Gå til innhold

Dine beste tips på selvlaget babymat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i startfasen ved fast føde introduksjon og ønsker å lage det meste av maten til gutten selv.

Han får allerede grøt på kvelden, men jeg ser for meg at når han etterhvert begynner med flere måltider med fast føde vil jeg lage de selv.... Altså grøt kun om kvelden og annen spennende mat resten av dagen.

Han er bare 4 mnd'er, så gjerne tips til ting man kan gi helt i starten også :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjerne med oppskrifter til hvordan det lages også ;)

Skrevet

Jeg gjør aldri noe hokuspokus av det.Lager vanlig middag til oss andre,så moser jeg til babyen. Ta en og en grønnsak om gangen. Altså kun gulrot den ene dagen (dagene) kun potet osv.. Du kan gjerne blande i litt mm eller mme de første gangene for å ha en kjent smak i.

Min mening er at man trenger ikke å lage ekstra arbeid for seg selv:-)

Gjest amandine
Skrevet

Signerer ellen. Men til tilvenningen laget jeg forskjellige puréer og frøs ned i isterningsbokser, for da var det så greit. Kjekt å ha i bakhånd når de andre vil ha pizza, også. Jeg lot forøvrig knotten få rester fra dagen før, som oftest, for da fikk han litt før vi andre spiste, og så fikk han sitte ved bordenden og grise mens vi spiste. Så var det ikke så nøye med hva som gikk inn i ungen under selve middagen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...