Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Har hørt at gravide ikke bør være i ketose, og har prøvd å legge om kosten til et lavkarbo kosthold uten å komme i ketose. Allikevel kom jeg fort i ketose og selv etter en dag der jeg har spist et stykke kake, knekkebrød og frukt viser ketostixen at jeg fortsatt er i ketose. Skjønner ikke dette? Det er vel ikke mulig å være i ketose etter dette? Hva bør jeg spise for å unngå ketose, men allikevel holde meg unna sukker? Har så dårlig samvittighet for det kakestykket i dag, men ønsker ikke å spise usunt for å unngå ketose.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Spør inne på lavkarbo.no, her risikerer du å bare få tullesvar. Forøvrig ville ikke menneskeheten overlevd hvis det var farlig å være i ketose under graviditet. Før sukkerindustrien inntok verden var ketose normaltilstanden, i tusenvis av år.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Jeg fikk påvist ketoner i urinen på siste svkontroll. Har hatt svangerskapsdiabetes på 7 uken nå og har strengt tatt ikke noe valg. Så så farlig kan det vel ikke være, da hadde de satt meg på insulin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå