Gå til innhold

Ønsker meg ikke venninner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser stadig kvinner som er lei seg for at de har ingen/få venninner og ønsker seg flere. Selv har jeg ingen venninner, men ønsker meg det ikke heller. Jeg har aldri gått særlig godt overens med kvinner og foretrekker mannlige venner. Flere som har det sånn, eller er jeg litt merkelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist nei. Har det knallgøy sammen med venner og savner ikke venninner overhode. Jeg liker ikke "tjatringen" om hus, hjem og barn som det går i HELE TIDEN når man prater med kvinner. Menn har langt morsommere samtalemner og dem kan man prate om alt med uten den aller minste fare for at de forteller det videre. Kvinner derimot elsker å sladdre om alt de får høre.

HI

Skrevet

Dersom du er fornøyd med det er det vel ikke merkelig. Er det slik at du ikke vil ha venninner (men gjerne guttevenner) eller er du fornøyd med det antall venner du har? Dersom du gjerne vil ha nye guttevenner men ikke jentevenner, er det jo litt uteom normalen, men igjen - det som funker for deg er det viktige.

Skrevet

Jeg tar gjerne i mot nye guttevenner, men jentevenner har jeg som sagt ikke noe ønske om. Føler bare at alle andre kvinner helst vil ha jentevenner, og synes egentlig det er litt rart faktisk at ikke flere jenter heller vil ha guttevenner.

HI

Skrevet

Jeg har mange guttevenner, elsker guttevenner, men det er da noe helt annet enn veninner. Vil ha begge deler jeg. Og det virker da veldig som om du ønsker at vi skal bli provosert av dette, skjønner ikke hvorfor?

Skrevet

Provosert? Hvorfor det?

Synes bare det er så pussig at ikke flere jenter foretrekker guttevenner.

HI

Skrevet

da har du kanskje ikke funnet de rette venninnene som passer for deg?

Skrevet

Har aldri truffet jenter som har samme måte å prate sammen og å være sammen på som det menn har nei.

HI

Skrevet

Noen sa engang at gutter har ikke venninner, de har bare jenter de ikke har pult enda. Og jeg tror det er noe i det. Det vil alltids være en viss "kjemi" mellom gutter og jenter.

Og man kan aldri prate på samme måte med gutter som med jenter. Og hvis ikke hus og hjem ikke interesser deg, hva interesser deg da? Har du ikke barn og familie? Skulle jo tro det var interessant å snakke om sånt..

Skrevet

Man kan jo være interessert i ganske så mye utenom hus og hjem da 21.21.

Jeg f.eks. liker bøker, musikk, trening. Mange liker politikk og samfunnsaktuelle spørsmål.

Skjønner godt at jenter som bare snakker om hus og barn er kjedelige.

Har ikke så mange venninner selv, men syns ikke det gjør noe.

Skrevet

Har barn og familie ja, men har da et liv utenom det også, og ikke noe som helst ønske om å snakke om familien og ungene hele tiden.

Heldigvis snakker man ikke på samme måte med gutter som med jenter. En kan ha langt dypere, seriøse samtaler om alt mellom himmel og jord med gutta. Om en kan ha mye mer tullete samtaler uten at noen blir fornærmet over kommentarer som måtte falle.

Og vennskapskjemi kan en da ha uten å ha noe ønske om å gå til sengs med hverandre.

Skrevet

Jeg har det litt som HI, men har to gode venninner jeg trives med. Ellers er jeg ganske usosial av meg, og har for tiden ikke guttevenner heller, andre enn mannen min. Skyr ikke nye folk, men slipper de ikke helt tett innpå meg heller. Synes de aller fleste jenter er så overfladiske. :)

Skrevet

Jeg hadde mange guttevenner jeg, og skulle gjerne beholdt disse, det merkelige var at når disse fikk kjærester så ble kontakten med meg mindre og mindre - selv hadde ikke min samboer problemer med at jeg hadde guttevenner, men det hadde tydeligvis disse kjærestene (nå koner).

Skrevet

Det må være slitsomt å ha et så anstrengt forhold til sine medsøstre.

Skrevet

Nettopp. Der sa du det. Det er den overflatiske småpraten som irriterer meg. Hus, hjem, barn, interiør, husarbeid, såpe- og realityserier HELE tiden. Jeg blir sprø av sånt.

Skrevet

Jeg får ikke til å få guttevenner. De har vist seg gang på gang at de er interessert i noe mer enn vennskap. Helst vanlig kjæresteforhold, og jeg har gjerne ikke oppfattet det.

Skrevet

...men du er jo HER, på et nettforum bestående av kvinner? Attpåtil kvinner som enten har eller ønsker seg unger?

Ironi er artig ;o)

Skrevet

Medsøstre? De er da bare tilfeldigvis samme kjønn som meg.

Betyr det at du har et anstrengt forhold til dine medbrødre da siden du ikke foretrekker menn som venner?

Skrevet

Synes det er gøy å slenge innom og legge inn noen kommentarer som ser ting fra et annet perspektiv enn den fastsementerte godtatte "kvinnesynsvinkelen" her inne. Blir ofte regnet som "troll" her fordi jeg ikke er enig med hopen på DIB.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...