tante grusom master of law Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Eller gjelder dette bare planter i fri utfoldelse i hagen? Hvis ikke: Jeg har noen ildtopper på kontoret som etterhvert har blitt ganske store. Nå har de imidlertid begynt å henge så inmari. Er det fordi de rett og slett blir for tunge, eller er det noe man kan gjøre? Jeg vanner de en gang i uken og de blir tørre mellom hver vanning. Bør man kanskje plante de om til større potter? What to do?
Gjest sug lut Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Jeg dreper alle inneblomster (unntatt overvintrepelargoniaene) og hater ildtopp, men det høres ikke ut som det skulle være så galt det du gjør...?
ellen-propellen Skrevet 28. april 2011 #3 Skrevet 28. april 2011 Jeg er overhodet ingen ekspert på inneblomster,men jeg planter mine om hvert år og etterfyller med ny jord. Jeg prøver å legge den nye jorden på bunnen i pottene. Mine blir også kjempeglade om jeg vasker bladene og lar de sole seg på terrassen en dag om sommeren. Og så pleier jeg å huske å gjødsle dem 2 ganger i året (som antagelig er altfor lite)
Gjest amandine Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Vittig , luten, jeg også er inderlig lite glad i ildtopp! Hortensia, derimot! Og Asalea!(spesielt den som er hvit og heter Lea Attractiva he he tog du'an?)
Gjest sug lut Skrevet 28. april 2011 #5 Skrevet 28. april 2011 Hehe, kult navn da gitt! Asalea er nydelig men dør nesten før den kommer over dørstokken, mens hortensia er litt ildtopp for meg, dessverre...
tante grusom master of law Skrevet 29. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. april 2011 Takk for svar dere! Ildtopp er ikke favoritten min heller, men jeg fikk de på jobben da jeg begynte og har blitt overtroisk. Dør de får jeg sparken eller tilsvarende. Jeg tror kanskje de helt enkelt lider på kontoret mitt. Det er hermetisk lukket fra omverdenen, og inneklimaet kan umulig være bra for noen. Men skal prøve å plante de om, så kanskje de blir glade - når jeg gidder!
ellen-propellen Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 "Jeg tror kanskje de helt enkelt lider på kontoret mitt. Det er hermetisk lukket fra omverdenen, og inneklimaet kan umulig være bra for noen." Ta de med på utelunsj? Sikkert godt for dere alle:-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå