruke ring sier heller ikke noe om hva slags bryllupp vi valgte eller ikke valgte.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #17 Skrevet 29. april 2011 Er det forbud mot at kvinner fra små steder i små land synes noe er rart? Når man kjenner til ringhysteriet i USA så kan man jo lure på om kvinner fra store steder i store land synes det er helt greit ikke å bære ring.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #18 Skrevet 29. april 2011 Du synes det er utrolig rart, og argumenterer med at det er det som viser at dere tilhører hverandre. Jeg mener at ringen ikke er like viktig, men heller at det er rart å spekulere i grunner for å ha og ikke ha ring eller stort bryllup, og hva som helst. Hver sine preferanser, og det er akkurat som sex: Ingenting er unormalt, det er individuelt! (Og da selvfølgelig innenfor loven i tilfelle jeg har sagt noe "ekkelt" i dine øyne nå)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #19 Skrevet 29. april 2011 For et idiotspørsmål. Selvsagt er det ikke forbudt, men her inne sitter det nek som tydeligvis tror at deres begrensede virkelighet gir et grunnlag for å mene noe om hva som bryter med normer ute i verden. Det tyder vel muligens på et behov for realitetsorientering.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #20 Skrevet 29. april 2011 Vel, ute i verden som du så fint refererer til er det vanlig å bruke giftering. http://no.wikipedia.org/wiki/Giftering Greit at noen synes det er unødvendig, men det eneste som er påpekt i denne tråden er at det er uvanlig å ikke bruke det. Enn så lenge, så får vi se om William skaper en ny trend blant gutta.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #21 Skrevet 29. april 2011 Jeg har heller ikke sagt noe om hvorvidt det er vanlig eller ikke (forøvrig ler jeg av det faktum at du bruker wikiedia som en troverdig kilde). Er det din påstand at det vanligste på verdensbasis er å bruke giftering?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #22 Skrevet 29. april 2011 Beklager at jeg stilte spørsmålet - selv et slikt uskyldir (trodde jeg) spørsmål klarer tydeligvis å lage krangel her inne..... Jeg har ikke noe problem med at noen (prins eller ikke) velger å ikke bære ring - personlig så er jeg ikke tilhenger av det selv, av den enkel grunn an jeg har mange andre smykker som betyr mer for meg - som påpekt det er ikke ringen som avgjør hvorvidt et ekteskap varer. Men jeg - selvom jeg er fra lille norge - undret meg over at et i et slikt konservativt bryllup ikke ble delt ut ring til brudgommen - bruden har jo tross alt en. I etterkant av at jeg la inn spørsmålet her har det blitt forklart i media: Det ble først vanlig etter krigen (1- verdenskrig?) å bære ring av soldater for å bli påminnet sin kone hjemme. De i de øvrige samfunnslag dro vel kanskje ikke ut i krig og hadde ikke dette behovet - det er altså vanlig at de ikke bærer ring. HI
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #23 Skrevet 29. april 2011 Jeg vet ikke om du spør fordi du lurer, eller om du bare vil kverulere. Meg plager det ikke nevneverdig at ektepar ikke bruker ring/bruker ring, men etter at nysgjerrigheten rundt tema dro meg ut på internet så er dette noe av det jeg fant. Jeg kan dessverre ikke garantere for deg at jeg bare har vært inne på sikre kilder, så dersom du vet bedre så får du spe på med kunnskapen din der du synes det er nødvendig. Giftering er en vestlig tradisjon som har spredd seg til resten av verden, slik at det i dag er vanlig over store deler av verden å bruke en eller annen form for giftering. Det er lokale og kulturelle forskjeller, for eksempel så kan ikke muslimske menn ha ring av gull på seg. Hvor stort antall av verdens ektepar som bruker ring vet jeg ikke om det finnes noen statistikk på, men er du veldig interessert så kan mulig du finne ut noe. I Norge og Storbritannia er det mer vanlig enn uvanlig at ektepar bruker giftering.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #24 Skrevet 29. april 2011 Jeg lurer på om det er DIN påstand at det vanligste på verdensbasis er at menn bruker giftering. Jeg lurte på akkurat det jeg spurte om. Du svarer ikke på det.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2011 #25 Skrevet 29. april 2011 Tatt i betrakning at giftering er brukt av kinesere, kristne, jøder og mange muslimer verden over så er det min påstand ja! Men jeg har som sagt ikke noe statistikk å komme med, men det etterspør du jo heller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå