Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Min søster og en venninne av henne leier leilighet, de skal nå flytte ut grunnet mye feil og mangler fra huseiers side. Leiligheten skulle være ferdig oppusset til de flyttet inn, men da de kom dit var den langt fra ferdig, manglet blant annet vifte på kjøkkenet og det gjenstod masse på badet. Rett etter de flyttet inn oppstod det kloakkproblemer i huset og de måtte bo med kloakklukt i flere uker før det ble fikset opp i. De som eier huset har ved flere anledninger tatt seg inn i leiligheten mens de ikke har vært hjemme. Og rotet i sakene deres. Og faren til huseierene kom inn rasende en gang og kjeftet på de for han mente at de bråkte, han var da barnevakt til barnebarnet som han mente ikke fikk sove siden de hadde besøk og spilte playstation, klokken var da 7 om kvelden. Da de sa han ikke fikk ta seg inn i leiligheten uten å banke på fikk de enda mer kjeft og han mente han hadde full rett til det. De har fått beskjed om at de må være stille etter klokken 19.00 for da legger ungen deres seg, da har de ikke lov til å dusje, gå for mye over gulvet, ha besøk, eller gå for mye opp og ned trappene. Da får de kjeft med en gang. Husvertene bor i andre etage, mens jentene bor i tredje. Nå skal de flytte ut til helgen og det som husvertene har gjort nå er at jentene fikk beskjed i går om at det skulle komme snekker i dag og de fikk ikke komme tilbake før etter 16.00, de fikk også beskjed om å rydde bad og kjøkken for dette skulle gjøres ferdig til de nye flyttet inn. Men så kommer de hjem i kveld å ser at det ar vært snekkere inne på soverommet også, hele sengen og alle klær som lå på gulvet var dekket med spon. Huseierne mener også at de skal ha 7000 kr av depositumet for å leie inn profesjonelle vaskere, samt at de mener de har brutt kontrakten siden de har hatt dyr i leiligheten. I kontrakten står det at det ikke er lov med dyr som er sjenerende og går fritt, dette er dyr i lite bur. Og som de tillot i starten. Jeg kjenner jeg er forbannet, det er mye mer også jeg kunne fortalt om, men føler jeg har fått med det verste, hvis ikke hadde det blitt et veldig langt innlegg. Jeg sier jo til disse stakkars jentene at dette har de rett og slett ikke lov til. Hva er det beste for jentene å gjøre i denne situasjonen?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Fy søren, her hadde jeg både dratt inn politi og advokat. Kan de bevise noe av dette på noen måte? Huseier har helt tydelig brutt mange lover og regler han faktisk ikke har lov til, det kan anmeldes for bl.a innbrudd (selvom det er med nøkkel). Be disse stakkars jentene ta kontakt med advokat umiddelbart. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #3 Skrevet 28. april 2011 Ta kontakt med advokat, dette høres helt absurd ut!!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Jeg skal ordne med advokat til de i morgen, dette er yngre jenter og første gangen de er på leiemarkede, ene jenta er under 18. Jeg har også sagt til de tidligere når de har gått inn i leiligheten uten å spørre at de kan faktisk anmelde de, men de har ikke turt, for de har nok konflikter med de føler de. Og de ville ikke surne forholdet enda mer til siden det var 3 mnd oppsigelsestid, men jeg mener de kunne ha flyttet ut mye tidligere siden husvertene har vært slik som de har vært. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå