Gå til innhold

Helvetes syklister!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er over alt! Og tar ingen hensyn. Presser seg frem alle steder. Og veksler mellom å være "kjørende" og "fotgjenger"..

Beklager, måtte bare få ut litt frustrasjon...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!!! Kan de ikke holde seg på fortauet (der det er fortau selvføleligt)

Skrevet

Men hva med alle barna på fortauet? I forrige sykkelsesong ble barn syklet ned på vei til skolen. Og noen brakk t.o.m armen! Og syklistene sykler videre..

Tror de glemmer at de faktisk er myke trafikanter de også..

Skrevet

Haha, ja, de kan være helt håpløse! Forventer å bli behandlet som trafikanter og skal sykle i veibana, men når det er snakk om å krysse en vei feks, da er de plutselig fotgjengere. Ikke går de av sykkelen heller når de skal over veien.

Bestem dere sier nå bare jeg, velg det ene eller det andre.

Skrevet

De som sykler for å trene kan ikke sykle på fortauet, det sier jo seg selv!

Skrevet

Enig. Blir livredd. De setter mange liv i fare. Inkludert sitt eget.

Har hjertet i halsen når jeg kjører forbi sykkelister der det er møtende trafikk.

Skrevet

Det er faktisk ikke særlig lett å være syklist heller skal jeg si dere - når det er så SINNSYKT dårlig tilrettelagt - i hvertfall her i Oslo.

Man er konstant i veien for alle - gående og bilister, og mange bilister tar jamen ikke hensyn de heller.

Så det så.

Skrevet

"Har hjertet i halsen når jeg kjører forbi sykkelister der det er møtende trafikk."

Du er kanskje ikke klar over at du aldri skal kjøre forbi syklister når det er møtende trafikk. Du skal helt over i motsatt kjørebane, slik at syklisten i verste fall kan velte mens du passerer.

Alle er tjent med at alle tar hensyn.

Husk også at sykkel er både helsefremmende og helt uten forurensning. Det betyr mye i vår verden med stadig overvektsproblematikk, knappe oljeressurser og miljøproblemer forøvrig.

Skrevet

men i alle dager, de kan da ikke sykle på fortauet, de sykler for å trene, skal de da sykle i full fart på fortaua da, og bremse opp hver gang det kommer barn som kan risikere og bli meid ned...

og de som sykler isteden for å kjøre bil må da få lov til det, uten å bli kjefta på av billister som ikke har annet og bry seg med ... det tar deg 2 sec og kjøre forbi... ville brukt de 2 sec til noe mer fornuftig =) tenk på det deilige været ute isteden ;)

Skrevet

Jeg irriterer meg også over syklister, men en syklist nå og da er en ting, verre er det nå som det er blitt så populært at de kommer i store puljer - DET er irriterende! Vanskelig å komme forbi og så har de alltid en på kanten så vingler hit og dit - aner ikke om det er treneren eller hva det er. Men men, som de sier over her, det er jo tross alt egentlig bra...bare så inni hel.. irriterende...

Skrevet

kan vel egentlig si at bilister og sykelister tar like lite hensyn til tider....

av medisinske grunner får jeg enda ikke kjøre opp og var avhengig av sykkel en stund pga jobb. holdt på å bli meid ned ofte av bilister, og jeg fulgte reglene til pungt og prikke så lenge det var forsvarlig mulig.

man har idioter på sykler som gir blanke f*** i resten trafikken. men å sykle på fortau kan man ikke alltid, de er dårlige, fulle av folk eller er biler parkert der så det er for trangt og sykle forbi.

når jeg sykler holder jeg meg i kanten på veien i trafikken, får små fnatt hver gang noen kjører forbi. og er tvungen til å bruke gangfeltene for å krysse veien, for bilene stopper sjeldent og ALDRI for oss..

idioter finnes bak ratt og styre over alt.

Skrevet

Hvorfor fortauet??? Er du helt dum i huet ditt eller, i den farten de sykler kan de ikke drive å hoppe på fortauskanter ect, samt det med alle folka som tar NULL hensyn til syklister. Syklister har like mye rett til å være på veien som deg! Jævla nek, du også Hi!!

Skrevet

Syklister genrelt er ikke det verste. Det verste er de jævla idiotene som innbiller seg at de er med i Tour de France med de helvetes kondomdraktene! Sykler midt i veien og skjønner ikke at bilen min går fortere enn sykkelen deres. Nesten så jeg får lyst til å gi dem et langt TUUUUUUUUUT !!!!! Forbanna tilbakestående møkkafolk...

Skrevet

Hehe, i fjor sommer når jeg og mannen var ute og kjørte åpna jeg bildøra for å skremme en sånn en.. Haha, han ble så forfjamsa at han velta:p

Skrevet

Kjempe fint at mange velger sykkel for å komme seg frem og for å mosjonere/trene. Pendler riksvei 4, og det er stot sett uproblematisk med sykler i veibanen. Stort sett legger møtende trafikk seg helt ut i kanten, så de som skal forbi syklister kan gjøre det selv med motgående trafikk. Hørte med en kompis som sykler strekningen som ihvertfall syntes det er grei praksis. Kanskje ike sånn det egentig bør foregå. Jeg senker ihvertfall alltid farten, prøver stort sett å legge meg i motgående fil - har ikke lyst å ha et drap på samvittigheten.

Når jeg kommer inn i Oslo er det derimot hjertet i halsen! Hadde nå bare syklistene holdt seg enten i veibanen eller på fortauet hadde saken vært grei. Men kommer jo plutselig hoppende ned fra fortauskanter uten noe forvarsel, kjører forbi på innsiden, følger ikke lyssignal etc. Tror mange syklister glemmer/driter i at de faktisk skal følge trafikkreglene når de oppholder seg i veibanen. Noen sykler jo som tre-åringer uten impulskontroll...

Skrevet

FORBANNA DRITT SYKKLISTER!!!!!!!!!JADA DET ER NOEN SOM KLARER Å LIGGE SEG UT TIL SIDEN,OG SLIPPE FORBI,MEN SÅ ALTFOR MANGE SYKKLER 5-6-7STK VED SIDEN AV HVERANDRE OG GJERNE EN HEL HAUG FORANN OG.I SVINGER OG OVER ALT,DER DET ER UMULIG OG KJØRE FORBI!!!OG NEI IKKE ALLE LEGGER SEG UT I MOTGÅENDE FELT FOR Å SLIPPE DEG FORBI,MÅ PENT VENTE,TAR NO VIRKELIG INGEN SJANGS PÅ DET MED SMÅ I BILEN!"! EN TING ER Å TRENE,OG FAKTISK VÆRE FLINK OG MILJØVENNLIG,EN ANNEN TING ER Å VÆRE STOKK DUM OG TA ALLE VEIER OG DRITE LANGT I ANDRE SOM ER PÅ VEIEN OG!!!BLÆÆÆ KUNNE SKREVET SÅ MYE,MEN HAR DE LANGT OPP I HALSEN!!HVER DAG,HVER ENESTE DAG ER DE HER OVER ALT,SPESIELT NO NÅR VÆRET ER BRA!!NEI IKKE ALLE OVER EN KAM MEN FY SØREN SÅ DE DER ØDELEGGER FOR ALLE.!!MAKAN TIL DRITTSEKKER! KAN TRO JEG HADDE KJØRT DE NED FRAMFOR Å TRUFFET EN ANNEN BIL IHVERTFALL.

Skrevet

1838 her igjen.

Var ute å syklet med mini for ett par dager siden,de holdt på å kjøre meg ned,og det samme med noen andre små barn lengre borti veien!!Egoistiske drittsekker!!Mange farlige situasjoner på veiene pga de!!

Skrevet

Det er da ikke syklistene som skal legge seg ut i motgående kjørefelt, det er bilistene, 18.38! Det er du som skal det!

Syklister har rett til hele veibanen. De burde selvfølgelig også følge øvrige trafikkregler.

Skrevet

1838 her igje.

Ja det vet jeg veldig godt og det var det jeg skrev/mente!Om du ser hva en annen skrev så svarte jeg på det å kjøre forbi og at BILENE som kommer i MOTGÅENDE felt IKKE alltid hjelper deg med å kjøre forbi sykklistene og uansett tar jeg virkelig ikke sjangs med mine små i bilen på en ekkel rundt svingen kjøring(mange svinger og uoversiktelig og langt og ligge bak de her).

Skrevet

1838 her igjen. forressten du siste anonym,ja FØLGE reglene de og når de ferdes i veien.Og nei bruker hele veibanen når de kjører i 10-20km i timen??i en 60 (noen steder 70sone) ??

utrolig slitsomt og bruke 30-40min på å kjøre noe som tar 10min til vanlig når de ikke er der..men 2 små baki som er utålmodig så hjelper det liksom lite..Sykklistene up my ...Sorry,men de har ikke min sympati!

Skrevet

Ser du en syklist så burde man egentlig susset vedkommende. Det er jo fantastisk at noen sykler, istedenfor å forurense og produsere CO2!

Vi må alle ta hensyn til hverandre, og husk at som bilist har du kanskje forkjørsrett, men du har ikke påkjøringsplikt.. Ser mange trasige situasjoner rundt NTNU i Trondheim, der bilister insisterer på å kjøre selv om en syklist krysser gata. Det er jo fantastisk at de sykler over veien fremfor å gå, da kommer de mye kjappere unna veien og bilen kan kjøre.

Det er ikke kult å ha kvestet/drept noen. Kjører man bil så er man en potensiell drapsmann. Ta det kuli! Det er ikke verdt det å presse seg frem..

Skrevet

Ja for all del, diss de som både tar hensyn til miljøet og samfunnsøkonomien ved å ikke forurense og holde seg i from slik at de ikke blir feite og full i sykdommer... Ja, det kan oppleves som irriterende med syklister innimellom, men trekk da pusten dypt og tenk over hvem som egentlig burde få være på veien av deg i bilen og syklisten på sykkelen. Sånn økonomisk og miljømessig sett. Ja til bedre sykkelveier!

Skrevet

ar hensyn til miljøet??DE TRENER!!Hver dag,over alt her.Og kjører ned alle på sin vei,og bruker gjenre hele veien og langt fram og slipper ingen forbi eller legger seg forann på rekke så det er en ørliten mulighet for å komme forbi.Neida.Ja visst skal vi ta hensyn til hensynsidioter..mankan til sløve folk..De burde no virkelig ta litt hensyn de også..De eier ikke verden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...