Gå til innhold

Jeg er helt råvill...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen råd...

Jeg har i ca 6 uker slitt med å få sove og har hatt store smerter i kroppen... jeg har en diagnose på fibromyalgi men har i 5 år klart å mestre smertene veldig godt og har ikke vært borte fra jobb EN dag pga fibromyalgien... Jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage og har nesten ikke fravær.. Men i høst var jeg sykemeldt ca 3 uker med sterk senebetennelse i den ene armen min..dette er eneste sykemelding jeg har hatt siste 4 årene...

Jeg har nå nådd et punkt der jeg er helt utslitt, og utkjørt ... jeg går med konstante smerter hele dagen... sover ikke om natten... og når jeg ikke klarer å sove og slappe av så blir smertene verre... ( dette er en ond sirkel... )

Jeg hadde da tatt mot til meg og fått min mann til å bestille legetime til meg.. for å få en hjelp med dette... evt innsovningsmedisiner...sykemelding noen dager for å komme til hektene... fysioterapi....et eller annet...eller ivertfall få sette ord på hvordan jeg har det.. jeg er redd for at jeg er på vei inn i en depresjon...og det føles ubehagelig...

Når jeg kommer til fastlegen min så dukker hun ikke opp men en ung spirrevipp av en lege som var vikar..

Jeg skulle da til å si hva jeg kom for , men hun kommer meg i forkjøpet og sier til meg at jeg har lest journalen din, og dersom det er for fibromyalgien du kommer og om det er sykemelding du vil ha så blir jeg nok skuffet, for hun gir ikke sykemeldinger på fibromyalgi... Det er bedre for kroppen å være i jobb og det var ingen grunn for sykemelding...

Jeg prøvde da å si til henne at det var ikke pga fibromylagien jeg kom..men pga det jeg kom for så blir fibromyalgien også verre og det hjelper meg ikke i et helhetsperspektiv å gå med sterke smerter...

hun sa da at hun så i journalen min at jeg nettopp hadde vært sykemeldt ( i begynnelsen av november for noe HELT annet...) og at det var ingen løsning... Sovepiller var jeg for ung til ( jeg er 35... ) og dersom jeg hadde vondt så fikk jeg ta to paracetter før jeg gikk på jobb...

hva gjør jeg? jeg trengte å snakke med et menneske som tok meg på alvor... som kunne hjelpe meg med store søvnproblemer..ivertall gi meg noen råd..og ikke minst.,..jeg trenger tid til å komme meg til hektene.. det å stå opp om morgenen og kle på seg er faktisk nesten mer enn jeg klarer for tiden... Jeg brukte ordene at jeg tror jeg holder på å gå på en smell og jeg sliter veldig for tiden.... Men det var visst ikke tydelig nok..... Jeg er sikker på at om jeg sa jeg vurderte å ta livet mitt.. så hadde hun bedt meg ta to paracet...

Jeg er kjempefortvilet... vet ikke hvordan jeg skal komme meg utav dette på egenhånd... til vanlig klarer jeg å snu smertene og mestre det veldig bra..men nå har det ikke vart 3 dager som det bruker men 6 uker........... jeg er helt utslitt.... men ingen hjelpe å få hos legen..

hva gjør jeg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor er din vanlige fastlege da? Ferie? Jeg vil anbefale deg å ta en ny tur til legen, altså når din kjente lege er tilbake. Hun kjenner deg mye bedre og har du en god tone med legen din kan hun nok hjelpe deg på vei.

Skrevet

Fastlegen min skal spesialisere seg og blir borte et år.... Dessverre..hvis ikke hadde jeg nok gått tilbake ja..... For hun legen jeg egentlig har er veldig ok å snakke med...

Skrevet

Hvis fastlegen din har permisjon, bytter du fastlege. Dette gjøres på nett, og hvis du bytter nå, vil din nye fastlege gjelde fra. 1. mai - altså søndag - så vidt jeg husker.

Hvis hun bare var en tilfeldig vikar for en dag eller en uke, ringer du legekontoret ditt igjen, og sier at du trenger sykemelding og dermed legetime, men at du vil til din faste lege, slik at du ikke får time hos vikaren en gang til.

Har gått på en smell selv, jeg, og det tok år å komme seg helt igjen. Viktig med en lege som tar deg på alvor og skjønner signalene! Lykke til!

Skrevet

kan du ikke be om å komme til din lege?

jeg nekter å gå til andre leger (har fibromyalgi selv, men da ikke så ille). jeg sliter ekstremt med behandlinger og tester, andre leger enn fastlegen min ler nærmest av meg.

når jeg har problem med smerter så knasker jeg ibux. (tåler ikke paracet), så ikke akkurat enkelt å gå gravid, men er sykemeldt pga smerter og graviditetsplager.

Skrevet

da bytter du, ikke gå til disse "viktig per vikarene"

du kan jo prøve å kreve og komme til en som er spesialisert på dette, han har litt mer peiling på hva som skal til enn en allmennlege.

Skrevet

Ring legekontoret og fortell at du og denne legen kom helt skeiv ut og at du derfor har behov for å få komme til en annen lege.

Skrevet

Min mor opplevde noe lignende, og ble ikke tatt på alvor ved kraftige og kroniske magesmerter. Legen nermest lo av henne bak hennes rygg, ga henne ikke sykemelding- og utførte ikke andre "tester" enn å kjenne på magen hennes med hendene.

Mamma var nermest på gråten da hun gikk der i fra, og var snar med å sende inn klage på denne legen- og byttet fastlege over nett så snart hun kom hjem.

Den nye legen hun fikk var på et legekontor 1 time unna, men han tok henne på alvor- og sendte henne på sjekk på sykehuset.

Det viste seg at hun hadde gallestein, som hun fikk fjernet.

Noen leger eier bare ikke skam. Pasientene er alt de har, så de burde ta bedre vare på de som trenger hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...