Ronja&Odin Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 ei venninne av min søster på 17 år er gravid. alle har skjøt det siden februar, siden hun har plutselig slutta på skolen og møter de nesten ikke lenger. i dag har hun fortalt min søster hemligheten sin.. hun har termin i juli og sist min søster så henne drikke (to rusbrus) var i januar.. hun sliter med det og gjør alt for at ingen skal vite hun er gravid. men hun har drukket alkohol og det kan jo skade det uskyldige stakkars barnet. ikke nok med det er det 3 mulige fedre.. hva bør man gjøre her? ta en bekymringstlf?? hun virker jo ikke gammel nok til og ta dette ansvaret enda når hennes behov går før hennes ufødte barn :S ??!???!!
mT3 Skrevet 28. april 2011 #3 Skrevet 28. april 2011 Kan ikkje søstera di overtale ho til å la være å skjule det lenger da, siden de fleste jo har skjønt det lell. Kan jo være att hun drikker litt fordi at ho trur at ho da lure dei andre til å tro at hun ikke er gravid. Bekjymringstelefonen må jo i såfall gå til hennes foresatte.
Janusina Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Er det sikkert at hun visste om at hun var gravid i januar da? Jeg tenker vel først og fremst at det er viktig at alle ikke kjører på for å dømme henne. Da kommer man lenger med en prat til henne personlig. Sånn i det fulle og hele så burde man passe sine egne saker, men jeg forstår at man blir bekymret. Hun trenger støtte og veiledning og i allefall ikke folk som løper å sladrer og dømmer. Nå er over 30 selv, så jeg klarer ikke å sette meg i en 17årings tanker, men det er nok ikke bare lett å være henne heller.
*Nøtta* Skrevet 28. april 2011 #6 Skrevet 28. april 2011 Synest absolutt ikke en bekymringstlf er på sin plass. Herlighet,det er jo ikke sikkert jenta visste hun var gravid engang i Januar.. hun var jo ikke mer enn et par mnder på vei hun da..? Mange som ikke vet om en graviditet på det tidspunktet. Og at hun har tre mulige farskandidater er vel strengt tatt hennes problem,og ikke barnevernet?! Tror det beste DU kan gjøre for denne jenta er å prate med henne,hun har det sikkert vanskelig nå.
Ronja&Odin Skrevet 28. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. april 2011 ja fetteren hennes hatte gått riund og snakka til folk om det siden tidlig i desember.. det er liksom måten hun oppfører seg og sier.. kunne liksom ikke tenke meg in i at jeg noengang hadde tenkt slik. hun tok abort når hun var 16 så det er derfor hun skammer seg og er redd hav folk vil tro.. nei hun hører ikke på min søster om det... foreldrene er vist de som har fått henne til og beholde ungen..
Ronja&Odin Skrevet 28. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 28. april 2011 kjenner ikke jenta jeg, så meg hører hun npk ikke på når hun ikke hører på noen andre. hvem som er pappaen driter jeg i.. tenker mer på det hun gjør og sier. hvem vewt hva hun kan finne på når barnet er født. med en slik innstilling hun har til det nå blir det sikkert heftige fødselsdeprisjoner og hva kan hun gjøre mot barnet da.. uff hun skulle bare blitt nøøøøye fullgt opp
Gjest ->>- Skrevet 28. april 2011 #9 Skrevet 28. april 2011 At noen drikker to rusbrus når de er 17 år og gravide, er ikke grunnlag for en bekymringsmelding.
Stellaborealis Skrevet 28. april 2011 #10 Skrevet 28. april 2011 Du hjelper hvertfall ingen ved å utlevere henne her!
Voilà Skrevet 28. april 2011 #11 Skrevet 28. april 2011 Om hun faktisk visste at hun var gravid når hun drakk, vet du jo ikke helt garantert? Folk kan ha snakket om det, om noen har hatt mistanke. Det betyr ikke at man vet om svangerskapet, og drikker med vilje. Er heller ikke garantert at hun drakk rusbrusen? Gravide som skal skjule det er jo rimelig gode på å lure omverdenen:) Synes ikke en bekymringsmelding høres nødvendig ut. Vent til ungen er ute, der du ser tydelige(re) tegn på en evt omsorgssvikt.. - Hilsen tidligere 17 år og gravid..
Ronja&Odin Skrevet 28. april 2011 Forfatter #12 Skrevet 28. april 2011 jo hun viste det da, og hadde da beastwmt seg for og beholde den.. er jo ikke snakk om bre rusbrusen heller men hele greia
Blabb00 Skrevet 28. april 2011 #13 Skrevet 28. april 2011 Enda et innlegg der garantert 1 fjær blir til 10 høns!
Voilà Skrevet 28. april 2011 #14 Skrevet 28. april 2011 Hva er resten? At hun ikke vet hvem faren er? At hun er 17 år? Det finnes mange som har vært i samme situasjon som henne, og de aller, aller fleste klarer seg fint uten barnevern o.l.
Alltid Skrevet 28. april 2011 #15 Skrevet 28. april 2011 Slik dette blir framstilt HI så anbefaler jeg deg å slutte og blande deg inn i andres liv umiddelbart. Tøv.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. april 2011 #16 Skrevet 28. april 2011 hjelp henne! snakk med henne, vær der for henne. hun trenger noen. og hun trenger noen som ikke sier "fy faen du drakk to rusbrus" men en som sier "dette går bra, dette skal vi greie." og sammen henne legger en fremtidsplan og hjelper henne med hennes rettigheter og behov
Gjest Skrevet 29. april 2011 #17 Skrevet 29. april 2011 Det at hun har drukket 2 rusbrus og har flere kandidater til å være far er verken unormalt eller oppsiktsvekkende og sier fint lite om hennes omsorgsevne som mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå