Gå til innhold

Andre som ligger an til for tidlig fødsel eller har født?


CamillaBlirSnartMamma

Anbefalte innlegg

Selv ligger jeg an til å kunne få 5 uker for tidlig. Er nå i uke 34, men har kun 0,7 mm igjen av livmorhalsen, så gynekologen mener at det skjer nok veldig snart. Håper på å klare å holde igjen i allefall i to uker til. Mirakler har jo skjedd før.

 

Noen andre her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte 3 uker før termin sist, fant aldri ut hvorfor vannet bare gikk. Men det er jo egentlig innenfor normalen da. Hadde bare ikke regna med det. Nå blir det planlagt KS 8 dager før termin, så hører visst ikke til i juniklubben lenger. Håper det ikke starter av seg selv før KS dato. Hadde vel neppe tenkt tanken på at det kunne skje noe før termin hvis det ikke hadde vært for forrige fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke egentlig det, men mannen min har kommentert flere ganger at magen min ligger lavere nå enn for bare noen dager siden. Håper ikke dette betyr at noe er igang, for jeg er jo bare 33+6. Er drittlei dette svangerskapet, men håper ikke han kommer helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk to uker før med nr 3 og nr 5 (nr 4 teller jeg ikke med siden hun var død før fødselen og jeg ble satt i gang ti dager etter) og nå er jeg i tillegg operert livmortappen så er spent om jeg får tidligere enn to uker denne gangen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tidlig fødsel blir det forhåpentligvis ikke, men etter vekstkontroll på sykehuset i dag så forberedte legen meg på at de antakelig kommer til å sette meg i gang i uke 38. Dete var ikke jeg forberedt på, så akkurat nå er jeg litt tummelumsk i hodet. Det går fort til uke 38 ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mossirose

Er det på grunn av stort eller lite barn du kanskje blir satt i gang litt tidligere?

Jeg skal kanskje settes i gang litt før pgr stort barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er innlagt på sykehuset med for høyt blodtrykk og sv.skaps forgiftning... Er 35+2 i dag, og om det blir verre blir jeg i gang satt. De håper og vente til uke 37, men vet ikke hva som skjer. Uansett blir det nok for tidlig fødsel. Å sånn som formen er nå gleder jeg meg egentlig bare til å bli ferdig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har diabetes, derfor vokser barnet mer enn det bør nå på slutten fordi jeg sliter med å holde blodsukkeret i sjakk. Det er ikke bra for babyen å blir for feit (om dere skjønner forskjellen på å være stor av vekst og å ha lagt på seg for mye ...). Så derfor følger de vektstkurven nøye og vurderer underveis.

 

Uansett er jeg stolt over å ha klart meg nogenlunde bra gjennom svangerskapet, tross alt, med diabetesen, blodtrykksmedisiner, bekkenløsning og min "meget modne alder" (blir 40 i år - hehe). Peanøtt i magen er et ordentlig etterlengtet kjærlighetsbarn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt å få svangerskapsforgiftning! Og så bra at du får være på sykehuset og få best mulig oppfølging!

 

Jeg håper at du får føle deg trygg og ivaretatt og at du får en fin avslutning på svangerskapet - tross alt. Vi vinner uansett førstepremien: Verdens fineste baby!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er kjedelig men sånn er det bare! Ja på en måte er det tryggere å være her enn hjemme når det først har blitt sånn, men blir litt kjedelig å bare vente....

 

Ja de er veldig flinke å som legen sier så er ikke svangerskapsforgiftning farlig bare man oppdagen det tidlig nok, og har kontroll på det.

 

Helt klart, er verdt det bare lille babyen kommer ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fødte i uke 31+2 forrige svangerskap pga sv.forgiftning.. alt gikk fint, men vi måtte være på sykehuset i 5 uker etter på..denne gangen gikk jeg til 41+3. veldig rart å gå tiden ut + litt til denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at alt gikk bra. Er vel ofte sånn at de som er født så tidlig må være litt lengre på sykehuset! Men merker du noe til at ungen din ble født så tidlig sånn i ettertid? Eller er hxn som alle andre unger på sin alder i vekst og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merker ingenting nå at han er prematur.. men merket det noe i vekst de første 2 årene.,,litt mindre en gjevngamle. men ikke noe på det fysiske.. krabba som 9 mnd gammel og gikk når han var 14 mnd.. så egentlig veldig normal,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg fikk min gutt i uke 32+6 pga løsning av morkaka som følge av svangerskapsforgiftning,ble haste snitt...

 

i natt var jeg på føden pga.brunlig utflod,mens murringer og litt smerter i rygg.... de registrerte rier???? men livmorhalsen var 3 cm... så jeg sitter også her og lurer på om jeg burde forberede meg på å få før...

dette svangerskapet har jeg ikke svangerskapsforgiftning så burde jo ikke ha en sammenheng med at jeg får før denne gang også ,men redd.... er 33+1 i dag... så får holde igjen....

er skummelt å få før..uff...

 

håper det går fint med deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei dere,

 

Ja det virker som jeg kommer til å føde før termin denne gangen. Var overhodet ikke forberedt på det da forrige fødsel ble satt i gang 15 dager over termin. Har i en uke vært sykemeldt på grunn av falske rier, og de har flere kvelder kommet regelmessig i mange timer. De siste dagene har det roet seg litt i antall, men de varer lengre og er sterkere. Er 35+2 i dag, så det er jo ikke noe krise om han blir født nå, men vil gjerne ha han inne litt til. Går likevel rundt å forbereder og finner frem ting og tang, og gleder meg til å se han ;)

 

Kjenner at all denne "rieaktiviteten" gjør meg ganske sliten, tror jo at noe er på gang hver gang, og ikke så lett å ikke bli spent og tenke at nå begynner det virkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...