Gå til innhold

Forelsket og tilgitt sin voldtektsmann

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg ble voldtatt av ekskjæresten sin etter bruddet. Det var en stygg overfallsvoldtekt, han ble anmeldt og hele pakka. Det er 13 år siden. Nå har hun møtt denne mannen igjen, og de har visstnok "snakket mye sammen" og nå er hun hodestups forelsket i han og på vei inn i et forhold med ham.

Jeg prøver å spørre henne om hun har glemt at han voldtok og ødela henne (hun måtte ha en del kirurgi etter dette, nedentil og i ansikt. brakk arm og kjeveben etc) - men da sier hun at han er en så fin fyr, han visste bare ikke hva han gjorde. For han var så ung, la hun til.

Han var så ung? Han var 21 år.

Jeg er helt paff og lei meg. Dette er en god venninne og jeg forstår ikke hva hun tenker med. Hun finner seg alltid idioter - den eneste fyren som ikke var det, eksmannen klarte hun å være utro mot så han dumpet henne.

Jeg blir veldig oppgitt. Dette er en mann hun VET er slem. Det var en grunn til at det ble slutt. Den grunnen er at han var kontrollerende og voldelig.

De har heldigvis ikke barn og det har hun heldigvis ikke heller. Men jeg syns ikke dette er en god ide

hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får vel ikke gjort så veldig mye, tragisk historie... :-/ Ville forsøkt å snakke med venninna mi, prøvd å få hu på andre tanker... Og alltid gjort det klart at jeg er der, i tilfelle denne mannen skal gjøre lignende mot hu igjen...

Skrevet

Er vel ikke så mye man kan gjøre med det annet enn å være en venn og være der.

Skrevet

Du og du som jeg har pratet med henne i det siste...

Det går bare ikke frem. Hun virker helt oppriktig, som at han igjen, slik som før, har "hjernevasket" henne.

Skrevet

Huff, er ikke enkelt når man føler at det ikke går noen vei, og man vet at dette er et digert feiltrinn å ta... Synd at folk ofte forblir ofre, og tillater seg å bli det... :-( Du får bare være ei venninne, som sagt. Vis at du er der, alltid, sjøl om hu er så "lykkelig" og forelska i en periode, så kan jo den perioden komme hvor alt blir dritt igjen, fordi fyren manipulerer og både fysisk og psykisk mishandler hu. Ikke snakk om hva du visste, men ignorere det og vis at du støtter hu og er der, uansett hvor dum og blind hu har vært.

Lykke til, kan ikke være enkelt å være den som står på utsida og vitner dette her, uten å kunne gjøre noe som helst... :-/

Skrevet

Beklager å si det, men enkelte skulle vært beskyttet mot seg selv. Dette er forferdelig trist. Hun må ha et usedvanlig dårlig selvblide. Det som er ekstra trist her er at en slik voldtekt vil kunne skje igjen (etter min mening er det ikke spørsmål om, men om når.... men der kan andre ha en annen oppfatning). Problemet da er at hun ikke vil bli trodd, og han langt mindre dømt.

Politi, dommer osv vil alle tenke at dette kan ikke ha vært så galt sist runde - en ting er damer som blir grisebanket og ikke bryter ut av forholdet - det kan jeg forstå er vanskelig. Men din venninne har alstå brutt med ham - vært gift med en annen - 13 år har det vært slutt - dette kommer til å ende usedvanlig dårlig.

Skrevet

Noen folk elsker ikke seg selv høyt nok til å tro at de fortjener bedre:)

Trist, men sant.

Skrevet

Hi igjen.

Ja, dette kommer til å ende veldig dårlig. Det vet jeg også. Det som er så rart er at når jeg snakker med henne om akkurat voldtekten, så er hun helt uanfektet! Som at det bare var som at han kasta snøball på henne på barneskolen. Det er virkelig ille hvordan noen har en syk syk makt over andre.

Hun sier jo at han er blitt en snill fyr. Og for all del. Folk kan forandre seg. Det er bare sånn at så veldig få gjør det. Og jeg tror ikke en kontrollerende, wifebeater voldtektsmann er en av de. Ikke er han nyfrelst heller.

Skrevet

det er klart han er "endret" nå - inntil han har full kontroll på henne igjen.

En ting er å være en god veninne, men jeg tror ærlig talt ikke jeg hadde klart å fortsette kontakten. Hadde det vært min søster, hadde jeg blitt værende, men jeg tror ikke jeg hadde orket av egoistiske grunner å være vitne til den undergangenfor en venninne.... men så er ikke jeg i denne situasjoen, og ville kanskje ikke vært så påstålig da...

Skrevet

for noen år tilbake ble ei jente kvalt og voldtatt av sin stefar her. hun ble voldtatt etter hun var død. nå har hennes mor fått et barn til med samme mann. da snakker vi om at noen skulle vært reddet fra seg selv!

Skrevet

Kobles ikke barnevernet inn i denne saken?

Skrevet

Ville også sent en bekymringsmld til BV i denne situasjonen.

Ellers er det ikke så mye å gjøre, du er venninnen, jeg ville passet på at han ikke klarte å isolere henne (jage deg bort) og så ville jeg vært der for henne når det smeller neste gang. Får håpe at hun overlever.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...