Gå til innhold

er nok ikke noen spire her lenger:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter en samtale med min gynokolog istad for timebestilling så er det nok ikke håp for meg. jeg var på ul da jeg mener jeg er 5+4 og så kun fostersekk. men ifølge min egen gynokolog skal man se foster i det minste og helst hjerteaktivitet i uke 6. så jeg har lyst til å bare jobbe igjen og få andre tanker.

er pga blod på papiret en gang for en uke siden jeg har vært på ultralyd.

dette blir en god helg kjenner jeg:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nei, så trist!

Men var du på ul når du var 5+4, og ikke senere Jeg var på sykehuset når jeg var 5+4 eller 5+6, husker ikke helt. Hadde da hatt en del blødninger. De målte hcg, men ville ikke ta ul fordi det var for tidlig.

Men mulig det bare er for tidlig å se hjerte slå, og at fosteret burde være tydelig.

Hva skjer videre nå?

Jeg har mistet en gang, og måtte ha utskraping. Da tok de en ekstra ul, for de skulle være sikker før de gjorde noe. Får du en ekstra ul, tror du?

Huff, føler så med deg!!!

Skrevet

jeg ringte dit jeg har time på onsdag igjen og spurte om det var noen vits. men hu sa at han hadde skrevet truende abort og at han mener jeg er gravid. så hu ville jeg skulle komme på timen jeg hadde fått. hu sa det kan godt hende fosteret var der men det kunne ligge noe foran og sånne ting som gjør at man ikke ser det.

jeg er bare sliten og lei. mest lyst til å jobbe igjen for å ha andre tanker:(

Skrevet

hei du! det er ikke sikkert du har mistet! jeg har mistet 3 ganger, og pga dette fått tett oppfølging på kvinneklinikken med UL hver uke i hele første trimester.

Jeg var på første UL i uke 5, da så de kun en fostersekk og ikke mer, i uke 6 så de antydning til forstersekk med ingen hjerteaktivitet, men i uke 7 så de hjertet som banket!! og jeg er i uke 25 nå! ikke mist håpet, de tar ofte feil!!!! og jeg var visstnok ikke så langt på vei som jeg og legen trodde, selv omjeg var bombe sikker på forrige mens dato. Men, jeg må ha blitt gravid par dager før forventet mens!! weird! men det stemmer ift termin iallefall

lykke lykke til. Håper dette går bra. Hva skal du gjøre nå? ta slike hcg tester?ny UL? hva er planen??

klem venn

Skrevet

jeg har en såkalt truende abort så jeg får vel date sofaen frem til onsdag hehe:) blodprøver nekter de og ta på legekontoret her. aner ikke hvorfor.

gynokolog så jeg hadde blod. var vel i nærheten av fostersekken tror jeg. derfor truende abort. han sa jeg ikke hadde mistet for det hadde han sett mente han. ikke skjønner jeg åssen han kan se det men hehe.

Skrevet

Da er det vel fortsatt håp? Jeg blødde masse i 1.trimester, og de sa etter noe ul at det kom fra livmoren. Men det gikk heldigvis bra. Krysser fingrene for at din lille skatt klorer seg fast! Hvis det går bra, så er en god og lang date med sofaen verdt det.. Krysser fingrene for deg!

Gjest fanten
Skrevet

Jeg hadde også slik som deg, det var en mørk stripe/område med blod i nærheten av fostersekken. Men denne blodoppsamlingen har ikke direkte sammenheng med en trudende abort. Grunnen til at det kalles truende abort er fordi man blør, og det kan det være flere grunner til. Det trenger ikke å ha noe med en eventuell abort å gjøre i det hele tatt. Noen har f.eks hormonelle blødninger, men truende abort kalles det uansett, fordi man blør. Jeg forstod det ikke slik at pga at jeg hadde blod i livmoren så var det fare for at jeg kom til å abortere, men at det at jeg blødde gjorde at de kallte det truende abort. Blodet i livmoren var bare en forklaring på hvor det kommer fra. Gynekologen sa i uke 8, da hun fant det mørke området, at dette kommer du til å blø ut, dvs resten (hadde allerede hatt blødning i to - tre uker) eller kroppen kommer til å ta opp resten. Og hun sa at hun nå var ganske sikker på at det kom til å gå bra med fosteret. Så hjertelyd osv.. Dvs blodet var ikke til fare for fosteret...

Vet ikke om jeg har forklart meg godt nok nå...

Jeg er nå uke 28, så alt gikk bra, sluttet å blø i uke 8, kroppen tok opp resten av blodet..

Skrevet

takk for svar:)

men burde man ikke sett foster og plommesekk i uke 6??? han andre gynokologen her mente at det skal man se så han var ikke positiv.

Skrevet

Det er absolutt IKKE sikkert du har mistet!!

Jeg hadde brunlig utflod i begynnelsen og dro derfor til tidlig UL. Da var jeg i uke 6+ et eller annet. Og da så vi KUN en plommesekk (og et lite frø tror jeg?). Ingen hjertelyd, og jeg trodde selvfølgelig ikke det var noe der...! Hadde jo hørt i forkant at "alle" hører hjertelyd og ser hjertet i uke 6! Tok ny UL i uke 12, og da så vi den lille, sprellende reka!

Så ikke tenk negative tanker helt enda! :-)

Og lykke til! :-)

Skrevet

Jeg var også på UL da jeg var 6+2. Da så legen kun fostersekk og plommesekk, og satte meg ni dager tilbake. 1,5 uker senere så vi et lite foster og et bankende hjerte. :o) Dessverre mistet jeg noen uker senere, men det kan absolutt gå bra med deg og fosteret selv om du ikke så det på UL.

Synes det er merkelig at de ikke vil måle hcg. Ønsker deg lykke til og håper du klarer å slappe av litt.

Skrevet

han nevnte ikke plommesekk i det hele tatt og da er det vel ikke mye håp. men da har jeg i så fall mistet med ca to skjeer blod på papiret uten klumper og smerter

Gjest fanten
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er.. Men har hørt at det er mulig at man ikke kan se foster på tidlig ultralyd. Jeg ville ha KREVD hcg måling var jeg deg. Ikke holdbart at du skulle måtte gå rundt slik, særlig når du har blødd så lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...