Gå til innhold

skal stjele noen planter, men trenger litt info

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et friområde/park her hvor blomstene har begynt å vokse på de rareste plasser, så jeg tenkte å stjele noen og plante ned i et bed utenfor her hvor jeg bor.

Vil de overleve å bli tatt opp med rota? Vil vel ikke klare å få alt av røtter opp med planten. Skal de settes rett ned i bedet her, eller må de stå i vann og gro flere røtter?

Eier ikke grønne fingre eller kunnskaper om planter :P Tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør grunneieren eller la det være! Om du vil gjøre deg til tyv så gjør det i hvertfal ikke så ungene ser det. Lær i hvertfal ikke opp ungene til at det er greit å forsyne seg med hva man vil uten å spørre først.

Om plantene kan klare overgangen kommer helt ann på hvor godt du steller dem og hva slaks planter det er.

Skrevet

dette er planter som har vokst seg vill der hvor de klipper gresset, så det skal ikke ha noe å si om de blir plantet om til en annen plass som resten av naboene vil gå forbi, og det er vi som betaler for vedlikeholdet der, dvs blant annet frøene som blir brukt til å så blomstene. Så nei, da orker jeg ikke spore opp hvem det nå enn er som har siste ordet ang noen planter som kommer til å bli kuttet ned uansett.

Er snakk om en type stemor som vokser langs bakken som en slyngplante.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...